بررسی امکان لاغری شکم با زردچوبه

امتیاز دهید

چند مشکل را می‌توان پر جست و جو ترین مطالب در اینترنت دانست، از مهم‌ترین این عناوین، راه‌های مختلف لاغری است. در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز به بررسی امکان لاغری شکم با زردچوبه خواهیم پرداخت. معضلی به نام چاقی دور شکم و پهلو سوزاندن چربی شکم و پهلو کمی دشوار است […]

امکان لاغری شکم با زردچوبه

چند مشکل را می‌توان پر جست و جو ترین مطالب در اینترنت دانست، از مهم‌ترین این عناوین، راه‌های مختلف لاغری است. در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز به بررسی امکان لاغری شکم با زردچوبه خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

معضلی به نام چاقی دور شکم و پهلو

سوزاندن چربی شکم و پهلو کمی دشوار است چرا که بافت این چربی‌ها کمی سخت‌تر از چربی‌های نواحی دیگر بدن است. در طب سنتی،ادویه‌ای برای لاغری و سوزاندن چربی شکم و پهلو پیشنهاد می‌شود که اثری شگفت انگیز دارد.

گیاهان و ادویه خاص می‌توانند کمک کنند وزن بدن را با افزایش متابولیسم بدن، کاهش بافت چربی و کم کردن اشتها حفظ کنند؛ جینسینگ، فلفل قرمز، فلفل سیاه، دارچین، زرد چوبه و زنجبیل همگی ممکن است به هدف کاهش وزن کمک کنند.

کورکومین، یکی از ترکیبات فعال زردچوبه تشکیل بافت چربی را با سرکوب کردن رگ‌های خونی مورد نیاز برای تشکیل آن کاهش می‌دهد و در نتیجه ممکن است به کاهش چربی بدن و دور شکم کمک کند.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

کورکومین ممکن است برای درمان و جلوگیری از چاقی یا بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی به عنوان برهم کنش با چندین مسیر انتقال سیگنال کلیدی در بدن منجر به پیشرفت‌هایی در مقاومت انسولین، افزایش قند خون، افزایش چربی و دیگر علایم التهاب مرتبط با چاقی و اختلالات متابولیک شود.

امکان لاغری شکم با زردچوبه وجود دارد؟

زردچوبه را می‌توان مؤثرترین مکمل غذایی دانست. بسیاری از مطالعات با کیفیت بالا نشان می‌دهد که این ادویه دارای مزایای زیادی برای بدن و مغز شما است.

زردچوبه دارای ترکیبات بیولوژیکی با خواص دارویی قوی است. زردچوبه، حاوی یک ماده فعال که کورکومین نام دارد، است. کورکومین به دلیل تاثیرات مثبتی که بر سلامت دارد می‌تواند به کاهش وزن و لاغری سریع هم کمک کند.

امکان لاغری شکم با زردچوبه

زردچوبه و هزار و یک خاصیت غیرقابل انکار

زردچوبه ادویه‌ای است که رنگ زرد آن را مشهور کرده است و در هزاران سال به عنوان ادویه و گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.

به تازگی، علم شروع به حمایت از آنچه که هندی‌ها برای مدت طولانی شناخته بوده‌اند که زردچوبه واقعا شامل ترکیبات با خواص دارویی است، کرده‌اند.

این ترکیبات کورکومینوئید نامیده می‌شوند، مهم‌ترین آنها کورکومین است.

کورکومین عامل اصلی فعال درون زردچوبه است و دارای اثرات ضد التهابی قوی و آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است. با این حال، محتوای کورکومین زردچوبه آنقدر زیاد نیست. این وزن حدود 3٪ است.

اکثر مطالعات در این گیاه از عصاره‌های زردچوبه‌ای استفاده می‌کنند که عمدتا حاوی کورکومین هستند و دوز آنها معمولا بیش از ۱ گرم در روز است.

فقط استفاده زیاد از ادویه زردچوبه در غذاها، برای دستیابی به این سطوح بسیار دشوار خواهد بود.

بنابراین، اگر می‌خواهید اثرات کاملی زا این ادویه را تجربه کنید، باید مکملی را که شامل مقدار قابل توجهی از کورکومین است، مصرف کنید.

متاسفانه، کورکومین ضعیف در جریان خون جذب می‌شود و کمک می‌کند تا فلفل سیاه با آن مصرف کنید، که حاوی piperine است، که یک ماده طبیعی است که جذب کورکومین را در ۲۰۰۰٪ افزایش می‌دهد.

بهترین مکمل‌های حاوی کیکوموم حاوی پیپریرین است که به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

کورکومین نیز محلول در چربی است، بنابراین ممکن است ایده خوبی برای مصرف آن با یک وعده غذایی چرب و لاغری شکم با زردچوبه باشد.

خاصیت ضد التهابی زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب طبیعی ضد التهابی است و کمک می‌کند بدن شما با مهاجمان سلامتی جنگیده و همچنین نقش اساسی در تعمیر آسیب‌ها داشته باشد.

بدون مواد ضد التهابی، پاتوژن‌هایی مانند باکتری‌ها می‌توانند به راحتی بدن شما را اسیر خود کنند. التهاب به طور معمول یک مشکل نیست، زیرا پاسخ طبیعی است که بدن به جراحات، عفونت‌ها و ضایعات آسیب می‌دهد، اما وقتی کسی سیستم ایمنی بدنش به علت استرس یا اختلال در آن دچار مشکل شود، التهابی که قبلا عادی بوده به سرعت از کنترل خارج می‌شود.

در این مواقع، التهاب به جای این که به بدن برای درمان کمک کند، بیشتر باعث حمله به بافت‌های سالم می‌شود. شریان‌ها، مفاصل و اندام‌ها می‌توانند تحت تأثیر آن قرار گیرند. هرچقدر التهاب بدن فردی بیشتر باشد، کم کردن وزن و لاغری برای او سخت‌تر خواهد بود چرا که بدن در وضعیت ضعیف‌تر و ناسالم‌تری است.

امکان لاغری شکم با زردچوبه

خاصیت سم زدایی زردچوبه

یکی از عواملی که امکان لاغری شکم با زردچوبه را مهیا می‌سازد، خاصیت سم زدایی آن است. هنگامی که زردچوبه به صورت روزانه مصرف می‌شود، موجب می‌گردد که سموم ذخیره شده در کبد دفع شوند و از آنجایی که کبد نقش مهمی در متابولیسم چربی‌ها ایفا می‌کند، زمانی که بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد، می‌تواند به روند کاهش وزن کمک کند.

لاغری شکم با زردچوبه با وجود خاصیت آنتی اکسیدانی

زردچوبه به طور چشمگیری موجب افزایش ظرفیت آنتی‌اکسیدان بدن می‌شود.

اعتقاد بر این است که آسیب اکسیداتیو یکی از مکانیسم‌های پیری و بیماری‌های بسیاری است که شامل رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های بسیار واکنشی با الکترون‌های ناخواسته است.

رادیکال‌های آزاد تمایل به واکنش با مواد مهم آلی مانند اسیدهای چرب، پروتئین یا DNA دارند. دلیل اصلی آنتی‌اکسیدان ها بسیار مفید است این است که بدن شما را از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

کورکومین موجود در زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را با توجه به ساختار شیمیایی آن را خنثی کند.

علاوه بر این، کورکومین فعالیت آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان بدن را افزایش می‌دهد.

کاهش تشکیل عروق خونی جدید

لاغری شکم با زردچوبه ممکن است چرا که تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی فرد دچار اضافه وزن می‌شود، بدن او با افزایش رشد رگ‌های خونی در آن ناحیه، به افزایش چربی‌ها پاسخ می‌دهد. تحقیقات انجام شده روی حیوانات در آزمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که مصرف زردچوبه، می‌تواند به جلوگیری از تشکیل عروق خونی جدید کمک کند، بنابراین افزایش وزن مشکل‌تر خواهد شد.

توجه داشته باشید که زردچوبه به هیچ یک از شریان‌های موجود یا عروق خونی آسیبی هم نمی‌رساند.

امکان لاغری شکم با زردچوبه

یک فایده مهم علاوه بر لاغری شکم با زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه باعث افزایش فاکتور نوروتروفیک مغز می‌شود که به بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر بیماری‌های مغزی مرتبط است.

قدیم اعتقاد بر این بود که نورونها پس از دوران کودکی قادر به تقسیم و تکثیر نیستند. با این حال، اکنون می دانیم که این اتفاق رخ می‌دهد.

نورون‌ها قادر به ایجاد اتصالات جدید هستند، اما در برخی مناطق مغز می‌توانند آنها را نیز افزایش دهند.

یکی از عوامل اصلی این فرآیند، فاکتور نوروترفیک مغزی است (BDNF) که نوعی از هورمون رشد است که در مغز شما کار می‌کند. بسیاری از اختلالات مغزی رایج مرتبط با کاهش سطح این هورمون، از جمله افسردگی و بیماری آلزایمر هستند.

جالب توجه است، کورکومین می‌تواند سطوح مغز BDNF را افزایش دهد. با انجام این کار، ممکن است در تأخیر و یا حتی معکوس شدن بسیاری از بیماری‌های مغزی و کاهش سن در عملکرد مغز مؤثر باشد.

یک راه میانبر

برای سریع رسیدن به لاغری می‌توانید انواع مکمل لاغری را زیر نظر پزشک مصرف کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها