فواید و خواص شگفت انگیز لیمو ترش

امتیاز دهید

لیمو ترش از محبوب ترین مرکباتی‌ست که از گذشته دور تا امروز هواداران بسیار داشته و فواید و خواص شگفت انگیز اون از چشم نه فقط دانشمندان بلکه از چشم عموم مردم هم پوشیده نمونده. صحبت درباره لیمو ترش بسیار هیجان انگیزه چرا که هر لحظه طعم ترش و ملس اون به یاد می یاد […]

لیمو ترش

لیمو ترش از محبوب ترین مرکباتی‌ست که از گذشته دور تا امروز هواداران بسیار داشته و فواید و خواص شگفت انگیز اون از چشم نه فقط دانشمندان بلکه از چشم عموم مردم هم پوشیده نمونده. صحبت درباره لیمو ترش بسیار هیجان انگیزه چرا که هر لحظه طعم ترش و ملس اون به یاد می یاد که با خودش حس شادی و طراوت رو به همراه داره!

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید و خواص شگفت انگیز

کبد شما لیمو رو دوست داره چرا که لیمو یک محرک شگفت انگیز برای کبد به شمار می ره و یک حلال اسید اوریک و دیگر سموم بدن بوده و باعث تجمع صفرا می شه.

جترو کلس در کتاب بازگشت به ادن می گوید: خوردن یک لیمو ترش به همراه یک لیوان آب ولرم در ابتدای صبح ناشتا به منزله یک دستگاه سم زدایی عالی عمل می کنه.

لیمو ترش

لیمو ترش غنی از ویتامین C و فلاونوئیدهاست که بدن رو در برابر عفونت هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی مقاوم می کنه.

لیمو برای بدن قلیایی کار می کنه، به طوریکه برای شروع ابتدا اسیدی بوده اما در مایعات بدن قلیایی می شه و به تعادل در PH بدن کمک می کنه.

لیمو ترش و تمیزی روده ها، لیمو با افزایش میزان پرستالیس در روده ها سبب حرکت روده شده در نتیجه زباله های داخل روده از بین رفته و روده کاملا تمیز می شه.

لیمو و جوانی

از مزایای دیگر لیمو دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین C هستش که رادیکال های آزاد مرتبط با پیری و انواع بیماری ها رو خنثی کرده و شما رو از چین و چروک دور می کنه و پوستی شاداب و با طراوت رو براتون به ارمغان می یاره.

با لیمو ترش با سرطان مبارزه کنید، می دونید که لیمو دارای 22 ترکیب ضد سرطانی هستش و باعث توقف رشد سلول های سرطانی در بدن می شه.

با لیمو به قله های کوه صعود کنید

در شرایطی که اکسیژن کم باشه و تنفس دچار مشکل بشه لیمو به شما کمک می کنه، ادموند هیلاری اولین کسیکه موفق به فتح قله اورست شد، موفقیت خودشو مدیون لیمو ترشه.

قطعا می دونید که مزایا و خواص لیمو ترش تنها به این چند سطر منتهی نمی شه و لازمست بدونید که لیمو تنها غذای جهان است که آنیونی بوده (یون با بارگیری منفی) و تمام غذاهای دیگر کاتیونی هستند (یون با بار مثبت) که این عامل سبب افزایش سلامتی می شه، چرا که تعامل بین آنیون ها و کاتیون ها برقرار می شه که در نهایت منجر به فراهم گشتن انرژِی در سلول های بدن می شود. پس تا می تونید از این مرکب خوش رنگ و خوش طعم نهایت استفاده رو ببرید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها