عوارض رابطه جنسی در دوران قاعدگی

1/5 - (1 امتیاز)

برخی از زوجین تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی دارند و شاید به طور علمی از مزایا و یا معایب این رفتار در این دوره مطلع نباشند. در این نوشتار قصد داریم تا با رویکردی متفاوت به شرح این موضوع بپردازیم. در ادامه عوارض و مزایای  رابطه جنسی در دوران قاعدگی را […]

عوارض رابطه جنسی در دوران قاعدگی

برخی از زوجین تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی دارند و شاید به طور علمی از مزایا و یا معایب این رفتار در این دوره مطلع نباشند. در این نوشتار قصد داریم تا با رویکردی متفاوت به شرح این موضوع بپردازیم. در ادامه عوارض و مزایای  رابطه جنسی در دوران قاعدگی را از جنبه علمی تفسیر خواهیم کرد که مطمئنا دونستن این حقایق براتون بسیار مفید خواهد بود. پس با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مهم ترین عارضه رابطه جنسی در دوران قاعدگی

خون یک محیط مناسب برای رشد انواع ویروس ها و باکتری ها می باشد که براحتی می تونه عوامل بیماری زا در هر دو طرف رو به طرف دیگر منتقل نماید. بعنوان مثال انواع بیماری های سوزاک، سیفلیس، کلامیدیا، ویروس تب خال و ایدز بسیار سریعتر و راحت تر از سایر وقت ها قابل انتقال هستند.

عادت ماهانه خود یکی از دلایل بیرون ریختن تب خال های تناسلی در زنان می باشد.

در دوران قاعدگی می توانید رابطه جنسی داشته باشید؟

در طول سال های تولید مثل و بارداری هر زن به طور منظم ماهانه یک مرتبه دوران قاعدگی خواهد داشت که در این دوران میل جنسی زنان بیشتره و گاها تمایل بیشتری به برقراری رابطه دارند، که برخی از مطالعات از مقالات معتبر علمی حتی مزایایی هم برای این رابطه قائل هستند، از جمله کاهش املاح قاعدگی!

مزایای رابطه جنسی حین عادت ماهانه

در این مطلب به هر دو جنبه خوب و بد رابطه جنسی در دوران قاعدگی می پردازیم.

رهایی از گرفتگی های عضلانی

رسیدن به ارگاسم کمک به تسکین گرفتگی عضلات دوران قاعدگی می کند. به عبارتی گرفتگی قاعدگی و وقوع پریود نتیجه انقباض و استحکام لایه های درونی رحم است، زمانیکه شما به نقطه ارگاسم می رسید، عضلات رحم شما همچنان در حالت منقبض به سر می برند، سپس آنها آزاد می شوند که این رهاسازی به دوره های گرفتگی بدن کمک می کند. رابطه جنسی موجب رهایی ماده شیمیایی به نام اندروفین در بدن می شه، که این ماده در ایجاد حال خوب داشتن بسیار موثر است، بنابراین اگر ذهن شما در حین پریود درگیر مسائل جنسی بشه، نه تنها این هورمون ترشح می شه، بلکه ناراحتی شما از بابت عادت ماهانه هم به کلی فراموش می شود.

افزایش تحریکات جنسی

شهوت جنسی شما در طول دوره عادت ماهانه متغییر است، برخی از زنان اظهار دارند میل جنسی اونها در طول تخمک گذاری بیشتر است و برخی دیگر هم در طی دوران قاعدگی حس جنسی بیشتری دارند.

روغنکاری طبیعی

همون میزان خونی که از بدن خارج می شه کمک به روان شدن و لغزندگی ارتباط جنسی می کنه.

سردرد شما رو تسکین می بخشه

تقریبا نیمی از خانم ها به هنگام عادت ماهانه دچار سردردهای میگرنی می شوند، که این خود دلیلی است برای اجتناب از برقراری رابطه جنسی، اما خانم هایی که در این دوره اقدام به برقراری رابطه کرده اند مشخصا اظهار داشته اند که سردرد اونها بسیار تسکین یافته است.

تسکین کمردرد و کاهش دوره قاعدگی

بسیاری از زنان هم معتقدند ایجاد رابطه در این دوران موجب کاهش کمردرد در اونها شده و به علت ترشح هومرمون اکسی توسین دیواره رحم سریعتر ریخته و میران خونریزی بیشتر می شود.

عوارض جانبی رابطه جنسی در دوران پریود چیست؟

برقراری رابطه تو این زمان یک حس بدی رو به لحاظ کثیف شدن خودتون، همسرتون و رختخوابتون بوجود می یاره که حتی ممکنه از رابطه در اون زمان هم زده بشید.

همونطور که در ابتدای مطلب گفته شد، اگر بدنتون به ویروس خاصی از جمله ایدز مبتلا باشه از طریق رابطه بدون محافظت خیلی سریعتر و راحتر قابل انتقال است.

آیا می توانید باردار شوید؟

اگر شما قصد بارداری ندارید، باید مراقب باشید و از راه های پیشگیری مثل کاندوم استفاده کنید، زیرا احتمال بارداری حتی در دوره قاعدگی هم وجود داره، اما بسیار کم. می دونیم که بارداری در طول دوره تخمک گذاری رخ می ده و احتمال بیشتری داره اما این قاعده می تونه در هر زنی متفاوت باشه و طول دوره شما با دگیران فرق داشته باشه، پس اگر شما یک چرخه کوتاه مدت داشته باشید خطر ابتلا به بارداری در طول دوره شما بیشتر است.

همچنین در نظر داشته باشید اسپرم می تواند در حدود 7 روز زنده بماند، بنابراین اگر شما یک دوره 22 روزه داشته باشید و بعد از گذرندان دوره پریود خود تخمک گذاری کنید، احتمال داره آزاد سازی تخمک وجود داره، در حالیکه اسپرم همچنان زنده است!

نکته

تا اینجای مطالب مطرح شده به این نتیجه رسیدیم که انجام این حرکت در دوره قاعدگی ضمن دارا بودن چندین مزایا، احتمال انتقال انواع بیماری ها رو صد چندان می کنه، البته اگر زوجین از سلامت جنسی و بدنی خود به طور کامل مطلع هستند، ریسک کمتری را متحمل خواهد شد، اما اگر از سلامت جسمی طرف مقابلتون مطلع نیستید به هیچ عنوان این کار رو انجام ندهید و یا حتما از راه کارهای پیشگیری مثل کاندوم غافل نشوید.

همبستری در دوران قاعدگی از دیدگاه اسلام

نه تنها دین اسلام بلکه سایر ادیان هم برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی را توصیه نمی کنند، که در مطالب مذکور به ذکر اونها پرداختیم که عمده دلیل اصلی هم باز بودن دهانه رحم و ریزش دیواره های رحم است که به نحوی در داخل رحم زخم ایجاد کرده و دهانه رحم هم که باز است و بسیار سریعتر از سایر وقت ها آلودگی ها و میکروب ها رو به خودش جذب می کنه، اما با این وجود زوج هایی هستند که تمایل به برقراری رابطه دارند و هم دین و هم علم توصیه می کنه حداقل موارد زیر را رعایت فرمایند و در این صورت همبستر شوند:

  • در صورت امکان به منظور کاهش آلودگی و کثیف کاری در داخل حمام مقاربت انجام دهید.
  • از یک حوله به رنگ تیره بر روی رختخواب اخود استفاده کنید.
  • از سلامت جنسی خود و همسرتان مطمئن باشید تا راه سرایت و نفوذ عفونت به بدن یکدیگر وجود نداشته باشد.
  • قبل از رابطه از تامپون استفاده کنید تا خون کمتری در رحم جریان داشته باشد.
مطالب مرتبط
دسته بندی: مسائل جنسی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها