مجله مثبت سبز

علائم مهم و خجالت آور بدن

امتیاز دهید

گاهی اوقات علائم مهم و خجالت آور بدن مثل نفس بدبو و پاهای بدبو می تونه تبدیل به یه مشکل بزرگ بشه و برخی از  مشکلات پزشکی جدی رو به وجود بیاره. شاید باورتون نشه که خیلی از مردم درگیر این مشکلات هستن اما از خجالت و شرمساری به پزشک مراجعه نمی کنن، به طوریکه […]

علائم مهم و خجالت آور بدن

گاهی اوقات علائم مهم و خجالت آور بدن مثل نفس بدبو و پاهای بدبو می تونه تبدیل به یه مشکل بزرگ بشه و برخی از  مشکلات پزشکی جدی رو به وجود بیاره.

شاید باورتون نشه که خیلی از مردم درگیر این مشکلات هستن اما از خجالت و شرمساری به پزشک مراجعه نمی کنن، به طوریکه آمارها گواه می ده؛ در حدود 46 درصد از شرکت کنندگان در یک نظر سنجی اعلام کردند به دلیل ناراحتی و یا ترس از قضاوت پزشکان مشکلات خود را با پزشک در میون نمی گذارند. با این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

علائم مهم و خجالت آور بدن کدامند؟

متاسفانه این مشکلات کوچک می تونه نشونه ای هشدار دهنده برای برخی مسائل جدی و خطرناک پزشکی باشه. پس از علائم مهم و خجالت آور بدن غافل نشید و قبل از اینکه مشکل جدی براتون رخ بده در جاده سلامتی قرار بگیرید.

عرق کردن زیادی در تمام طول عمر

اگر از اون دسته افرادی هستید که حتی با اینکه تو شرایط تمرین و یا فعالیت فیزیکی نیستید و باز هم عرق زیاد با بوی ناخوشایند می کنید، از درمان هایی نظیر کرم موضعی، بوتاکس یا الکتروتراپی استفاده کنید و قطعا تا حد زیادی علائم کاهش پیدا می کنه، اما اگر مشکل بوی بد بدن و تعریق شما با این راه کارها درمان نشد، امکان داره به یک وضعیت بهداشتی درونی از قبیل تیروئید بیش از حد فعال، اختلالات هورمونی، مشکلات قلبی، دیابت و یا سرطان ارتباط داشته باشه. پس اگر تعریق بیش از حد دارید مهم است که به پزشک مراجعه نمایید.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

خارش مدام حنجره

اگر شما به طور ناگهانی در مقعد و یا ادرار خود متوجه خونریزی بشید، مسلما نگران شده و سریعا به پزشک مراجعه می کنین اما ممکنه برای بحث خارش حنجره مردد باشید و انقدری بهش توجه نکنین.

اولین خط دفاعی برای دور بودن از این عارضه اینه که از غذاهای تند یا مرکبات و مواد شوینده دوری کنین و یا مطمئن بشید که بواسیر نداشته باشید. خارش حنجره ای که به دنبال این دلایل رخ بده، جای نگرانی نداره و قابل درمان است.

با این وجود اگر خارش حنجره ادامه داشت، پای موارد دیگه از جمله اگزما، پسوریازیس، دیابت، عفونت های منتقله جنسی، عفونت مخمر، انگل ها، بیماری های خودایمنی و حتی سرطان به میون می یاد.

باد معده بسیار عجیب و خارق العاده

اگر شما یه پسر 7 تا 10 ساله نباشید، قطعا روی رفتن به پزشک رو برای در میون گذاشتن این مشکل ندارید.

در این مورد رنگ، بو و میزان استحکام مدفوع می تونه به فاش کردن مشکل اصلی بسیار کمک کنه. بعنوان مثال یبوست مزمن و همیشگی گواهی بر اینه که شما آب به میزان کافی نمی خورید، یا اینکه ممکنه یک مشکل جدی التهابی روده و یا حتی سرطان داشته باشید.

رنگ زرد مدفوع نشونه ای از سندروم جذب ( عدم تحمل لاکتوز یا بیماری سلیاک) است و مدفوع قرمز تیره و یا روشن به معنی خونریزی در دستگاه گوارش فوقانی می باشد.

متفاوت بودن نوک پستان

این نوع سرطان پستان می تونه هم در زنان و هم در مردان رخ بده، که این موضوع برای بسیاری از مردان هنوز جا نیفتاده.

در هر حال غیر عادی بودن نوک سینه ها در هر دو جنس ممکنه نشونه خوشایندی نباشه. به طوریکه بین اولین نشونه های غیر عادی بودن نوک سینه یک مرد تا وقوع سرطان به طور متوسط 16 ماه زمان لازم است.

در حدود 7 درصد افراد مبتلا به سرطان سینه دچار ناهنجاری هایی در نوک پستان می شوند، پس نباید از کنار آن به سادگی گذشت.

اگر متوجه خروج مایع از نوک پستان و یا قرمزی، پوسته پوسته شدن شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. البته اگر این علائم به دلیل آلرژی به برخی پوشاک و غیره نبود.

تنفس بد بو ، یکی دیگر از علائم مهم و خجالت آور بدن

گاهی وقت ها تنفس به قدری بد بو می شه که دیگه حتی عطر نعناع هم چاره ساز نیست.

غالبا بوی بد دهان از مشکلات دهان و دندان نشات می گیره و بیشتر بر می گرده به پوسیدگی دندان و یا بیماری پریودنتال.

اما اگر مشکل بوی بد دهان شما همچنان حل نشد، وجود باکتری هلیکوباکتر پیلوری می تونه مقصر اصلی باشه. این باکتری  عواقب بدی از جمله سرطان معده و یا زخم معده رو بهمراه داشته باشه.

تنفس بد بو گاهی هم نشونه ای از سرطان ریه، نارسایی کلیه، مشکلات متابولیک، بیماری ریفلاکس معده، آپنه خواب نیز می تونه باشه.

موهای زائد عجیب و غریب

بسیاری از خانم ها ممکنه دچار موهای زائدی بشن که حتی با وجود وکس هم از بین نره و براشون عذاب آور باشه. تو این جور وقت ها احتمال سندروم تخمدان پلی کیستیک به علت سطوح بالای آندروژن  و یا سندرم کوشینگ به دلیل افزایش کورتیزول وجود داره.

البته با افزایش سن و تغییرات طبیعی هورمون ها هم منجر به یه سری اختلالات هورمونی می شه که نتیجه آن رویش موهای زائد است که بایستی برای درمان به پزشک مراجعه کنین.

علائم مهم و خجالت آور بدن از جملع پاهای بد بو

بعضی وقتا بوی بد پا ناشی از جوراب کثیف و یا زیاد موندن پا تو کشفه که با یک شستشو به سادگی حل می شه.

اما یه وقتایی مشکل فراتر از این حرفاس، اینجاست که پای مسائل جدی به میون می یاد. بعنوان مثال وجود یک خط باریک بر روی انگشتان و یا ناخن پاها می تونه نشونه ای از ملانوم باشه، و یا بیرنگ بودن ناخن ها هم خبر از بیماری کبد، کم خونی و مشکلات قلبی داره.

برخی از زخم های روی پا هم به مشکلات گردش خون و دیابت بر می گیرده و پوست بسیار خشک پا و ناخن های شکننده می تواند علائم یک موضوع مرتبط با تیروئید باشه.

مشکلاتی در اتاق خوابتون دارید؟

بسیاری از زوجین از مشکلات جنسی رنج می برند که بیشتر به دلیل شرمساری روی رفتن به پزشک را ندارند، که باید گفت بیشتر مشکلات مربوط به مسائل جنسی ریشه در روانشناختی دارند.

بعنوان مثال یک مطالعه در سال 2018 نشون داد مردان مبتلا به اختلال نعوظ دو برابر دیگر مردان شانس ابتلا به بیماری قلبی و یا سکته مغزی دارند.

کمبود میل جنسی در هر دو جنس می تونه به بک داروی خاص اشاره داشته باشه، البته افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا، افسردگی، ریزش مو و آپنه هم از کمبود میل جنسی رنج می برن.

مطلب پایانی در مورد علائم مهم و خجالت آور بدن

کیفیت زندگی شما ارزش بسیار بالایی داره که شما نباید به خاطر یه سری خجالت ها اجازه بدید زندگیتون به مخاطره بیفته. در این موارد به این فکر کنید که پزشکان با این مسائل بسیار آشنا هستن و برای اونها امریست جا افتاده و عادی، پس جای شرمساری نداره.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها