مجله مثبت سبز

علائم حمله قلبی در خانم ها چیست؟

امتیاز دهید

علائم حمله قلبی در خانم ها چپیست؟ شاید در تصور عموم حملات قلبی بیشتر متوجه مردان باشه، در حالیکه این عامل، عمده دلیل مرگ در عصر حاضره و زن و مرد نمی شناسه! جالبه بدونین علائم حمله قلبی در خانم ها و آقایان قدری متفاوته و شاید این حالات از دیدگاه خانوم ها خیلی مهم […]

حمله قلبی در خانم ها
آنچه در این مقاله می خوانیم

علائم حمله قلبی در خانم ها چپیست؟

شاید در تصور عموم حملات قلبی بیشتر متوجه مردان باشه، در حالیکه این عامل، عمده دلیل مرگ در عصر حاضره و زن و مرد نمی شناسه!

جالبه بدونین علائم حمله قلبی در خانم ها و آقایان قدری متفاوته و شاید این حالات از دیدگاه خانوم ها خیلی مهم نباشه و از کنارش به سادگی گذر کنن.

چی می شه که زنان در اوج جوانی و قبل از 50 سالگی دچار حمله قلبی می شن؟

تصورمون از سکته قلبی کلسترول بالا، وزن زیاد و یا عادت های غلطه، اما در کمال ناباوری باید بگم در زنان جوان این علت ها سبب بروز سکته نمی شه و عمده دلیلی که زنان جوان رو تهدید می کنه قطع خود به خودی عروق کرونری هست که داخلی ترین لایه از سه لایه ای که به قلب خونرسانی می کنه دچار پارگی درون شریانی می شه.

Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف:129.000 تومان
Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت اصلی: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف: 129.000 تومان

 علائم حمله قلبی در خانم ها چیست؟

درد قفسه سینه، هم در مردان و هم در زنان وجود داره اما در خانوم ها کمی متفاوت تره به گونه ای که احساس فشردگی و سنگینی در ناحیه قفسه سینه می کنن و این درد در هر قسمتی از قفسه سینه حس می شه و می تونه هر لحظه بیشتر هم بشه.

حس خستگی غیر معمول، با توجه به مسئولیت های روزافزون، ممکنه خانوم ها دچار ضعف و خستگی بشن که با استراحت هم التیام پیدا نکنه، در این صورت بهتره که به یک متخصص مراجعه نمایند.

مشکلات گوارشی که شامل سکسکه، آروغ، سوزش سر دل، حالت تهوع و استفراغ می شه گاهی اوقات به شما زنان هشدار می ده که قلبتون دچار مشکل شده و اگر دارای سابقه خانوادگی و مشکلات قلبی هستین، احتمال بروز سکته قلبی در شما وجود داره.

فشار خون عامل مشترک بین زنان و مردان در این بیماریه، اما می تونیم بگیم زنان تا حدود سن 55 سالگی به دلیل وجود عادت ماهانه از این عامل در امان هستن و خوب نگرانی بعد از این سن و در دوران یائسگی بیشتر می شه که باید مراقب باشن تا فشار خون در اونها 120 روی 80 میلی متر جیوه باشد.

تنگی نفس رو جدی بگیرین زیرا اکثر بررسی ها نشون داده خانوم هایی که دچار انفارکتوس میوکارد شده اند، کمی قبل تراز مشکل تنگی نفس رنج برده اند. در این زمان نرسیدن خون کافی به قلب به منزله نرسیدن اکسیژن کافی به قلبه که با کمبود تنفس به سراغ فرد می یاد.

 

چطور از این حملات قلبی پیشگیری کنیم؟

اگر هر کدوم از شرایط زیر را دارا هستین باید درد و هر علامت کوچک براتون مهم باشه و بهش توجه کنین.

  • اگر سیگاری هستین
  • اگر چاق هستین و یا دیابت دارین
  • اگر فشار خون بالا و کلسترول دارین

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها