روش های جلوگیری طبیعی از بارداری چیست؟

امتیاز دهید

روش های جلوگیری طبیعی از بارداری برای افرادی که قصد باردار نشدن مطلق را دارند، روش مناسبی نمی باشد. روش طبیعی برای افرادی توصیه می شود که در احتمال 50 درصدی خطای این روش، آمادگی پذیرش فرزند را داشته باشند؛ در غیر این صورت روش های دیگر جلوگیری از بارداری که توسط انواع وسیله ها […]

روش های جلوگیری طبیعی از بارداری چیست؟

روش های جلوگیری طبیعی از بارداری برای افرادی که قصد باردار نشدن مطلق را دارند، روش مناسبی نمی باشد. روش طبیعی برای افرادی توصیه می شود که در احتمال 50 درصدی خطای این روش، آمادگی پذیرش فرزند را داشته باشند؛ در غیر این صورت روش های دیگر جلوگیری از بارداری که توسط انواع وسیله ها و تنظیم هورمون ها انجام می شود، توصیه می گردد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

روش های جلوگیری طبیعی از بارداری چیست؟

پایه روش های جلوگیری طبیعی از بارداری بر دانستن زمان مناسب لقاح، پایدار است. خانم ها با دانستن سیکل قاعدگی و روز تخمک گذاری می توانند از انجام روابط زناشویی پرهیز نموده و به این ترتیب در دیگر روزها که احتمال باروری نمی باشد، به خلوت با همسر خود بپردازند.

محققان در میان روش های جلوگیری از بارداری، روش جلوگیری طبیعی را پر ریسک ترین روش جلوگیری می دانند، چرا که احتمال بر هم خوردن سیکل قاعدگی خانم ها تحت شرایط گوناگون وجود دارد.

روش تقویمی

در روش تقویمی براساس 12 قاعدگی قبلی، خانم 18 روز از کوتاهترین چرخه قاعدگی خود را کم می کند تا اولین روز باروری مشخص گردد. 11 روز هم از طولانی ترین چرخه قاعدگی کم می کند تا آخرین روز باروری را تعیین نماید. به این ترتیب تعداد روزهایی که طی آنها تخمک گذاری انجام می شود، مشخص می شود.

روش مبتنی بر دمای بدن

دمای بدن خانم 12 تا 24 ساعت قبل از آزاد شدن تخمک از تخمدان، کاهش پیدا می کند و دوباره زمانی که تخمک آزاد شد، افزایش پیدا می کند. گفتنی است این تفاوت دما تنها در حدود یک درجه است. برای استفاده از این روش خانم از زمانی که متوجه افت درجه حرارت شود از 48 تا 72 ساعت بعد از آن نباید ارتباط جنسی برقرار کند.

لازم به ذکر است که برای اندازه گیری دقیق درجه حرارت بدن باید هر روز صبح قبل از برخاستن از رختخواب، دمای بدن با دماسنجی بسیار دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و یادداشت شود.

روش بررسی مخاط

افزایش مقدار موکوس شفا، رقیق و کشدار دهانه رحم نشان دهنده قرار گرفتن در روزهای باروری است که باید در این روزها از ایجاد ارتباط جنسی خودداری نمود.

دیگر نشانه ها

حساسیت نوک سینه ها، دل درد خفیف و… از علائم تخمک گذاری می باشد که با احساس این نشانه ها باید از برقراری روابط جنسی خودداری نمود.

روش های جلوگیری طبیعی از بارداری چیست؟

روش منقطع

این روش بر خلاف روش های ذکر شده از دوش یک خانم ساقط شده و تماما به ذکاوت مردان باز می گردد. اگر آقایان هنگام انزال، آلت خود را از واژن بیرون بکشند تا مایع منی به درون بدن زن ریخته نشود، امکان باروری وجود ندارد. این روش نیز همان طور که حدس می زنید، احتمال خطای بالایی دارد.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها