آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟

5/5 - (1 امتیاز)

آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟ در میان کلافگی اکثر افراد در فصول بهار و پاییز، شاید شناختن آنتی هیستامین های طبیعی می تواند علاوه بر حل مشکلات حساسیتی، از عوارض داروهای شیمیایی نیز بکاهد. هیستامین و حساسیت فصلی: گرد و غبار غالبا در فصول بهار و پاییز در تماس با سلول ها در غشا مخاطی […]

آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟
آنچه در این مقاله می خوانیم

آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟

در میان کلافگی اکثر افراد در فصول بهار و پاییز، شاید شناختن آنتی هیستامین های طبیعی می تواند علاوه بر حل مشکلات حساسیتی، از عوارض داروهای شیمیایی نیز بکاهد.

هیستامین و حساسیت فصلی:

آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟

گرد و غبار غالبا در فصول بهار و پاییز در تماس با سلول ها در غشا مخاطی بینی، دهان، گلو، ریه ها، معده و روده ها قرار گرفته و باعث آزاد شدن هیستامین می شود. هیستامین یک پروتئین است که باعث همه علائم مرتبط با آلرژی مانند عطسه، علائم سرماخوردگی و… می باشد.

فرآیند عملکرد آنتی هیستامین ها:

آنتی هیستامین ها فعالیت هیستامین را مسدود کرده و به دنبال آن واکنش های آلرژیک متوقف می شوند.
بسیاری از داروهای ضد حساسیت در قفسه داروخانه ها به عنوان آنتی هیستامین موجود است. اما برخی مواد غذایی خاص و عصاره گیاهان وجود دارد که می تواند مشابه داروها بر تولید هیستامین اثر بگذارند.

آنتی هیستامین های طبیعی:

  • ویتامین C یک آنتی هیستامین طبیعی که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات رایج و همچنین به صورت مکمل وجود دارد. از آنجایی که بدون عوارض جانبی و غیر سمی است یک راه حل بی خطر برای درمان گرفتگی بینی و سایر علائم ناخوشایند آلرژی فصلی است.

آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟

  • کورستین یک آنتی اکسیدان طبیعی در پیاز، سیب و دیگر محصولات است.
  • بروملین نیز جز آنتی هیستامین های طبیعی می یاشد که اغلب در آناناس یافت می شود.
  • دم نوش نعنا، بابونه و چای سبز نیز به شدت به رفع و کاهش علائم حساسیت کمک می کند.
  • جوشانده گیاه گزنه نیز یکی دیگر از درمان های طبیعی برای کنترل و کاهش علائم حساسیت فصلی است. خواص این گیاه باعث کاهش وجود مواد حساسیت زا در مجاری تنفسی شده و احتقان را برطرف می کند.

حساسیت و طب سنتی:

طبیبان طب سنتی برای درمان عطسه و سرفه های ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی، استفاده از روغن بنفشه و بادام را به بیماران شان توصیه می کنند. آنها به بیماران خود که از دست عطسه های زیاد کلافه می شوند، توصیه می کنند روزی 2 مرتبه، یک قطره از روغن بنفشه را درون حفره های بینی خود بچکانند. علاوه بر این با استفاده از این روغن، پیشانی خود را نیز ماساژ دهند؛ این عمل موجب می شود از شدت عطسه ها کاسته شده و در مواردی نیز به طور کامل برطرف شود.

آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟

در کنار استفاده از روغن بنفشه، پرهیز غذایی نیز از راهکارهای برطرف کردن علائم حساسیت فصلی است، همچنین پزشکان توصیه می کنند از مصرف انواع ادویه، غذاهای سرخ شده، شکلات و قهوه در فصل بهار و پاییز پرهیز کنند و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانند.

SiderAL
قرص آهن با جذب بالا
قیمت: 260.000 تومان
قیمت با تخفیف:197.000 تومان
SiderAL
قرص آهن با جذب بالا
قیمت اصلی: 260.000 تومان
قیمت با تخفیف: 197.000 تومان

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها