چند خواص مهم خیار

امتیاز دهید

خیار متعلق به خانواده اسکواش، کدو تنبل و هندوانه است که در حدود 95 درصد آن از آب تشکیل شده و خوردن این میوه در تابستان به منزله حفظ شما از دهیدراته شدن است. با این حال خوردن خیار در تمام ماه های سال توصیه می شه، زیرا سرشار از ویتامین های K,B,C و منگنز، […]

خواص شگفت انگیز خیار

خیار متعلق به خانواده اسکواش، کدو تنبل و هندوانه است که در حدود 95 درصد آن از آب تشکیل شده و خوردن این میوه در تابستان به منزله حفظ شما از دهیدراته شدن است. با این حال خوردن خیار در تمام ماه های سال توصیه می شه، زیرا سرشار از ویتامین های K,B,C و منگنز، مس، پتاسیم است. این مواد و ویتامین ها از خواص مهم خیار هستند که سبب جلوگیری از کمبود مواد غذایی در سنین میانسالی افراد می شوند، و از همه مهمتر که خیار شامل پلی فنول های منحصر به فردی است که ممکن است به کاهش ابتلا به بیماری های مزمن و خیلی بیشتر هم کمک کنه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

خواص مهم خیار در یک نگاه

  • خیارها از 95 درصد آب تشکیل شده اند و یک غذای خنک و آبدار هستن
  • خیار از یک آنتی اکسیدان ضد التهاب به نام فیستئین تشکیل شده که در سلامت مغز بسیار تاثیرگذار
  • خیارها دارای کالری کم و فیبر فراوان هستند که باعث کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش می گردند
  • عصاره خیار به طور جزئی به مهار فعالیت آنزیم های ضد التهاب از جمله سیکلواکسیداناز کمک می کند
  • خیار حاوی پلی فنول هایی به نام لیگناها است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، رحم، تخمدان و پروستات کمک کنند

عمده دلایل اصلی برای خوردن خیار

خیار علاوه بر طعم دلنشین آن دارای فواید بالایی است.

خواص مهم خیار

محافظت از مغز شما

خیار به دلیل دارا بودن فلاونول موسوم به فیستئین نقش مهمی در سلامت مغز و بهبود حافظه داره و البته از سلول های مرتبط با پیری هم محاظت می کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

خیار هم به دلیل وجود پلی فنول لیگناها و هم مواد مغذی کوکوربیتسین دارای خواص ضد سرطانی است.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

خواص آنتی اکسیدانی از دیگر خواص مهم خیار

مطالعات نشون داده خیار حاوی آنتی اکسیدان های متعددی از جمله ویتامین سی، بتاکاروتن، کورستین، آپی ژنین، لووتئولین و کامپرلول است که همگی این آنتی اکسیدان ها خاصیت ضد پیری، ضد سرطان و ضد بیماری های قلبی دارند.

تازه کردن نفس

اگر یک قطعه خیار را بر روی سقف دهان خود قرار دهید، باکتری هایی که سبب بروز بوی بد در دهان می شوند از بین می روند و البته خوردن خیار سبب کاهش گرما و حرارت معده می شه که همین خود دلیلی است برای بوی بد دهان.

کاهش استرس با کمک ویتامین های B موجود در خیار

خیار یک بمب متشکل از ویتامین های گروه B از جمله ویتامین B1,B5,B7 است که همگی در کاهش استرس و اضطراب تاثیرگذار هستند.

خیار از دستگاه گوارش شما حمایت می کنه

خیار حاوی دو عنصر مهم آب و فیبر است که برای هضم سالم بسیار مهم هستند. با اضافه کردن خیار به سالاد یا آب خود شما می تونید در در هر 100 کالری میزان 50 گرم فیبر دریافت کنید که این مقدار با رفلاکس معده مبارزه کرده و سبب کاهش نشونه های رفلاکس می گردد. ضمنا پوست خیار دارای فیبر نامحلول است که حجم مدفوع شما رو بیشتر کرده و سبب دفع آسان هم می گردد.

خوش اندامی با خیار

تعجب نکنید خیارها چون کالری کم و فیبر محلول بالایی دارند به صورت یک ژل در روده شما تجزیه شده و سبب کاهش هضم می شوند، بنابراین شما مدت زمان بیشتری سیر بوده و احساس گرسنگی نمی کنید. همه اینها کمک به تناسب اندام می کند.

با مصرف خیار از سلامت قلب خود حمایت کنید

خیار حاوی پتاسیم است که کاملا به سطوح پایین فشار خون مرتبط است. تعادل پتاسیم داخل و خارج سلول ها برای بدن مهم است. حفظ این تعادل برای عملکردهای بدن و کنترل انتقال های عصبی، انقباض های عضلانی و عملکرد قلب بسیار کارساز است.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها