علائم اولیه بیماری ام اس چیست؟

امتیاز دهید

بیماری ام اس یه بیماری ناتوان کننده است که مغز و نخاع رو تحت تاثیر قرار میده و باعث از دست دادن کنترل، دید، تعادل و حواس یا حتی بی حسی میشه. این بیماری به قسمتی از سیستم ایمنی بدن حمله می کنه که رشته های عصبی رو پوشش می ده و باعث ایجاد مشکلات […]

علائم اولیه بیماری ام اس چیست؟

بیماری ام اس یه بیماری ناتوان کننده است که مغز و نخاع رو تحت تاثیر قرار میده و باعث از دست دادن کنترل، دید، تعادل و حواس یا حتی بی حسی میشه. این بیماری به قسمتی از سیستم ایمنی بدن حمله می کنه که رشته های عصبی رو پوشش می ده و باعث ایجاد مشکلات ارتباطی بین مغز و بقیه بدن میشه. در نهایت، این بیماری می تونه اعصاب رو از بین ببره.

علائم و نشونه های MS به طور گسترده ای متفاوت هستن و روی میزان تعادل عصبی و اعصاب تاثیر میذاره. بعضی از افراد مبتلا به MS شدید حتی ممکنه توانایی پیاده روی به طور مستقل یا در کل رو هم از دست بدن. با ما با این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

علائم اولیه بیماری ام اس چیست؟

علائم و نشانه های متعددی ممکنه از فردی به فرد و در طی دوره بیماری ام اس متفاوت باشه، بسته به محل الیاف عصبی آسیب دیده. این علائم شامل موارد زیر میشه:

  • خستگی
  • لکنت زبان
  • سرماخوردگی
  • دید دوگانه طولانی
  • مشکلات روده و مثانه
  • لرزش، کمبود هماهنگی
  • درد در هنگام حرکت چشم
  • از دست دادن بینایی معمولا در یک چشم
  • تنگ شدن یا درد در قسمت های مختلف بدن
  • احساسات الکتریکی شوک که با حرکات خاص گردن
  • خفگی یا ضعف در یک یا چند عضو که معمولا در یک طرف بدن بیمار در یک زمان رخ میده
  • و…

دوره بیماری ام اس

اکثر افراد مبتلا به بیماری ام اس دارای دوره بیماری عود کننده و مجدد هستن. بیماران دوره هایی با نشونه های جدید یا عود بیماری رو تجربه می کنن که طی چند روز یا چند هفته به وجود میاد و معمولا به طور جزئی و یا به طور کامل بهبود پیدا میکنه. این عواقب ناشی از آرام شدن دوره بیماریه که می تونه ماه ها یا حتی سال ها طول بکشه.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

افزایش های کوچک در دمای بدن می تونه به طور موقت علائم و نشونه های MS رو بدتر کنه اما این عواقب بیماری نیست.

بعضی از افراد مبتلا به MS تجربه تدریجی و پیشرفت مداوم علائم و نشانه ها بدون هیچ عارضه ای رو تجربه می کنن. این حالت به عنوان MS اولیه پیشرفته شناخته شده.

علائم اولیه بیماری ام اس چیست؟

خستگی

ممکن است در طول بیماری ام اس احساس خستگی کنید. اغلب بعد از ظهرها این حس به سراغ بیمار میاد و باعث عضلات ضعیف، تفکر یا خواب آلودگی میشه. معمولا به مقدار کاری که در طول روز انجام میدید مربوط نیست. بعضی از افراد مبتلا به MS میگن که حتی بعد از خواب خوب هم احساس خستگی میکنن.

مشکلات مربوط به گرما

شما ممکنه همه علائم رو موقع تحرک بیشتر حس کنید. شما می توانید خستگی و ضعیف رو احساس کنید و یا کنترل برخی از اجزای بدن مثل دست و پاتون رو نداشته باشید. همون طور که استراحت می کنید و بدنتون سرد میشه، این علائم احتمالا از بین میرن.

اسپاسم عضلانی

معمولا عضلات پا بیشتر تحت تاثیر قرار میگیره. علائم اولیه برای تقریبا نیمی از افراد مبتلا به MS مشترک هست. این علامت افراد مبتلا به MS پیشرفته رو هم تحت تاثیر قرار میده.

مشکلات جنسی

این مشکل بیماری ام اس شامل خشکی واژن در زنان و مشکلات نعوظ در مردان است. هم مردان و هم زنان ممکنه به یک میزان به مشکلات جنسی دچار بشن.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها