مجله مثبت سبز

لاغر شدن به آسانی رو تجربه کنید

4/5 - (1 امتیاز)

لاغر شدن اون هم به آسانی یکی از بزرگترین دغدغه های زندگی ماشینی و بی تحرک امروزی است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز نکاتی رو برای شما بیان می کنیم تا لاغر شدن به آسانی رو تجربه کنید؛ با ما همراه باشید… معده خودتون رو با فیبر پر کنید فیبر محلول، […]

لاغر شدن به آسانی رو تجربه کنید

لاغر شدن اون هم به آسانی یکی از بزرگترین دغدغه های زندگی ماشینی و بی تحرک امروزی است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز نکاتی رو برای شما بیان می کنیم تا لاغر شدن به آسانی رو تجربه کنید؛ با ما همراه باشید…

آنچه در این مقاله می خوانیم

معده خودتون رو با فیبر پر کنید

فیبر محلول، جذب آب می شه و به آرامی از طریق دستگاه گوارش حرکت می کنه و به شما کمک می کنه که مدت زمان بیشتری سیر باشید.

بر اساس برخی مطالعات، افزایش مصرف غذاهای با فیبر بالا ممکنه از افزایش وزن و تجمع چربی شما رو دور کنه.

یک مطالعه از 1114 بزرگسال نشون داده که برای هر 10 گرم افزایش فیبر محلول در روز، شرکت کنندگان 7/7 درصد از چربی شکم خودشون رو طی یک دوره 5 ساله، حتی بدون تغییرات دیگه در رژیم غذایی و ورزش، از دست دادن.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

بررسی دیگه ای هم نشون داده که افزایش مصرف فیبر باعث افزایش احساس گرسنگی و کاهش میزان گرسنگی می شه. در واقع، افزایش 14 گرم فیبر در روز با کاهش 10 درصدی مصرف کالری همراه بوده.

میوه ها، سبزیجات، حبوبات، دانه های غلات، آجیل و دانه ها چند نمونه از غذاهایی با فیبر بالا هستن که می توننباعث سوزاندن چربی و کاهش وزن بشن.

کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده

این راه می تونه به کاهش چربی اضافی کمک کنه. در طول هضم، دانه های تصفیه شده از سبوس و باکتری خود جدا شده و محصول نهایی کم فیبر و مواد مغذی رو به وجود میارن.

کربوهیدرات های تصفیه شده همچنین دارای یک شاخص گلیسمی بالاتر هستن که می تونه باعث افزایش فشار خون و سقوط سطح قند خون شه و باعث افزایش گرسنگی بشه.

مطالعات نشون میده که رژیم غذایی بالا در کربوهیدرات های تصفیه شده ممکنه با افزایش چربی شکم همراه باشه. برعکس، یک رژیم غذایی عاری از کربوهیدرات های تصفیه شده با وزن زیاد، شاخص توده بدن و وزن بدن همراهه.

یک مطالعه بر روی 2834 نفر نشون داده که افرادی که میزان مصرف بالای دانه های تصفیه شده داشتن، دارای میزان بالاتری از چربی شکمی در حال رشد بودن.

برای بهترین نتایج، مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده شامل انواع شیرینی، غذاهای فرآوری شده، گوشت خوک، نان سفید و غلات صبحانه رو کاهش بدید و اون ها رو با دانه های کامل مانند گندم، کینو، گندم سیاه، جو و جو دوسر جایگزین کنید.

لاغر شدن به آسانی با افزایش ورزش های هوازی

ورزش هوازی یکی از راه های لاغری به آسانی شناخته شده و یکی از رایج ترین انواع ورزش هست و به عنوان نوعی ورزش شناخته می شه که به طور خاص قلب و ریه رو تقویت میکنه. اضافه کردن ورزش های هوازی به حالت معمول شما می تونه یکی از موثرترین راه های افزایش سوزاندن چربی باشه.

به عنوان مثال، یک بررسی از 16 مطالعه نشون داد، افرادی که ورزش های هوازی بیشتری انجام میدن، چربی شکمی کمتری داشتن. مطالعات دیگه ای هم نشون داده که ورزش هوازی می تونن توده عضلانی رو افزایش بدن و چربی شکم رو کمتر و کمتر کنن.

در بیشتر تحقیقات توصیه میشه در روز حداقل 30 تا 50 دقیقه ورزش هوازی مستمر داشته باشید تا با این کار سرعت گردش خونتون بالاتر رفته و حجم ریه هاتون رو هم بیشتر بشه. این کار علاوه بر کم کردن وزن و سوزوندن چربی باعث، دوری از انواع بیماری ها هم میشه.

برای لاغر شدن به آسانی قهوه بنوشید

کافئین یک عنصر اولیه در اکثر مکمل های لاغری به شمار میاد. کافئین موجود در قهوه به عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی عمل می کنه، سوخت و ساز بدن رو افزایش میده و سرعت تجزیه اسیدهای چرب رو بالا می بره.

در واقع، مطالعات نشون میدن که مصرف کافئین می تونه به طور موقت مصرف انرژی رو افزایش داده و سوخت و ساز بدن رو تا 11 درصد بیشتر کنه.

یک مطالعه بزرگ با بیش از 58000 نفر نشون داده که افزایش مصرف کافئین با افزایش وزن کمتر از یک دوره 12 ساله همراه بوده.

مطالعه دیگه ای هم نشون داد که مصرف بالای کافئین با افزایش میزان موفقیت در حفظ وزن در بین 2623 نفر ارتباط داشته.

لاغر شدن به آسانی رو تجربه کنید

برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی قهوه، شکر ور از قهوه خودتون حذف کنید و به جای اون کمی دارچین روی فنجون قهوه تون بریزید.

اضافه کردن پروبیوتیک ها به رژیم غذایی خود برای لاغر شدن به آسانی

پروبیوتیک نوعی باکتری مفیده که در دستگاه گوارش شما وجود داره که نشون داده شده که بسیاری از جنبه های سلامت رو بهبود می بخشه.

در واقع، وجود این باکتری در روده شما نشون داده شده که در همه چیز حتی ایمنی و سلامت روان نقش داره.افزایش میزان مصرف پروبیوتیک ها از طریق غذا یا مکمل ها همچنین می تونه باعث افزایش سوزاندن چربی و کنترل وزن بشه.

یک بررسی از 15 مطالعه نشون داده افرادی که پروبیوتیک مصرف می کردن، کاهش وزن بدن، درصد چربی و شاخص توده بدنی بهتری نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کردن، داشتن.

برای لاغر شدن به آسانی مصرف آهن رو افزایش بدید

آهن معدنی مهمی است که دارای بسیاری از توابع حیاتی بدن هست، مثل سایر مواد مغذی مانند ید، کمبود آهن هم ممکنه بر روی سلامتی غده تیروئید تأثیر بذاره. این غده کوچک در گردن شما ترشح هورمون هایی رو برعهده داره که متابولیسم شما رو تنظیم می کنه.

مطالعات متعدد نشون دادن که سطح پایین آهن در بدن می تونه با اختلال عملکرد تیروئید و اختلال در تولید هورمون های تیروئید همراه باشه. علائم معمول کم کاری تیروئید یا کاهش عملکرد تیروئید شامل ضعف، خستگی، تنگی نفس و افزایش وزن هست، به این ترتیب، کمبود آهن ممکنه باعث خستگی، سرگیجه، سردرد و تنگی نفس شه.

درمان کمبود آهن می تونه به متابولیسم شما کمک کنه تا کارآیی بیشتری داشته باشید و می تونه خستگی رو برای کمک به افزایش سطح فعالیت شما، از بین ببره.

در یک مطالعه حتی نشون داده شده که وقتی 21 زن مبتلا به کمبود آهن حضور داشتن، کاهش وزن، کاهش سایز دور کمر و شاخص توده بدنی دیده شده. متاسفانه بسیاری از مردم آهن رو در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنن، زنان، نوزادان، کودکان، گیاهخواران دارای بیشترین خطر کمبود آهن هستن.

اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از مواد غذایی غنی از آهن رو در رژیم غذایی خود برای کمک به نیازهای آهن و حفظ متابولیسم و ​​انرژی دریافت می کنید.

شما می تونید آهن رو در گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، دانه های غنی شده و غلات، سبزیجات سبز برگ، میوه های خشک و لوبیا پیدا کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها