قرص امگا 3 برای رشد قد

امتیاز دهید
هر کدام از ترکیبات مغذی که در بدن کاهش یابند ممکن است در رشد اطفال تاثیر منفی بگذارند. از جمله این مواد مغذی می‌توان به امگا 3 اشاره کرد. امگا 3 از چه طریقی روی قد اثر می‌گذارد؟ افراد 18 سال به بالا هم با مصرف امگا 3 دچار افزایش قد می‌شوند؟
رشد قد با امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامتی بدن مفید بوده و از طریق مصرف مواد غذایی باید برای بدن تامین شوند. از امگا 3 چه در دوران کودکی و چه در دوران بزرگسالی باید استفاده نمود. تقویت سیستم ایمنی، کمک به حفظ سلامت قلب، کنترل بیش فعالی، کمک به عملکرد صحیح مغز و بهبود حافظه از مزایای مصرف امگا 3 است. تاکنون در مورد رشد قد با قرص امگا 3 چیزی شنیده‌اید؟ در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز با موضوع تاثیر امگا 3 در افزایش قد همراه ما باشید.

امگا 3 چیست؟

اسیدهای چرب امگا 3 گروهی از اسیدهای چرب غیر اشباع هستند که در دسته چربی‌های سالم قرار می‌گیرند. بدن انسان قابلیت تولید این اسیدهای چرب را ندارد و دریافت آنها از مواد غذایی ضرورت دارد. عمده‌ترین انواع امگا 3  ALA، DHA و EPA هستند که قبل از بررسی موضوع رشد قد با امگا 3 توضیحی مختصر در مورد آنها به شما ارائه خواهیم داد:

  • اسید آلفا لینولنیک (ALA): فراوان‌ترین اسید چرب امگا 3 است که بدن از آن برای انرژی استفاده نموده و می‌تواند آن را به DHA و EPA تبدیل کند.
  • دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA): در مغز، شبکیه چشم و چند اندام دیگر به وفور یافت می‌شود. منابع غذایی DHA در ماهی‌های چرب به وفور وجود دارد.
  • ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA): در بسیاری از غذاها با منشا حیوانی مانند ماهی‌های چرب و روغن ماهی یافت می‌شود. یکی از مهم‌ترین عملکردهای EPA تبدیل آن به DHA برای ساخت اندام‌های بدن است.

از آنجایی که قیمت قرص امگا 3 مناسب است به راحتی از داروخانه می‌توانید آن را تهیه فرمایید.

Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف:129.000 تومان
Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت اصلی: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف: 129.000 تومان

  امگا 3 برای افزایش قد

رشد قد با امگا 3

اجازه دهید از چندین جهت تاثیر امگا 3 در رشد قد را بررسی کنیم:

مطالعات در مورد اثر امگا 3 در افزایش قد

نتایج یک مطالعه در مورد رشد قد با امگا 3 نشان داد که بین کوتاهی قد با کاهش اسیدهای چرب امگا 3 در بدن ارتباطی مستقیم وجود دارد. بر اساس نتایج تحقیقات می‌توان دریافت افزایش قد کودکان زیر 5 سال با اسیدهای چرب امگا 3 به طور قابل توجهی بیشتر از کودکانی است که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از omega 3 بهره‌مند نیستند.

امگا 3 چگونه به رشد قد کمک می‌کند؟

تامین اسیدهای چرب امگا 3 در سنین پایین می‌تواند رشد صفحات استخوانی را تسریع کرده و کیفیت سلامت استخوان را بهبود بخشد. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین ممکن است با افزایش جذب کلسیم روده‌ای و افزایش فعالیت استئوبلاست‌ ها، کاهش فعالیت استئوکلاست‌ها و تشویق رسوب استئوبلاست‌ها، سلامت استخوان را ارتقا بخشیده و در افزایش رشد قد تاثیر داشته باشند.

  تاثیر امگا 3 روی قد

اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند متابولیسم استخوان را تنظیم کنند که عامل مهمی در تمایز استئوکلاست‌ها به شمار می‌آید. این اسیدهای چرب می‌توانند با کاهش التهاب و تاثیر در افزایش کلسیم بدن، به بازسازی استخوان‌ها نیز کمک کرده و در تحلیل استخوانی جلوگیری کنند. از این رو برای افزایش قد نیز مفید به حساب می‌آیند.

یک نکته دیگر در مورد رشد قد با امگا 3 این است که سطوح پایین امگا 3 باعث اختلالات خواب در کودکان می‌شود. این موضوع می‌تواند در همه جوانب رشد کودک تاثیر منفی بگذارد و تا حدودی روی کوتاه قدی تاثیر داشته باشد.

آیا امگا 3 روی هورمون رشد تاثیر می‌گذارد؟

رشد قد با امگا 3 به دلیل تاثیر این ترکیب مغذی روی ترشح هورمون رشد نیز می‌تواند باشد. مطالعات نشان داده‌اند که اسیدهای چرب امگا 3 تولید هورمون رشد (سوماتروپین) را تحریک کرده و در نتیجه پتانسیل رشد عضلانی را افزایش می‌دهند. از طرف دیگر با تحریک هورمون رشد اسیدهای چرب امگا 3 می‌توانند منجر به افزایش قد شوند. مصرف ترکیبات مغذی از جمله امگا 3 را حتما در رژیم غذایی فرزند خود قرار دهید.

آیا امگا 3 به رشد قد بعد از 18 سالگی کمک می‌کند؟

آنچه در مورد رشد قد با امگا 3 گفتیم در مواردی است که هنوز صفحات رشد استخوان بسته نشده باشد. معمولا پس از 18 سالگی صفحات رشد استخوان بسته خواهد شد و با هیچ ترفندی نمی‌توان رشد قدی داشت. ضمنا در مورد رشد قد با امگا 3 و تاثیر قرص امگا 3 در افزایش قد هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

میزان قد هر فرد را بیش از هر چیز عوامل ژنتیکی یعنی قد پدر و مادر تعیین می‌کند. با این حال نقش تغذیه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. افزایش قد با سطوح مناسب امگا 3 در بدن قطعا یک افزایش قد چند ده سانتی متری نخواهد بود. امگا 3 تنها کمک می‌کند تا فرد رشد قدی مناسب خود را داشته باشد و کمبود امگا 3 باعث اختلال در روند رشد و در نتیجه کوتاهی قد نشود.

برای رشد قد با امگا 3 چه غذایی بخوریم؟

اسیدهای چرب امگا 3 بیش از هر چیز در مواد غذایی زیر یافت می‌شوند:

  منابع امگا 3

  • تخم مرغ امگا 3 (غنی شده با امگا 3)
  • ماهی سالمون
  • ماهی کولی
  • ماهی پیلچارد
  • میگو
  • خاویار
  • جلبک دریایی
  • بذر کتان
  • دانه چیا
  • لوبیای سویا
  • صدف

دیگر فواید امگا 3 برای کودکان چیست؟

رشد قد با امگا 3 یکی از بزرگ‌ترین مزایای امگا 3 برای کودکان است. اما سطوح مناسب اسیدهای چرب امگا 3 در بدن انسان می‌تواند فواید زیر را هم برای اطفال به همراه داشته باشد:

  • کمک به رشد مغز و افزایش هوش
  • بهبود مهارت خواندن و حل مسائل ریاضی
  • بهبود افسردگی
  • کمک به درمان بیش فعالی
  • ارتقاء کیفیت خواب
  • جلوگیری از اختلالات یادگیری
  • پیشگیری از بروز آلرژی
  • تقویت سیستم ایمنی
  • حمایت از سلامت استخوان‌ها
  • کمک به کاهش غلظت انسولین

معرفی بهترین قرص امگا 3 برای رشد قد

اگر فکر می‌کنید فرزند شما کمبود امگا 3 دارد و از منابع امگا 3 به مقدار کافی در رژیم غذایی خود استفاده نمی‌کند، بهتر است از مکمل امگا 3 کمک بگیرید:

کپسول ژلاتینی امگا ویژن کودکان و نوجوانان دانا

در این مکمل هم امگا 3 وجود دارد و هم ویتامین دی. روزانه 1 عدد از این مکمل را کودکان و نوجوانان می‌توانند مورد استفاده قرار دهند. استفاده از این مکمل نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود بلکه در رشد استخوان‌ها و افزایش قد نیز تاثیرگذار است. حفظ سلامت مغز و بینایی از دیگر فواید این محصول به حساب می‌آید. هم ویتامین D و هم امگا 3 هر دو در رشد قدی تاثیرگذار هستند.

 

 

خرید قرص امگا ویژن

 

قرص امگا ویژن

 

 

شربت امگا 3 مکس یوروویتال

به منظور کمک به رشد قد با امگا 3 محصول دیگری که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، شربت امگا 3 مکس یوروویتال است. با مصرف این شربت می‌توانید از مقادیر مناسبی ویتامین آ، ویتامین دی، ویتامین E، روغن ماهی و امگا 3 برخودار شوید. مصرف این شربت به تقویت رشد جسمی و ذهنی در کودکان کمک می‌کند.

 

 

خرید شربت امگا مکس یوروویتال

 

شربت امگا مکس یویوویتال

علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز می‌توانند این شربت را مورد استفاده قرار دهند. این محصول با طعم دلپذیر پرتقال عرضه شده و اصلا طعم و بوی ماهی را ندارد. کمک به بهبود آسم و حساسیت‌های پوستی و تاثیر مثبت در درمان بیش فعالی از دیگر مزایای این مکمل برای اطفال است.

کلام آخر

رشد قد با امگا 3 در صورتی می‌تواند موثر باشد که کودک یا نوجوان نسبت به این ترکیب مغذی در بدن خود کمبود داشته باشد. مطالعات نشان داده است که سطوح مناسب اسیدهای چرب امگا 3 در رشد استخوان‌ها و تحریک ترشح هورمون رشد موثر بوده و به این طریق می‌تواند در افزایش قد نیز تاثیر مثبت بگذارد. برای خرید مکمل‌های امگا 3 برای کودکان و بزرگسالان می‌توانید به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه کنید. آیا شما به اندازه کافی از منابع امگا 3 استفاده می‌کنید؟

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها