چگونه از چروک شدن پوست پیش گیری کنیم؟

امتیاز دهید

پیش گیری از چروک شدن پوست جز مسائل مهمیه که اگه به زیبایی و سلامت پوستتون بخصوص پوست صورتتون اهمیت می دید باید به اون توجه کافی و به موقع داشته باشین! بیاید با هم رو راست باشم، چروک شدن پوست صورت تقریبا هیچ درمان قطعی نداره ولی کاملا می شه از وقوع اون توی […]

چگونه از چروک شدن پوست پیش گیری کنیم؟

پیش گیری از چروک شدن پوست جز مسائل مهمیه که اگه به زیبایی و سلامت پوستتون بخصوص پوست صورتتون اهمیت می دید باید به اون توجه کافی و به موقع داشته باشین!

بیاید با هم رو راست باشم، چروک شدن پوست صورت تقریبا هیچ درمان قطعی نداره ولی کاملا می شه از وقوع اون توی سنین کمتر از 60 سال حداقل پیشگیری و به نوعی روند اون رو کند کرد، ما هم توی این مطلب سعی داریم به نکاتی اشاره کنیم که باعث می شه شما دیرتر با چروک های پوستی رو به رو بشید:

آنچه در این مقاله می خوانیم

نکته اول کرم های ضد چروک

بدون تعارف باید گفت که عمده تاثیر کرم های ضد چروک و دور چشم، برای پیشگیریه تا درمان!

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

با رطوبت رسانی موثر به پوست، چروک شدن به تعویق میافته. پس استفاده از این دو کرم رو برای سنین بالای 40 سال نذارید! از 20 سالگی توصیه می شه که از این کرم ها با دوز مناسب سنتون زیر نظر پزشک استفاده کنین.

اینم فراموش نکنین که استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب هر پوست، به میزان خیلی زیادی به چروک نشدن و سلامت پوست شما کمک می کنه!

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

نکته دوم نوشیدن آب

شاید بشه این نکته رو مهمترین عامل سلامتی توی تمامی موارد دونست. نوشیدن آب از چروک شدن پوست جلوگیری می کنه، رطوبت چه از لحاظ داخلی و چه بیرونی توسط کرم های مرطوب کننده، باعث می شه که به خوبی به پوست آبرسانی بشه و خشکی پوست باعث چروک پوستی نشه!

چگونه از چروک شدن پوست پیش گیری کنیم؟

سعی کنید حداقل در طول روز 5 لیوان آب ولرم بنوشید. آب خوردن به خوبی سموم بدن رو بیرون می بره و باعث شفاف شدن و سلامت پوست شما می شه. علاوه بر خاصیت ضد چروک بودن، آب خوردن زیاد به رفع جوش و لک صورت هم خیلی کمک می کنه!

نکته سوم مراجعه به چشم پزشکی

اگه توی هر سنی احساس کردید که برای دیدن دچار مشکل هر چند جزئی هستید و مجبور به فشرده کردن چشمتون هستید و اگه از چروک شدن پوستتون هراس دارید، حتما به چشم پزشک مراجعه کنین تا اگه لازمه به شما عینک بده تا با دید بهتر، نیازی به فشردن اطراف چشمتون نداشته باشین؛ این فشار به شدت باعث ایجاد چروک اطراف چشم می شه!

نکته چهارم از آب داغ خداحافظی کنین

تا حد ممکن صورتتون رو با آب خنک یا معمولی بشورید. یه نکته طلایی اینکه بعد حموم با آب گرم که خیلی هم دلچسبه، حتما قبل از خروج از حموم صورتتون رو با یه مشت آب خنک، کاملا شاداب کنین.

خیلی واضحه، گرما باعث انبساط پوست و شل شدگی می شه، پس از آب داغ کاملا خداحافظی کنین!

نکته پنجم تغذیه صحیح

بدون شک اگه شما تغذیه و رژیم غذایی خوب و سرشار از میوه ها و سبزیجات نداشته باشید، نمی تونید انتظار پوست سالمی هم داشته باشین! خوردن میوه ها و سبزیجات در کنار خوردن ماهی، سلامت و شادابی پوست شما رو می تونه تضمین کنه.

چگونه از چروک شدن پوست پیش گیری کنیم؟

نکته ششم نکته خیلی مهم

نکته خیلی مهمی که خیلی ها فراموشش می کنن اینکه یا از ضد آفتاب استفاده نمی کنن، یا ازش منظم استفاده نمی کنن و یا فقط توی تابستون و برف بازی استفاده می کنن. رک بگیم اگه پوست سالم می خواید یه کرم ضد آفتاب مرغوب و مناسب نوع پوستتون رو هر روز تاکید می کنیم، هر روز، مصرف کنین!

هیچ کس نمی تونه منکر تاثیر مخرب نور خورشید روی پوست و تسریع روند پیری توسط این عامل بشه. افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرن، پوست چروک تر و کدرتری دارن!

نکته هفتم شب زنده داری نکنین

شب بیدار موندن به هر دلیل حتی اگه تا 12 ظهر هم بخوابید، باعث چروک شدن پوست می شه و از این اتفاق هم هیچ جوری نمی شه فرار کرد!

نکته هشتم دخانیات

به نظرم خیلی تکراریه که بگیم سیگار، قلیان و… چه بلای جبران ناپذیری به پوست وارد می کنه! به پوست افراد سیگاری و پا به سن گذاشته اطرافتون دقت کنین!

نکته نهم ژنتیک

متاسفانه با این عامل نمی شه کاری کرد، مگر اینکه نکات قبلی رو با جدیت بیشتری انجام داد. شما اگه به صورت ارثی پوست خشکی دارید و خیلی زود پوستتون چروک می شه، بهتره زود تر از همسالان خودتون از کرم های ضد چروک و بیشتر از بقیه موارد پیگشیری رو رعایت کنین!

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها