تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

امتیاز دهید

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم از جمله پرسش ها و دغدغه هایی است که اکثر زوج های جوان بخصوص قبل از بچه دار شدن به دنبال پاسخی مناسب برای آن هستند. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم مواد غذایی را به شما پیشنهاد دهیم که در قدرت باروری شما موثر […]

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم از جمله پرسش ها و دغدغه هایی است که اکثر زوج های جوان بخصوص قبل از بچه دار شدن به دنبال پاسخی مناسب برای آن هستند. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم مواد غذایی را به شما پیشنهاد دهیم که در قدرت باروری شما موثر بوده و به تقویت اسپرمها کمک می کند.

چند نکته کلی در تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

  • روی یا همان زینک مصرف نمایید. کمبود این ماده سطح تستوسترون را تا حد قابل ملاحظه ای حتی در کوتاه مدت، کاهش می دهد.
  • به اندازه کافی از مواد غذایی سرشار از ویتامین سی و سایر آنتی اکسیدان ها بهره ببرید. این مواد به جلوگیری از نقص اسپرم کمک کرده و جنبندگی آن را بهبود می بخشد.
  • مقدار کلسیم و ویتامین دی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. تحقیقات نشان می دهد که مردانی که با کمبود این دو ماده در بدن رو به رو هستند، اسپرم کم تر و ضعیف تری دارند.

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

  • مصرف میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید. مصرف این مواد جنبندگی اسپرم ها را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. به ویژه، آنتی اکسیدان‌ های گلوتاتیون و کریپتوکسانتین، که بیشتر در سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل و پرتقال وجود دارد، قدرت و سلامت اسپرم را تضمین می ‌کند.

مواد غذایی موثر برای افزایش اسپرم

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و انتی اکسیدان هاست که به جنبدندگی و زنده ماندن اسپرم ها کمک می کند. گردو حاوی سلنیوم بالایی می باشد که جریان خون به اندام های جنسی را نیز افزایش می دهد.

موز

موز سرشار از آنزیمی به نام “بروملین” می باشد که نقش مهمی در تنظیم هورمون های مردانه دارد. موز همچنین میوه‌ای سرشار از ویتامین B1، ویتامین  A، و ویتامین C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم ها قدرت باروری را در مردان افزایش می دهد.

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

انار

طب سنتی انار را بهترین ماده غذایی برای سلامت بدن و بخصوص تقویت اسپرمها می داند. انار به دلیل داشتن سطح بالای آنتی اکسیدان قادر خواهد بود سطح ماده شیمیایی به نام “مالون دی آلدهید” را در خون کاهش دهد. این ماده شیمیایی اسپرم ها را تخریب می کند.

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

سیر

سیر به عنوان یک ماده غذایی موثر در روابط جنسی در سرتاسر جهان شناخته‌ شده می باشد؛ این ماده غذایی حاوی سلنیوم و آنتی اکسیدان، جنبندگی و تحرک اسپرم ها را افزایش داده و حاوی آلیسین می باشد که این ترکیب از اسپرم ها محافظت نموده و چرخه‌ هورمون های جنسی در اندام های جنسی مردان را تقویت می کند.

X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف:439.000 تومان
X-Ade
قرص تقویت قوای جنسی آقایان
قیمت اصلی: 861.000 تومان
قیمت با تخفیف: 439.000 تومان

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

جنسینگ

جنسینگ سطوح تستسترون را افزایش داده و جریان خون به عروق اندام های تناسلی را افزایش و میل جنسی را شدیدا بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

از آنجایی که رادیکال های آزاد تأثیر مهمی در تخریب اسپرم ها و مجاری تقویت کننده اسپرم ها در بیضه دارند، مصرف شکلات تلخ می تواند از جمله راهکارهای موثر در تقویت اسپرم به وسیله مواد غذایی باشد.

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

گوشت قرمز

گوشت قرمز عاری از چربی، با ارائه مقادیر بالایی از زینک و پروتئین به بدن، ماده غذایی مناسبی برای افزایش قدرت باروری در مردان به شمار می آید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها