استفاده از بالش بارداری چطور بر روی سلامت کودک و مادر تاثیر می گذارد؟

امتیاز دهید

یکی از حساس ترین دوره‌های زندگی خانم‌ها، دوره بارداری است! در این دوره اتفاقات بسیار زیادی رخ می‌دهد که بی توجهی به آن می‌تواند باعث به روز مشکلات جدی تری در افراد شود. از این رو توصیه می‌کنیم در این دوره به سلامت خود اهمیت قابل توجه ای بدهید چرا که سلامت مادر، سلامت جنین […]

استفاده از بالش بارداری چطور بر روی سلامت کودک و مادر تاثیر می گذارد ؟

یکی از حساس ترین دوره‌های زندگی خانم‌ها، دوره بارداری است! در این دوره اتفاقات بسیار زیادی رخ می‌دهد که بی توجهی به آن می‌تواند باعث به روز مشکلات جدی تری در افراد شود. از این رو توصیه می‌کنیم در این دوره به سلامت خود اهمیت قابل توجه ای بدهید چرا که سلامت مادر، سلامت جنین و نوزاد را در پی دارد و به طبع عدم سلامت کامل در مادر می‌تواند اثرات مخربی را بر ذهن و میزان رشد جنین بگذارد.

مراقبت‌های دوران بارداری خود به دسته بندی‌های متنوع و مختلفی تقسیم بندی می‌شود که بررسی تک تک این موارد از این مقاله خارج است اما یکی از مهم ترین آن‌ها خواب و استراحت کافی برای مادران است که تاثیر به سزایی در رشد و سلامت کودک دارد.

اما اغلب مادران به دلیل افزایش وزن در هنگام بارداری با مشکلات زیادی رو به رو خواهند بود که فرایند استراحت و خواب را برای آن‌ها به یک معضل همیشگی تبدیل نموده است اما چطور می‌توان از این معضل همیشگی به دور ماند و خوابی راحت و آسوده را تجربه کرد؟ پاسخ به این سوال خیلی ساده است، با استفاده از بالش بارداری مادران عزیز می‌توانند خوابی مناسب، ایده آل و منحصر به فرد را تجربه کنند. در همین خصوص بر آن شدیم تا در این مقاله به معرفی و بررسی بالش بارداری بپردازیم و اطلاعات کامل تری را در خصوص این محصول در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بالش بارداری چیست و چه تفاوتی با بالش های عادی موجود در بازار و منازل دارد ؟

بالش بارداری یک بالش مخصوص و منحصر به فرد برای دوران بارداری است که به واسطه آن می‌توانید خواب راحت و مناسبی را تجربه کنید اما این بالش چطور طراحی شده است و چه تفاوتی با سایر بالش‌های موجود در بازار و یا منازل (بالش‌های عادی) دارد؟

اگر به تصاویر زیر دقت کنید، می‌توانید به تفاوت این محصول با بالش‌های معمولی پی ببرید! بالش‌های بارداری به نسبت به بالش‌های معمولی دارای ابعادی بزرگ تر، شکل و شمایلی مناسب تر با دوران بارداری و… برخوردار هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند فرایند لذت بخشی را برای مادران به ارمغان بیاورد.

با افزایش زمان بارداری و رشد جنین در شکم مادر، شاهد افزایش وزن در مادران هستیم که این موضوع می‌تواند فشار زیادی به پاها و همچنین کمر آن‌ها وارد کند که برای رهایی از فشار‌های این عارضه مادران باید استراحت خوب و مناسبی داشته باشند.

بالش بارداری

در صورتی که از بالش‌های عادی برای استراحت خود استفاده کنید متاسفانه به دلیل طراحی نامناسب و ابعاد کم، می‌تواند باعث فشار‌های زیادی به قسمت‌های مختلفی از بدن شما شود که این موضوع خود به تنهایی می‌تواند درد و همچنین ناراحتی شما را چندین برابر کند.

بالش بارداری چیست

استفاده از بالش‌های بارداری با توجه به طراحی مناسب آن‌ها برای دوران بارداری علاوه بر آن که اجازه گردش به نواحی مختلف را برای شما به وجود می‌آورد، می‌تواند باعث عدم ایجاد استرس و نگرانی مادران شده و خواب ایده آل و مناسبی را برای آن‌ها رقم بزند.

بالش های بارداری در چه انواعی در بازار موجود هستند ؟

در حال حاضر این نوع از بالش‌ها در 5 دسته متنوع و مختلف در بازار به فروش می‌رسند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. این دسته به شرح زیر است: بالش‌های U شکل، J شکل، C شکل، I شکل، مکعبی و مثلثی که طراحی آن‌ها این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید خواب راحت و مناسبی را به دور از هرگونه استرس و تنشی داشته باشید.

البته نکته قابل توجه ای که در این بخش وجود دارد، این است که این نوع از بالش‌ها در رنگ‌های متنوع و مختلفی طراحی و تولید شده اند که می‌توانید متناسب با ذوق و سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنید و یا با سیسمونی نوزاد خود رنگ آن را ست کنید.

چه زمانی بهتر است از بالش های بارداری استفاده کنیم ؟

چه زمانی بهتر است از بالش های بارداری استفاده کنیم ؟

در حال حاضر زمان خاصی برای استفاده از بالش‌های بارداری در نظر گرفته نشده است، شما در همان اوایل ابتدایی بارداری نیز می‌توانید از این محصول استفاده کنید اما توجه داشته باشید که کاربرد اصلی این بالش، اجازه تغییر حالت خواب و همچنین کاهش درد در ناحیه کمر و عضلات پا است.

در همین خصوص توصیه می‌شود از ماه‌های 20 به بعد بارداری به صورت مرتب از این محصول استفاده کنید. به این دلیل توصیه می‌کنیم که از ماه‌های 20 به بعد از بالش بارداری استفاده کنید زیرا در این زمان تکان خوردن و تعویض جهت خواب برای مادران یک معضل جدی خواهد بود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: رپورتاژ
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها