مجله مثبت سبز

نقش اکسی متولون در بدنسازی و عضله سازی

2/5 - (4 امتیاز)
بسیاری از بدنسازان، وزنه برداران و ورزشکاران حرفه‌ای برای افزایش حجم عضلات خود از قرص اکسی متولون استفاده می‌کنند. نام دیگر این قرص آنادرول است که در گروه استروئیدها قرار می‌گیرد. هر آنچه در مورد فواید، عوارض، مقدار و نحوه مصرف این قرص باید بدانید در این مقاله برای شما آورده‌ایم.
اکسی متولون در بدنسازی

تقریبا برای همه افرادی که در زمینه بدنسازی فعالیت حرفه‌ای دارند و از مکمل های بدنسازی استفاده می‌کنند، اکسی متولون یا آنادرول نام آشنایی است. این ماده یک استروئید بوده که در تناسب اندام می‌تواند مفید واقع شود. به دلیل اینکه معمولا در کوتاه مدت می‌توان تاثیر مصرف اکسی متولون در بدنسازی را مشاهده نمود، بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد. آیا اکسی متولون یک ماده ایمن است و در تناسب اندام واقعا اثر دارد؟ برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اکسی متولون چیست ؟

به گفته افرادی که استروئیدهای آنابولیک مصرف می‌کنند، آنادرول یا اکسی متولون یکی از موثرترین آندروژن‌ها و استروئیدهای آنابولیک به شمار می‌آید زیرا اثرگذاری سریعی دارد. اکسی متولون می‌تواند با افزایش سطح اریتروپویتین تعداد گلبول‌های قرمز را در خون افزایش دهد. به دنبال این تاثیر، روند سنتز پروتئین در بدن بهبود می‌یابد و عضلات بزرگ‌تر و حجیم‌تر خواهند شد. علاوه بر این بسیاری از بدنسازانی که اکسی متولون را استفاده کرده‌اند ادعا می‌کنند که این ماده در افزایش قدرت و استقامت ماهیچه‌ها نیز موثر است. جلوگیری از خستگی عضلانی و درد و گرفتگی مفاصل از دیگر مزایایی است که به آنادرول نسبت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین مکمل بدنسازی

اکسی متولون در بدنسازی چگونه تاثیر می گذارد ؟

بر اساس تحقیقات می‌توان گفت که مصرف اکسی متولون (آنادرول) احساس گرسنگی را افزایش می‌دهد. در نتیجه وقتی کالری بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، رشد عضلات تسهیل خواهد شد. آنادرول سطح نیتروژن در بدن را افزایش داده و بدن را به حالت آنابولیک تغییر می‌دهد. در این صورت جریان خون و مواد مغذی به عضلات بهتر خواهند رسید. گفتیم که با مصرف آنادرول تعداد گلبول‌های قرمز نیز در خون بیشتر می‌شود. بنابراین خون بیشتری به عضلات می‌رسد و رشد آنها بهبود می‌یابد. با استفاده از قرص اکسی متولون ورزشکار استقامت بیشتری خواهد داشت و می‌تواند تمرینات خود را با شدت بیشتری انجام دهد. همچنین انرژی بیشتری نیز فراهم شده و فرد قدرت بیشتری خواهد یافت. یعنی ورزشکار مدت زمان بیشتری را می‌تواند به تمرینات اختصاص دهد.

  اکسی متولون

ترکیبات قرص آنادرول

قرص آنادرول همان اکسی متولون است. اکسی متولون در بدنسازی فواید متعددی دارد که به آنها اشاره کردیم. در قرص آنادرول فقط از اکسی متولون استفاده شده و ترکیب دیگری در آن وجود ندارد. این قرص یک آندروژن و استروئید آنابولیک است که به ساخت و حجیم‌تر کردن عضلات کمک می‌کند.

مزایای اکسی متولون در بدنسازی

فواید اکسی متولون در بدنسازی را اینچنین می‌توان شمرد:

  • کمک به ساخت و رشد عضلات بدن
  • افزایش تعداد گلبول‌های قرمز و کمک به رفع کم‌خونی
  • کمک به انرژی بیشتر در بدن
  • افزایش قدرت و استقامت ورزشکاران
  • بهبود سطح اکسید نیتریک در بدن و افزایش خونرسانی به عضلات

آنادرول یکی از بهترین گزینه ها برای عضله سازی

افرادی که ورزش‌های سنگین مثل وزنه‌برداری انجام می‌دهند، به توده عضلانی حجیم و قوی نیاز دارند. در اکثر موارد تنها با داشتن رژیم غذایی اصولی و انجام به موقع تمرینات نمی‌توان آن‌طور که باید و شاید توده عضلانی را افزایش داد. آنادرول یا اکسی متولون یکی از محبوب‌ترین محصولاتی است که اثرگذاری مطلوب و سریعی داشته و توده عضلانی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل این قرص طرفداران زیادی دارد.

نحوه مصرف قرص اکسی متولون

دوز توصیه شده اکسی متولون در کودکان و بزرگسالان به طور معمول 1 تا 5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است. اما بهتر است دوز دقیق حتما توسط پزشک تعیین شود. حداقل 3 تا 6 ماه مصرف قرص اکسی متولون باید ادامه یابد تا نتایج مصرف به خوبی قابل مشاهده شود. اینکه پس از این زمان، آنادرول همچنان باید استفاده شود یا خیر، توسط پزشک باید تعیین شود. در بعضی موارد نیاز به دوز نگهدارنده وجود دارد. عوارض قرص آنادرول بیشتر زمانی دیده می‌شود که روزانه در دوز بالای 50 میلی‌گرم مورد استفاده قرار گیرد.

  قرص آنادرول

بهترین زمان مصرف قرص اکسی متولون

زمان مصرف اکسی متولون را نیز بهتر است پزشک تعیین کند. برای جلوگیری از بروز ناراحتی‌های معده و اختلالات گوارشی معمولا توصیه می‌شود که این قرص همراه با غذا مورد استفاده قرار گیرد. دقت کنید که حتما در یک ساعت مشخص از روز باید اکسی متولون را مصرف کنید تا اثرگذاری خود را به شکل مطلوب بر جای گذارد.

به عنوان یک بدنساز این مقاله را حتما بخوانید: بهترین زمان مصرف ویتامین ها در بدنسازی چه وقت است ؟

عوارض جانبی قرص اکسی متولون

آنادرول ممکن است عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

ناراحتی معده

به گزارش بسیاری از مصرف‌کنندگان استفاده از قرص آنادرول ممکن است باعث بروز ناراحتی معده شده و حرکات غیر طبیعی روده را نیز به همراه داشته باشد. بعضی از مصرف‌کنندگان پس از خوردن این قرص از تکرر ادرار شکایت می‌کنند. در این موارد کاهش اشتها نیز ممکن است دیده شود.

اختلال در خواب

مصرف اکسی متولون در بدنسازی ممکن است با اختلال در خواب به صورت دوره‌ای همراه باشد. بعضی از بدنسازان ادعا می‌کنند که با مصرف این قرص ساعات خوابشان کمتر شده یا اینکه چند شب اصلا نخوابیده‌اند. این اختلال اگر ادامه یابد، به طبع در عملکرد ورزشی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

علائم خفیف آلرژی به آنادرول

از دیگر عوارض oxymetholone می‌توان به بروز خارش و یا تورم صورت اشاره کرد. این علائم واکنش‌های آلرژیکی هستند که در صورت حساسیت به این ماده ایجاد می‌شوند.

آسیب کبدی

بعضی از مصرف‌کنندگان قرص آنادرول آسیب جدی به کبد را حتی در دوزهای پایین گزارش کرده‌اند. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌شود که هرگز بیش از مقدار توصیه شده از این قرص استفاده نکنید.

تداخل دارویی قرص اکسی متولون

پیش از شروع مصرف اکسی متولون لیست تمام داروهای با نسخه و بی‌نسخه خود را به پزشک نشان دهید تا از لحاظ تداخل دارویی بررسی‌های لازم را به عمل آورد. اکسی متولون با:

  • داروهای ضد انعقاد خوراکی
  • انسولین
  • داروهای پایین آورنده قند خون خوراکی
  • سولفونیل اوره
  • داروهای هپاتوتوکسیک
  • وارفارین

تداخل دارویی داشته باشد.

سخن پایانی

فواید مصرف اکسی متولون در بدنسازی می‌تواند شامل افزایش حجم عضلات، افزایش قدرت و استقامت بدن و بهبود خونرسانی به ماهیچه‌ها باشد. با این حال هرگز توصیه نمی‌کنیم که این قرص را خودسرانه و بدون مشورت با پزشک مورد استفاده قرار دهید. مقدار و دوره مصرف حتما باید توسط پزشک تعیین شود. شما تجربه مصرف قرص اکسی متولون یا Anadrole را تاکنون داشته‌اید؟

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل بدنسازی
بحث و تبادل نظر
guest

35 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارن
کارن

من ۱۶سالمه و ۶۰کیلوم میخوام این قرصو استفاده کنم توصیه خاصی اگه هست ممنون میشم بگید بعد طریقه مصرف هم بگید

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  کارن

سلام دوست عزیز
به هیچ وجه ایم دارو برای شما مناسب نمیباشد
در صورت استفاده چرخه ترشح هورمونی شما را به هم خواهد ریخت به علاوه صدها ضرر دیگر که با بالا رفتن سن برایتان ایجاد خواهد شد
ممنون از همراهی شما

Mmm
Mmm

اگه قرص اکسی متولون استفاده کنم واسه ورود ب مسابقات آزمایشاتی ک میگیرن مشکل ایجاد نمیشه؟ من فقط میخورم ک وزن عضلات بیاد بالا

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  Mmm

سلام دوست عزیز
خیر مشکلی ندارد به شرط اینکه با متخصص مشورت کنید تا به موقع قطع مصرف کنید تا در نتایج چیزی اعلام نشود
ممنون از همراهی شما

عادل
عادل

بله من یک دوره ۷ هفته ای قرص اکسی متولون مصرف کردم به این صورت که هفته ی اول روزانه یک عدد نصف قرص صبح و نصف قرص بعداز تمرین چون نیمه عمر دارو کم هستش . هفته ی دوم روزی دو عدد
هفته سوم روزی سه عدد تا هفته هفتم روزی هفت عدد قرص اکسی متولون مصرف کردم و بعد قطع کردم. من حرفه ای تمرین میکنم پاورلیفتینگ وزنه برداری قدرتی ۱۵ سال سابقه تمرین دارم آزمایش هم دادم مشکل کبدی نداشتم بعداز قطع مصرف. یک دوره یک ماه پاکسازی رفتم. به مدت سه هفته هفته ای ۲ هزار میلی گرم HCG تزریق کردم و به مدت یک ماه روزانه سه عدد قرص تاموکسیفن سیترات مصرف کردم .
تو مدت یک ماه. دوبار خون دادم و دو بار حجامت کردم به مدت یک ماه قرص لیورگل مصرف کردم روزانه دو عدد فشار تمرین بالا نگه داشتم و تغذیه ام افزایش دادم از کراتین استفاده کردم تا حجم و قدرتی که اکسی بهم داده رو نگه دارم از صدرصد جواب دهی چیزی حدود ۷۰ درصد از قدرت و حجمی که بهم داده رو نگه داشتم . به نظرم داروی خیلی خوبی هستش اگر اصولی مصرف بشه و بعداز دوره حتما دوره پاکسازی باید انجام بشه . اگر شخصی میخواد این دارو رو مصرف کنه باید حتما قبلش دوره استرویید رفته باشه برای افراد مبتدی تحت هیچ شرایطی توصیه نمیشه مصرف این دارو برای افراد بالای سه سال تمرین مناسبه قرص هم حتما باید تقسیم به دو نوبت بشه و حتما باید با معده در مصرف بشه .

رهام
رهام
پاسخ به  عادل

دوست عزیز بنده هم دوره ی اقای علی تبریزی هستم اکسی متولونی که شما مصرف کردی در مقابل استروئید هایی که من استفاده کردم هیچی محسوب نمیشه این رو نمیگم که بگم افتخار میکنم ولی شما چند مورد رو به کل اشتباه گفتی اول اینکه اکسی متولون هیچ ربطی به سابقه تمرینی نداره اتفاقا روی افراد مبتدی بیشتر از ورزشکار حرفه ای جواب میده چون ورزشکار حرفه ای با اکسی دیگه به جایی نمیرسه وگرنه کسی ترنبولون تزریق نمیکرد نکته ی خیلی مهمتر اینکه ما اصلا چیزی به اسم دوره ی پاکسازی نداریم اطلاعات غلط نده به جوونا شما وقتی پاکسازی انجام میدی اولا هیچوقت میزان تستوسترون بدنت بعد از دوره مثل سابق نمیشه حتی اگر hcg تزریق کنی مورد دوم اینکه استروئید ها معمولا ده سال بعد از مصرف عوارضشون تازه شروع میشه نکته ی سوم که خیلی مهمه ژنتیک افراد هست جی کاتلر انواع استروئیدها رو تزریق کرده ولی هیچ مشکلی نداره فلکس ویلر نابود شد بخاطر استروئید چون ژنتیک درونی رو نداشت برای تحمل استروئید هر بدنی نمیتونه استروئید رو تحمل کنه و اینکه قلب ورزشکارهایی که استروئید مصرف میکنن قدرت بسیار ضعیفی داره نسبت به بقیه ادمها همین باعث سکته های قلبی میشه اکثر ورزشکارهای بدنساز که عین شما خود درمانی میکنن و حجامت میرن و خون میدن حتی نمیدونن اثار استروئید با خون دادن از بین نمیره چون توی تک تک سلول ها و دی ان ای شما باقی میمونه و با مصرف تاموکسیفن و کلومیفن و این چیزا چیزی عوض نمیشه خیلی از ورزشکارهای حرفه ای بودن که بخاطر استروئید فوت کردن یکیش اسحاق قویدل یکی دیگه بیت الله عباسپور شما فکر نمیکنم در حد اونا علم داشته باشی پس هیچوقت استروئید تجویز نکن الان رونی کلمن 8 تا قهرمانی مستر المپیا داره به چه دردش میخوره؟؟؟لی هنی که 8 تا قهرمانی داره رو کی یادش میاد؟؟تو رشته ی پاورلیفتینگ قویتر از ماریوس پوژانوفسکی اصلا نیومد و نخواهد اومد وضعیت الانش رو دیدید؟؟؟اینا رو تجویز نکن برادر دستور استفاده رو هم به سبک خودت ننویس اکسی متولون برای مصارف پزشکیه مثل تمام استروئید های دیگه ضمنا اون 70 درصد از وزنی که شما فکر میکنی برای خودت بعد مصرف اکسی ثابت نگه داشتی اب و چربی هم همراهشه عضله خالص نیست این رو دیگه اماتور ترین بدنساز هم میدونه اکسی و دینانابول حجم خشک نمیده چربی و اب همراهشه اون کراتین هم گویای همینه که بدن شما صد در صد ابداره الان اینا رو میگی اوناییکه بدنسازی میرن استفاده میکنن ژنیکو ماستی میگیرن و بدن ابدار و بهم ریخته دقیقا مشابه پاور کارها میشن

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  عادل

سلام دوست عزیز
ممنون از توضیحات تجربی کاملتون و انتشار نظرتون با دیگر مثبت سبزی ها

Ramtin
Ramtin

دوست عزیز من ورزشکار هستم و میخوام قرص اکسی مصرف کنم ولی خب با این عوارضی که داره یکم ترس تو دلمه
لطفا بگین روزی چند عدد مصرف کنم؟
اکسی موتولون۵۰

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  Ramtin

سلام کاربر گرامی
استفاده از هورمون ها در بدنسازی به علت عوارض زیاد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
سپاس از همراهی شما

Ramtin
Ramtin

سلام من یک برگ قرص اکسی موتولون ۵۰ گرفتم و قبلا روزی یکی مصرف داشتم
این بار میخام با کربو روزی یک عدد مصرف کنم
مشکلی نداره؟

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  Ramtin

سلام دوست عزیز
بهتر است با کارشناس تغذیه صحبت کنید تا دوز مشخص دارو را برای شما به شکل هرمی یا تناوبی بنویسند
ممنون از همراهی شما

یاسین
یاسین

سلام
من هپاتیت خود ایمنی دارم و به مدت ۴ ساله دارم شبی یک عدد آزارام ۵۰ مصرف میکنم
۱۷ سالم هست و دوره‌ی ورزشیم کربو ۲ کیلو و اکسی متولون ۵۰ روزی دو عدد هست
آیا تاثیری در آنزیم داره؟

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  یاسین

سلام دوست عزیز
بهتر است دوره را قطع کرده و با پزشک متخصص مشورت کنید.

امیدرضا فتاحی
امیدرضا فتاحی

سلام مصرف تسترون و اکسی متولون در ورزش برای بیماران تیروئیدی مشکل دارد؟

شقایق
شقایق

کسی که ۱۰۰ کیلوعه بزرگسال هست روزی چند تا قرص باید مصرف کنه

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  شقایق

سلام دوست عزیز
توصیه ما به عدم استفاده از هورمون ها در ورزش می باشد.

محمد عبدولی
محمد عبدولی

سلام من ۱۷ سال سن دارم آیا مصرف اوکسی مضر نیست

جواد
جواد
پاسخ به  محمد عبدولی

نه اتفاقا باعث بزرگ شدن الت میشه

عادل
عادل
پاسخ به  جواد

اون دیهیدرو تستسترون هستش که باعث بزرگ شدن آلت تناسلی میشه اونم باید به صورت کرم یا پماد باشه نه قرص اکسی متالون

رهام
رهام
پاسخ به  عادل

دی هیدرو تستوسترون باعث افزایش موی صورت و بدن و ریزش موی سر میشه اگر اینطور باشه تمام افرادی که کچل هستن الت های بزرگتری باید داشته باشن اونی که الت تناسلی رو بزرگ میکنه متیل تستوسترونه که پماد و کرم و قرصش هم هست عادل جان کلا زدی تو کار دادن اطلاعات غلط یه چیزی رو نمیدونی چرا نشر میدی ؟؟؟توی کدوم پمادی دی هیدروتستوسترون داره؟؟؟متیل تستوسترون دارن همشون که هیچ خاصیتی هم ندارن جنبه تبلیغات دارن روی نوجوون های 17 ساله جواب میده حتی بعد از 18 سال دیگه جواب نمیده اونی که شما میگی دی هیدروتستوسترون داره پماد هایی هست که برای افزایش میل جنسی و نعوظ استفاده میشن نه بزرگ کردن الت تناسلی

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  محمد عبدولی

سلام دوست عزیز
خیر،برای شما پیشنهاد نمی شود.

Sepehr
Sepehr

آیا قرص لیورگل رو میتوان همراه با قرص اکسی متولون مصرف کنیم یا باید مصرف لیورگل بعد از اتمام دوره اکسی متولون شروع کنیم .
و آیا با آمپول تستسترون و آمپول ناندرلون تداخل دارد یا میتوان همزمان استفاده کرد .
متشکرم

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  Sepehr

سلام دوست عزیز
می توانید هم زمان از لیورگل و سایر مکمل های مصرف تان استفاده کنید.

Sepehr
Sepehr

و آیا با آمپول تستسترون و آمپول ناندرلون تداخل دارد یا میتوان همزمان استفاده کرد

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Sepehr

سلام دوست عزیز
آمپول تستوسترون و آمپول ناندرلون هر دو داروهای آنابولیک هستند که برای افزایش عضلات و قدرت بدنی استفاده می‌شوند. با این حال، هر دو دارو تفاوت‌هایی در دسته‌بندی، ساختار شیمیایی و اثرات بر روی بدن دارند.
در مورد تداخل این دو دارو، گفتنی است که هر دو می‌توانند تأثیرات غیرمطلوبی بر روی سیستم اندوکرین شما داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود از همزمان مصرف این دو دارو خودداری کنید. همچنین، بهتر است قبل از شروع هر نوع مصرف دارو یا مکمل غذایی، با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در این مورد بپرسید.
به طور کلی، مصرف هر دو دارو باید تحت نظارت پزشک باشد و دوز و زمان مصرف هر دو دارو باید به دقت پیروی شود. همچنین، باید به یاد داشت که استفاده از داروهای آنابولیک بدون نظارت پزشکی ممکن است باعث عوارض و مشکلات جدی برای سلامتی شما شود.

Sepehr
Sepehr

سلام . آیا قرص لیورگل رو همراه با اکسی متولون مصرف کنیم ، یا بعد از اتمام دوره اکسی متولون

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  Sepehr

سلام دوست عزیز
قرص لیورگل یک مکمل غذایی است که برای بهبود عملکرد کبد و کاهش مشکلات کبدی مانند چربی‌سوزی کبد و تلفات ناشی از الکل، بیماری‌های کبدی مزمن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین راستا، مصرف اکسی متولون (یک استروئید آنابولیک) باعث افزایش آنزیم‌های کبدی و بار کبدی می‌شود که ممکن است باعث تضعیف عملکرد کبد شود.

بنابراین، بهتر است قبل از شروع هر نوع مصرف دارو یا مکمل غذایی، با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در این مورد بپرسید. در صورتی که پزشک شما تأیید کند که می‌توانید همزمان قرص لیورگل و اکسی متولون را مصرف کنید، بهتر است دوز و زمان مصرف هر دو محصول را به دقت پیروی کنید و در صورت بروز هر گونه علائم ناخوشایند، به پزشک خود اطلاع دهید.

مجتبیمحمدی
مجتبیمحمدی

سلام . بعد از مصرف اکسی متانول باید برای خنثی سازی تاثیرات منفی چه چیزی را مصرف کنیم

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  مجتبیمحمدی

سلام دوست عزیز
بهتر است که به هیچ عنوان از هورمون ها در بدنسازی استفاده نکنید ،در صورت مصرف از مکمل هایی مثل لیورگل،لیو 52،لیورکر و … استفاده کنید.

محسن
محسن

این دارو موجب افزایش مایع پشت نوک سینه مردان شده که به پدیده ژنیکوماستی هم معروف هست که یک پدیده کاملا ناخوشایند در ورزش به حساب می‌آید و برای ورزشکاران حرفه ای در مسابقات دیسکالیفت یا اوت از مسابقات را دنبال دارد و همچنین تنها راه درمان آن عمل زیبایی و تخلیه غده ژنیکوماستی است و اصلا نباید در طولانی مدت مصرف شود

عادل
عادل
پاسخ به  محسن

برای همه صذق نمیکنه خودم شخصا از روزی یک عدد مصرف کردم تا روزی هفت عدد ژینکو هم نگرفتم نوع بدن ها متفاوت هستش و مهمتر از همه نوع پاکسازی مهمه بعداز دوره حتما باید به مدت دوماه از قرص تاموکسیفن سیترات استفاده بشه

محبت
محبت

ایا اکسی متالون در بدنسازی باعث بزرگ شدن باسن ها میشود مدت هفت ماه پیش عمل رباط انجام دادم الان دکتر اجازه ۸۰ درصد ورزش رو بهم دادن الان که ورزش بدنسازی میکنم بعضی اوقات اکسی متالون مصرف میکنم مدتی هستش درد باسن سمت پای راستم که عمل رباط انجام دادم دارم نظرتون درد مال اکسس متالون هستش چون چند روزه مصرف نمیکنم دردش کمتر شده

meysam
meysam
پاسخ به  محبت

درود.. مشکل درد پا و باسن بعد مصرف اکسی برای من هم اتفاق افتاده.. و هر بار بعد قطع مصرف درد از بین میره.. البته این مشکل در اوایل مصرف اکسی وجود نداشت. تقریبا بعد از 3سال مصرف این قرص و یک بازه 6ماهه که این قرص رو استفاده نکردم با درد عجیب در پا مواجه شدم.. خواشتم فقط اطلاع بدم که درد پا بدون شک بعد مصرف اکسی حداقل برای من اتفاق افتاده

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  محبت

با سلام
خیر در مورد درد نمیتونم نظری بدم و مطمئن نیستم که ایا از مصرف این قرص هستش.
در مورد بزرگی باسن عدم فعالیت و تحرک باعث اضافه وزن ، چاقی میشود.
و اینکه مصرف این قرص با توجه به عوارض زیاد اصلا پیشنهاد نمیشود.
با پزشک تون حتما مشورت کنید.

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  محبت

با سلام خدمت شما
این دارو جز دسته داروهای هورمونی هستش و مصرف خودسرانه اون به هیچ عنوان توصیه نمیشه و عوارض جبران ناپذیری دارد حتما باید زیر نظر یک پزشک باشه.
نمیشه بطور قطع این پاسخ رو داد که باعث بزرگی باسن میشه و تاثیری روی این مسئله داره.