مجله مثبت سبز

مضرات و خواص زعفران چیست؟

امتیاز دهید

از جمله مهمترین خواص زعفران خاصیت ضدافسردگی اونه و کاربرد زیاد اون در آشپزی؛ این ویژگی ها این گیاه رو به گیاهی محبوب در کل دنیا تبدیل کرده. مصرف زعفران توی غذاها به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده به کار می ره و مصارف درمانی زیادی هم داره. با ما در داروخانه آنلاین مثبت سبز […]

مضرات و خواص زعفران چیست؟

از جمله مهمترین خواص زعفران خاصیت ضدافسردگی اونه و کاربرد زیاد اون در آشپزی؛ این ویژگی ها این گیاه رو به گیاهی محبوب در کل دنیا تبدیل کرده. مصرف زعفران توی غذاها به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده به کار می ره و مصارف درمانی زیادی هم داره. با ما در داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید تا تمام مضرات و خواض زعفران را ببینید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ماهیت زعفران

زعفران گیاهیه با ارتفاع تقریبا 30 سانتیمتر که دارای برگ های دراز و سبز مانند تره هست و ساقه زیر زمینی اون از دو پیاز تشکیل می شه. گل های زعفران ارغوانی، منظم و شامل لوله ای دراز هستن که به سه گلبرگ و کاسبرگ منتهی می شن.

تفاوت زعفران مرغوب و درجه دو

زعفران ماده غذایی با ارزشیه که به مقدار کم از گیاه زعفران به دست می یاد.

در واقع از هر 100 تا 200 هزار گیاه زعفران، حدود 5 كيلوگرم گل زعفران به دست میاد كه وزن 5 کیلوگرم زعفران تازه بعد از خشک شدن به يک كيلوگرم می رسه.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

زعفران خیلی مرغوب قسمت کلاله گل یعنی قسمت انتهایی خامه است و میله خامه زعفران درجه دو و نامرغوب رو تشکیل می ده.

مضرات و خواص زعفران

خواص زعفران

زعفران دارای بیشتر از 150 ترکیب متفاوت مثل پیکروکروسین به عنوان ماده اصلی طعم و مزه اونه، سافرنال عطر و رایحه زعفران رو به ارمغان میاره و کروسین موجود توی زعفران باعث رنگ نارنجی زعفران می شه.

اکثر خواص دارویی این ادویه به دلیل وجود کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود توی اون هست که می تونه بدن رو در برابر خیلی از آسیب ها حفظ کنه.

عصاره زعفران توی خیلی از موارد می تونه باعث مهار رشد تومور های مختلف شه و می تونه در مواردی به عنوان داروی ضد سرطان به کار بره.

خاصیت ضد افسردگی

پیشگیری از افسردگی از جمله خواص زعفرانه؛ بر اساس پژوهش ها زعفران دارای خواص ضد افسردگیه.

طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شه. زعفران افزایش دهنده تمرکز حواسه و در پیشگیری از آلزایمر و پارکیسون هم موثره، همچنین درمان کننده دردهای عصبی و کم خوابی هم هست.

زعفران و مقابله با بیماری های چشمی

  • تنظیم کارکرد سلول های بینایی
  • احیای سلول های آسیب دیده چشم
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری های چشم
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری های ژنتیک چشم
  • محافظت از سلولهای بینایی در مقابل آسیب ها
  • درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شه

زعفران و بارداری

مصرف زعفران توی سه ماه اول بارداری باعث افزایش هورمون پروستاگلاندین در رحم می شه و اثر تحریکی مستقیم روی عضلات صاف رحم داره و در نتیجه احتمال سقط جنین رو زیاد می کنه اما مصرف متعادل اون پس از سه ماه اول دوران بارداری مفیده و باعث خاصیت ارتجاعی در نسوج رحم می شه و زایمان رو آسونتر می کنه!

مضرات زعفران

مصرف بی رويه زعفران باعث استفراغ، كاهش ضربان قلب، خون ريزی از بينی، سر گيجه، بی حالی، زردی پوست و… می شه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها