با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا شوید

امتیاز دهید

اگر از آن دسته افرادی هستید که در روند کاهش وزن قرار دارید و از یک رژیم خاص پیروی می‌کنید، حتما یکی از سخت‌ترین قسمت‌های رژیمتان نخوردن برخی خوراکی‌ها مانند کیک است. البته حق با شماست. شاید هیچ‌چیزی جای لذت خوردن یک‌تکه کیک در کنار فنجان قهوه روزانه‌تان را نگیرد. شاید اگر روش بهتری را […]

با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا شوید

اگر از آن دسته افرادی هستید که در روند کاهش وزن قرار دارید و از یک رژیم خاص پیروی می‌کنید، حتما یکی از سخت‌ترین قسمت‌های رژیمتان نخوردن برخی خوراکی‌ها مانند کیک است. البته حق با شماست. شاید هیچ‌چیزی جای لذت خوردن یک‌تکه کیک در کنار فنجان قهوه روزانه‌تان را نگیرد. شاید اگر روش بهتری را برای پخت کیک پیدا کنید، بتوانیم آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به‌عنوان یک بدنساز حرفه‌ای حتما تاکنون از مکمل پروتئین وی مصرف کرده‌اید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می‌توانید یک کیک خوشمزه رژیمی با پروتئین وی تهیه کنید. ما اینجاییم تا شما را با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا کنیم. پس تا پایان ما را در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراهی کنید.

مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین وی چیست؟ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها در بین بدنسازان محبوب می‌شود. این مکمل درواقع کمکی برای کم کردن چربی‌های بدن و کاهش وزن محسوب می‌شود. همه ما می‌دانیم که مصرف کربوهیدرات، شکر و چربی بیش‌ از اندازه باعث افزایش وزن بدن می‌شود. پس اگر قصد کاهش وزن دارید باید کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های مفید را به رژیم خود اضافه کرده و شکر تصفیه‌ شده را حذف کنید.

 همچنین افزایش میزان پروتئین باکیفیت در رژیم غذایی‌تان راه خوبی برای کنترل اشتها و درنتیجه کاهش وزن محسوب می‌شود. گاهی همین مکمل‌های بدنسازی هنگامی‌که به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید، روند کاهش چربی‌های بدنتان را افزایش می‌دهد. پروتئین وی یکی از این مکمل‌های خوب برای کاهش وزن بدن محسوب می‌شود. به همین دلیل ما طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی را به شما در ادامه آموزش خواهیم داد.

با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا شوید

فواید مصرف مکمل پروتئین وی

مکمل پروتئین وی که یکی از مشتقات شیر محسوب می‌شود، یکی از باکیفیت‌ترین پروتئین‌ها است. مصرف این مکمل در افرادی که به‌طور دائم ورزش می‌کنند،  فواید بسیاری دارد. این فواید عبارت‌اند از:

  • روند عضله سازی بدن را سرعت می‌بخشد.
  • چربی بدن را کاهش می‌دهد.
  • اشتها فرد را می‌کاهد.
  • درنتیجه کاهش چربی و اشتها در فرد کاهش وزن را به دنبال دارد.
  • کلسترول خون را کاهش می‌دهد.
  • خواص ضد سرطانی دارد.
  • سیستم ایمنی بدن را قدرتمند کرده و علائم بیماری آسم را کم می‌کند.

قیمت پروتئین وی

طریقه مصرف مکمل پروتئین وی

قبل از هر چیز باید بدانید که یک فرد بالغ (زن و مرد) به‌طور روزانه به میزان تقریبی 1 گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود نیاز دارد. اما برای مصرف مکمل پروتئین وی باید آن را با یک مایع مخلوط‌ کنید. می‌توانید این مکمل را با شیر، شیر سویا و یا انواع آبمیوه طبیعی مخلوط‌ کنید. اگر دوست دارید شیک پروتئین شما کمی هیجان‌ انگیزتر باشد، می‌توانید تکه میوه‌های مختلف به آن اضافه کنید. میوه‌هایی مانند موز، هلو، انبه و گلابی بسیار مناسب هستند.

پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
قیمت: 3.510.000 تومان
قیمت با تخفیف:3.159.000 تومان
پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
پودر پروتئین وی 100 درصد تریم لایف
قیمت اصلی: 3.510.000 تومان
قیمت با تخفیف: 3.159.000 تومان

 باید دقت کنید که مکمل پروتئین وی طعم خوبی ندارد و به همین دلیل با طعم‌های متفاوت در بازار موجود است. قبل از خرید به طعم موردعلاقه خود دقت کنید. همچنین می‌توانید با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا شوید و آن را به این صورت نیز استفاده کنید.

خرید انواع مکمل پروتئین

کیک رژیمی با پروتئین وی

تا اینجا طریقه مصرف مکمل پروتئین وی را آموختید. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می‌توانید همچنین یک کیک خوشمزه با این مکمل درست کنید. اگر رژیمی سختی را رعایت می‌کنید و هیچ کیکی در رژیم خود ندارید، حتما با شنیدن این موضوع خیلی خوشحال شدید. این کیک درواقع به‌عنوان یک کیک رژیمی با پروتئین وی محسوب می‌شود که ضرر کیک‌ها و شیرینی‌های دیگر را نخواهد داشت. البته حتما با خوردن این کیک هوس خوردن شیرینی را در خود سرکوب می‌کنید و احتمال ناامیدی و شکت در رژیمتان کم می‌شود

مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی

قبل از اینکه مواد لازم برای تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی را نام ببریم، باید بگوییم این کیک را می‌توانید با انواع طعم‌های مختلف این مکمل درست کنید و این موضوع به سلیقه خودتان بستگی دارد.

  • پودر پروتئین وی 1 و 2/1 فنجان
  1. آب یا شیر 4/3 فنجان
  2. آرد گندم کامل 4/3 فنجان
  3. روغن کنجد بکر 4/1 فنجان
  4. تخم‌مرغ 2 عدد
  5. بکینگ پودر 2/1 قاشق چای‌خوری
  6. عسل یا شیره انگور 4/1 فنجان
  7. پودر دارچین و هل و یا هر طعم‌دهنده دیگری که علاقه‌مند هستید 1 قاشق چایخوری
  8. پودر کاکائو 4/3 فنجان

با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا شوید

طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی

برای تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی، ابتدا همه مواد خشک را در ظرف بزرگی با هم مخلوط‌ کنید. مواد خشکتان را سه بار الک کنید. در ظرف دیگر تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با همزن حداقل 3 دقیقه با دور تند هم بزنید تا خوب پفکی شود. سپس روغن را کم‌کم به تخم‌مرغ اضافه کنید و هم‌زمان به هم زدن ادامه دهید. در این مرحله عسل، آب و طعم‌دهنده موردعلاقه‌تان را به مایع بیفزایید. حالا دیگر به همزن نیاز ندارید.هم زن را کنار گذاشته و کم‌کم مواد خشک را به مایع اضافه کنید و به‌آرامی با یک لیسک هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی وقتی خوب مواد خشک مخلوط شد، مایع کیک را کنار بگذارید. کف ظرف موردنظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر کیک را در قالب بریزید. روی خمیر کیک را می‌توانید با کنجد، خلال پسته، خلال بادام و یا کمی کشمش تزیین کنید. حالا کیک را در فر از قبل گرم شده با درجه 180 درجه به مدت تقریبی 30 دقیقه بپزید.

فواید مصرف کیک رژیمی با پروتئین وی

قبل‌تر با فواید مصرف پروتئین وی آشنا شدید. اما اگر بخواهید بعد از آشنایی با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی در مورد فایده مصرف کیک رژیمی با پروتئین وی بدانید، باید بگوییم که اولین و مهم‌ترین فایده این است که عطش خوردن شیرینی‌جاتتان را با مصرف این کیک خاموش می‌کنید.

 درحالی‌که هیچ ماده مضری را وارد بدن خود نکرده‌اید. این کیک همان‌طور که دیدید حاوی مقداری کربوهیدرات مفید به دلیل وجود آرد کامل گندم است. قرار گرفتن پروتئین در کنار کربوهیدرات روند رشد عضلاتتان را سرعت می‌بخشد. به دلیل وجود پروتئین وی و کربوهیدرات پیچیده در این مکمل، باید بگوییم برخلاف کیک‌های معمولی خوردن کیک رژیمی با پروتئین وی به‌شدت اشتها را کاهش می‌دهد.

عوارض مصرف کیک رژیمی با پروتئین وی

خوردن کیک رژیمی با پروتئین وی عوارض خاصی ندارد. اما اگر شما ازجمله افرادی هستید که با هضم شیر مشکل‌دارید، حتما پروتئین وی ایزوله را انتخاب کنید. همچنین به‌جای اضافه کردن شیر به این کیک می‌توانید از آب استفاده کنید. ممکن است پس از خوردن کیک رژیمی با پروتئین وی دچار مشکل گوارشی مانند اسهال، شکم‌درد و یا نفخ معده شوید.

البته این موضوع بسیار نادر است. در صورت ایجاد مشکل گوارشی با خوردن آن حتما با پزشک خود مشورت کنید. همان‌طور که دیدید طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی بسیار آسان بود، پس بهتر است حالا که آسان است در مقدار مصرف آن‌ هم نیز دقت کنید. چراکه زیاده‌روی در هیچ‌چیزی جایز نیست.

با طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا شوید

سخن پایانی

مصرف مکمل پروتئین وی به‌عنوان راه بسیار خوبی برای دریافت پروتئین موردنیاز روزانه‌تان محسوب می‌شود. این مکمل را به روش‌های متفاوتی می‌توانید مصرف کنید. یکی از روش‌های هیجان‌انگیز پخت کیک رژیمی با پروتئین وی محسوب می‌شود. این نوع کیک با دارا بودن کربوهیدرات پیچیده و پروتئین باکیفیت وی، نه‌تنها ضرر کیک‌های معمولی را ندارد، بلکه در کاهش اشتها کاذبتان بسیار مؤثر است. حالا که م طرز تهیه کیک رژیمی با پروتئین وی آشنا شدید می‌توانید کیک رژیمی با پروتئین وی را می یک‌بار در هفته به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا عطش خود را به خوردن شیرینی‌ها کم شود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: پروتئین وی
بحث و تبادل نظر
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tara
tara

من خیلی از این کیک خوشم اومد ممنون از شما