مجله مثبت سبز

خواص آب برنج برای پوست و مویی زیبا

امتیاز دهید

همه ما کم و بیش با خواص برنج آشنا هستیم، برنجی که در حال حاضر قوت غالب اکثر مردم کشور ماست، اما آیا با خواص آب برنج برای پوست و مو هم آشنا هستید؟ اگر نه می تونید با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه و همقدم باشید… بررسی خواص […]

خواص آب برنج برای پوست و مویی زیبا

همه ما کم و بیش با خواص برنج آشنا هستیم، برنجی که در حال حاضر قوت غالب اکثر مردم کشور ماست، اما آیا با خواص آب برنج برای پوست و مو هم آشنا هستید؟

اگر نه می تونید با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه و همقدم باشید…

آنچه در این مقاله می خوانیم

بررسی خواص آب برنج برای پوست و موها

وقتی برنج دم می کنید، البته به روش آبکش، بهتره به جای دور ریختن آب برنج که البته باید خالی از نمک و روغن هم باشه، می تونید از اون به عنوان تقویت کننده پوست و مو استفاده کنید.

می تونید از آب برنج به عنوان تونر، شست وشو دهنده صورت، ماسک مو یا حتی روشی درمانی برای کاهش و رفع آکنه یا جوش های صورت استفاده کنید.

خواص آب برنج برای پوست

خواص آب برنج برای پوست و مویی زیبا

اسید پاراآمینوبنزوئیک موجود در آب برنج، عنصریه که توی همه محصولات محافظتی نور خورشید وجود دارده. این ماده، آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که خواص ضدالتهابی داره و پوست رو از التهاب دور می کنه.

آب برنج با خارج کردن سموم پوست، کاهش التهاب پوست و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست، رنگ پوست رو یکدست کرده و باعث جلوگیری از ایجاد آکنه و نشانه های پیری و تندی رنگ در نقاط مختلف پوست می شه.

آب برنج با بستن منافذ پوست و سفت کردن پوست و ایجاد تعادل در pH، موجب بالا رفتن سلامت و زیبایی پوست شما هم میشه.

برای بهره بردن از خواص آب برنج برای پوست می تونید اون رو مثل تونر روی پوست با یک پنبه تمیز، ماساژ بدین.

خواص آب برنج برای مو

خواص آب برنج برای پوست و مویی زیبا

از اونجایی که آب برنج مملو از پروتیئنه و موی ما هم از همین ماده ساخته شده، ماساژ مو با آب برنج به نرمی و لطافت و همچنین رشد مو کمک زیادی می کنه. پروتئین برنج باعث تقویت ساقه مو، پر کردن ترک های مو و نرم کردن مو میشه.

آب برنج شامل نوعی کربوهیدرات به نام اینوزیتول هم هست که از آسیب دیدن مو جلوگیری می کنه، بعلاوه آب برنج با افزایش رشد مو و تقویت ریشه های مو، ترکیب مناسبی برای درمان ریزش مو هست. در تحقیق بر روی موی زنان ژاپنی، محققان دریافتن که اونها هر روز از آب برنج برای شست و شوی موهای خودشون استفاده می کنن.

می تونید آب برنج رو در قوطی ریخته و در حمام موهاتون رو با اون شست و شو بدین و سپس آبکشی کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها