بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان چیست و چگونه باید مصرف شوند؟

5/5 - (1 امتیاز)

با افزایش روز افزون محبوبیت باشگاه‌های بدنسازی، امروزه کمتر فردی را می‌بینیم که حداقل یک بار برای کسب اندامی زیبا و ورزیده و کاهش وزن به این باشگاه‌ها مراجعه نکرده باشد. نوجوانان نیز از این قاعده مسثنی نیستند. در واقع نوجوانان به عنوان قشری که به دنبال یافتن هویت خود هستند، بیش از سایرین به […]

بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان چیست و چگونه باید مصرف شوند؟

با افزایش روز افزون محبوبیت باشگاه‌های بدنسازی، امروزه کمتر فردی را می‌بینیم که حداقل یک بار برای کسب اندامی زیبا و ورزیده و کاهش وزن به این باشگاه‌ها مراجعه نکرده باشد. نوجوانان نیز از این قاعده مسثنی نیستند. در واقع نوجوانان به عنوان قشری که به دنبال یافتن هویت خود هستند، بیش از سایرین به داشتن اندامی ایده‌آل اهمیت می‌دهند. با توجه به اینکه نوجوانی را می‌توان سن تغییرات بزرگ در رشد فیزیکی و روانی انسان دانست، انتخاب برنامه مناسب ورزشی برای آنها اهمیت دو چندان پیدا خواهد کرد. مصرف مکمل‌ها نیز در کنار تمرینات منظم ورزشی یکی از عواملی است که ورزشکاران را در رسیدن به هدف خود یاری می‌کند. توجه به حساسیت‌ انتخاب‌ها در دوره نوجوانی باعث می‌شود که متخصصان برای معرفی بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان وسواس بیشتری بکار بگیرند.

داروخانه آنلاین مثبت سبز نیز در این مقاله قصد توضیح درباره بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان را دارد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان

تنها کافی است یک بار به داروخانه ای مراجعه کنید و توضیحی درباره انواع مکمل‌ها بخواهید. در این صورت شما با صدها نوع و مارک مکمل های بدنسازی و غذایی مواجه می شوید. مکمل‌های کاهش وزن، افزایش ماهیچه، تقویت سیتم ایمنی، افزایش آرامش تنها نمونه ای از دنیای مکمل‌ها هستند که هر کدام برای برطرف کردن یکی از نیازهای افراد روانه بازار شده است. در چنین بازار بی انتهایی، انتخاب تنها برای کسانی که از دانش کافی برخوردار هستند، آسان خواهد بود. در غیر این صورت این مکمل‌ها می توانند سلامت فیزیکی ما را تهدید کنند. به همین دلیل در هنگام انتخاب و خرید مکمل‌ها مهم است گزینه ای را انتخاب کنید که در عین تضمین سلامتی، شما را به هدف از پیش تعیین شده خود برساند.

در انتخاب مکمل بدنسازی برای نوجوانان باید به این نکته توجه داشت که این مکمل‌ها تنها نباید اهدافی مانند ساخت ماهیچه و کاهش وزن را اغنا کنند. بلکه آنها باید با خصوصیات ویژه دوران نوجوانی سازگاری داشته باشند و سلامتی عمومی آنها را بهبود ببخشند.

خرید انواع مکمل بدنسازی اورجینال

پودرهای پروتئین یکی از انواع بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان

به عنوان یک نوجوان، بدن شما به انرژی و سوخت بیشتری نیاز دارد. زیرا در این دوره از زندگی، شما در حال تجریه فرآیند شگفت انگیز رشد هستید. بنابراین بدن شما به تمرین‌های ورزشی متفاوتی نیاز خواهد داشت و نیاز شما به پروتئین‌ها بیشتر از سایر افراد است. به عنوان کسی که برای تناسب اندام به تمرینات بدنسازی روی آورده است، باید بدانید که پروتئین ها از جمله مهم‌ترین میکرو مغذی ها است. میزان نیاز بدن ما به کربوهیدرات ها و چربی‌ها بسته به هدف افزایش یا کاهش وزن متفاوت است. اما پروتئین ها در هر شرایطی باید یه مقدار کافی در بدن وجود داشته باشند. درست است که همه ما باید پروتئین کافی از رژیم غذایی خود دریافت کنیم اما مصرف مکمل‌های پروتئینی می تواند کمبودهای احتمالی رژیم غذایی ما را جبران کند.

اگر اهل تمرینات Body Building و بدنسازی باشید احتمالا می‌دانید که بدن در فاصله کوتاهی پس از تمرین ورزشی، نیازمند دریافت پروتئین است. در واقع این زمانی است که شما قادر خواهید بود بیشترین بهره را از مصرف مکمل‌های پروتئینی ببرید. مصرف پروتئین به صورت مایع امکان هضم سریع‌تر ار فراهم می‌سازد. به این معنی که شما از تخریب بافت عضلات که معمولا بعد از تمرین صورت می‌گیرد، جلوگیری می‌کنید و فرآیند بازیابی عضلات را تسریع کرده و بهبود می‌بخشید.

قیمت مکمل بدنسازی

انتخاب مکمل پروتئینی مناسب بسته زمان مصرف آن دارد

  • پس از تمرین: پروتئین وی (ترجیحا از نوع ایزوله). این پروتئین سریع‌ترین جذب را در میان پروتئین‌ها برای بدن شما فراهم می کند و از این رو انتخاب مناسبی برای پس از تمرین های ورزشی محسوب می‌شود. ویژگی‌های مکمل‌های پروتئینی وی را به طور مفصل می‌توانید در مقاله تفاوت پروتئین وی و گینر مطالعه بفرمایید. پروتئین ایزوله وی، در میان انواع مکمل‌های پروتئین وی خالص ترین است. به خاطر بسپارید که هر چقدر که پروتئین وی خالص‌تر باشد، گران‌تر خواهد بود.
  • شب: پروتئین کازئین. اگر به دنبال انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان خود هستید، مثبت سبز مصرف کازئین را در شب به شما پیشنهاد می‌کند. دلیل انتخاب شب به عنوان بهترین زمان مصرف این مکمل، دیر هضم بودن آن است. به این معنی که با مصرف کازئین شما تمامی مواد مغذی آن را در یک مرحله دریافت نخواهید کرد و جذب آن به صورت تدیجی صورت می‌گیرد. به همین دلیل مهم است که باید 8 تا 10 ساعت بدون مصرف مواد غذایی دیگر به آن فرصت دهید.
  • در طول روز: وقتی برای یافتن بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان تحقیق می‌کنید، برای مصرف روزانه به ترکیبی از کازئین و پروتئین وی بر خواهید خورد.

بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان چیست و چگونه باید مصرف شوند؟

مکمل های مولتی ویتامین مینرال

همانطور که گفته شد نوجوانان بیشتر از بزرگسالان کم تحرک به کالری احتیاج دارند. این احتیاج در مورد مصرف میکرو مغذی های به خصوصی نیز صادق است. و این میکرو مغذی ها چیزی جز ویتامین ها و مواد معدنی نیستند. با این وجود، مشکل عمده این است که نوجوانان معمولا در غذاهای خود تنوع کافی را رعایت نمی‌کنند و در رژیم غذایی آنها سبزیجات به میزان کافی یافت نمی‌شود. افزایش مصرف غذاهای فرآوری شده و محبوبیت بیش از حد آنها در جامعه امروز از یک سو و کاهش مواد مغذی در خاکی که سبزیجات مورد استفاده ما در ان رشد می‌کند از سوی دیگر باعث شده‌اند که اغلب نوجوانان از رژیم غذایی سالمی بهره نبرند.

بنابراین باید توجه داشته باشید که قبل از جستجو برای انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان، مصرف انواع مختلف غذاهای طبیعی و سبزیجات را برای آنها در اولویت قرار دهید و سپس خرید و مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین و معدنی را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید. به عنوان یک نوجوان مهم است اطمینان داشته باشید که در طول روز به میزان کافی ویتامین و مواد معدنی دریافت می کنید تا از این طریق عملکرد مناسب بدن شما تضمین شود و رشد عضله ها و کاهش وزنتان با سرعت بیشتری صورت گیرد.

آنتی اکسیدان ها

فرایندهای زیادی در بدن ما هستند که از طریق اکسیداسیون به انجام می رسند. واکنش‌های اکسیداسیون باعث تولید رادیکال‌های ازاد می‌شوند. این رادیکال‌ ها به سلول‌های بدن آسیب می‌زنند، قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش می‌دهند و می‌توانند تاثیرات منفی دیگری روی بدن داشته باشند.

انتی اکسیدان ها به عنوان یکی از انواع بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان می توانند سلاحی طبیعی در برابر این رادیکال‌های آزاد فراهم کنند. آنتی اکسیدان ها در بسیاری از منابع غذایی طبیعی پیدا می‌شوند. با این وجود مکمل‌های بسیاری وجود دارند که این آنتی اکسیدان‌ را برای بدن تامین می‌کنند. این مکمل ها شامل موادی مانند کپسول های سیر (Garlic Capsule)، گوجی بری (Goji Berry)، ویتامین C و ویتامین E هستند. بهترین زمان برای مصرف این نوع از این مکمل‌ها بعد از تمرینات ورزشی است. زیرا تمرین‌های سنگین بدنسازی و Body Building باعث تولید رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

مکمل‌های غذایی و RTD ها

این نوع از مکمل‌ها قطعا به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های بدنسازی برای نوجوانان محسوب می شوند. نوجوانان معمولا 5 تا 10 دقیقه میان کلاس های خود برای استراحت وقت دارند. بهتر است که آنها در این فاصله برای بازیابی قدرت یادگیری خود یک میان وعده صرف کنند. مکمل‌های غذایی می توانند جایگزین خوبی باشند. این نوع مکمل‌ها دارای پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌های سالم (و در بعضی از موارد ویتامین ها و مواد معدنی) هستند و می‌توانند تمامی موادی را که یک میان وعده مناسب برای بدن فراهم می‌کند، در یک یا دو دقیقه در اختیار آن بگذارند. این نوع از مکمل‌ها معمولا به صورت پودر روانه بازار می‌شوند.

Mass Gainer به عنوان بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان

برای نوجوانانی که برای افزایش وزن تلاش می‌کنند، Mass Gainer ها یکی از راه های تامین بیشترین کالری هستند و می توانند بدن را برای متعادل کردن انرژی یاری کنند. این مکمل‌ها معمولا 500 تا 1000 کالری در اختیار بدن می‌گذارند. البته باید توجه داشته باشید که برای نوجوانانی که به راحتی افزایش وزن پیدا می کنند، مصرف این نوع از مکمل‌ها انتخاب مناسبی محسوب نمی شود.

بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان چیست و چگونه باید مصرف شوند؟

روغن ماهی

روغن ماهی نقش موثری در سلامتی دارند. این نوع از مکمل ها امگا 3 برای بدن فراهم می‌کنند که مقدار کافی آن در رژیم غذایی ضروری و مهم است. امگا 6 در گوشت قرمز به فراوانی یافت می‌شود. بنابراین افراد معمولا این روغن را بیشتر از مقدار کافی دریافت می‌کنند. اما ماهی به عنوان منبع غنی امگا 3 سهم کمتری را در رژیم غذایی به خود اختصاص می دهد. خوب است بدانید که نسبت ایده‌آل بین امگا 3 و امگا 6 باید 1:1 باشد. اما رژیم اکثر مردم این نسبت را تا حد 1:50 تغییر داده ‌است!! توجه به این آمار ضرورت مصرف مکمل روغن ماهی را مشخص می‌کند.

مکمل های بدنسازی ممنوع برای نوجوانان

با آشفته بازار فعلی در صنعت تولید مکمل، تمامی افراد در این زمینه خود را صاحب نظر می دانند اما خوب است بدانید که مصرف بسیاری از مکمل ها برای نوجوانان عواقب مناسبی در پی ندارد. استرویدها، پرو هورمون‌ها، مکمل‌های تستوسترون، چربی سوزها (Fat Burner)، نیتریک اکسیدها یا مکمل های پمپ از جمله این مکمل ها هستند.

سخن آخر مثبت سبز آنکه به دلیل نقص‌های زیاد رژیم های غذایی دنیای امروز، مکمل ها می توانند نقش موثری در تامین مواد مغذی کافی و سالم برای بدن ایفا کنند. نوجوانان به دلیل طی کردن دوره ویژه ای از زندگی خود بهتر است ای مکمل ها را به وسواس بیشتری انتخاب کنند. بنابراین اگر فرزند شما بیشتر از 15 سال سن دارد و به دنبال انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای نوجوانان هستید  با مشورت افراد متحصص می توانید تندرستی بیشتری برای او به ارمغان بیاورید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل بدنسازی
بحث و تبادل نظر
guest

55 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مانی
مانی

سلام وقت بخیر ۱۴ساله.۴۲وزن.۱۶۴قد سه روز در هفته کیک بکس کار میکنم برای عضله سازی و وزن گرفتن چه مکملی استفاده بکنم

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  مانی

سلام همراه گرامی، توصیه می‌شود نوجوانان از منابع غذایی برای تامین نیاز روزانه خود به پروتئین و سایر درشت مغذی‌ها کمک بگیرند. در صورت نیاز می‌توانید تحت نظر کارشناس تغذیه و با تعیین میزان کالری مورد نیاز روزانه از مکمل‌های گینر استفاده کنید.

مانی
مانی

سلام وقت بخیر ۱۴ساله هستم وزن ۴۲قد۱۶۴ چه مکملی برای عضله سازی استفاده بکنم

بردیا
بردیا

سلام وقت بخیر من چند ماه باشگاه می روم قدم ۱۴۹ وزن ۳۹ سنم ۱۴سال می خواهم یک مکمل مناسب سنم مصرف کنم

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  بردیا

سلام همراه گرامی، توصیه می‌شود نوجوانان کالری و نیازهای تغذیه‌ای خود را از مواد غذایی تامین کنند. با این حال، در صورت تمایل می‌توانید از گین آپ کودکان استفاده کنید.

Taha
Taha

سلام من ۱۵ سالمه قد ۱۸۲ وزن ۶۱ و۴ مله میرم به باشگاه بدنسازی بهترین مکمل برای من چیه؟ میتونم از کراتین استفاده کنم؟

کارشناس تغذیه
کارشناس تغذیه
پاسخ به  Taha

سلام همراه گرامی، توصیه می‌شود نوجوانان نیازهای تغذیه‌ای خود را از طریق مواد غذایی برطرف نمایند. مصرف کراتین به نوجوانان زیر 18 سال توصسیه نمی‌شود. شما می‌توانید برای افزایش وزن و حجم از مکمل‌های گینر مانند گین آپ کارن استفاده نمایید.

بردیا
بردیا

سلام خوبی وقت بخیر 14 ساله قدم ۱۴۹ وزن ۳۹ کیلو گرم چه مکملی بدنسازي باید مصرف کنم

کارشناس ارشد تغذیه
کارشناس ارشد تغذیه
پاسخ به  بردیا

با سلام کاربر گرامی،
آیا بدنسازی کار می‌کنید؟ چند روز در هفته و با چه شدت و مدتی؟

محمد
محمد

سلام من ۱۷ سال و ۱ ماهمه قدم ۱۸۰ و وزنم ۶۷ هست میتونم از کراتین استفاده کنم

بردیا
بردیا
پاسخ به  محمد

سلام خوبی وقت بخیر من 14 سالم قدم ۱۴۹ وزن ۳۹ چه مکملی باید مصرف کنم

مریی بدنسازی
مریی بدنسازی
پاسخ به  محمد

سلام دوست عزیز
خیر میبایست تا 18 سالگی صبر کنید و روی پای انرژی بدنتان به ماکسیمم فشار برسید
پس از گذشت این 11 ماه تا 18 سالگی پس از مصرف اولین دوره کراتین مطمئن باشید بدنی مثال زدنی خواهید داشت
تا ان روز مکمل های دیگری برای سن شما مجاز می باشد
برای مشاوره با کارشناسان مثبت سبز در تماس باشید
ممنون از همراهی شما

بردیا رستمی
بردیا رستمی

سلام من 16سالمه
51وزن
175قد
چه مکملی پیشنهاد میکنید

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  بردیا رستمی

سلام دوست عزیز
برای افزایش قد در کنار تمرینات ورزشی کششی از مکمل ال آرژنین استفاده کنید .

ایلیا
ایلیا

با سلام من ۱۴ سالمه فوتبال بازی میکنم و مبرم بدنسازی چه مکملی رو برای انرژی و عضله سازی میتونم مصرف کنم ؟

کارشناس ارشد تغذیه
کارشناس ارشد تغذیه
پاسخ به  ایلیا

با سلام کاربر گرامی،
در این زمینه می توانید از کارشناس محترم بدنسازی مشاوره بگیرید دوست عزیز

سعید
سعید

من ۱۳ ساله و نیمم هست به مدت یکماه میرم باشگاه فوتبال چه مکملی استفاده کنم ؟

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  سعید

سلام دوست عزیز
برای راهنمایی دقیقتر قد و وزن خود را هم اعلام کنید.

سینا
سینا

با سلام من ۱۵سالم است قدم ۱۷۰وزنم ۷۴به مدت ۵ماه بدنسازی رفتم ایا به نظر شما چه مکملی برایم خوب است.با تشکر

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  سینا

سلام دوست عزیز
شما می توانید از ال آرژنین و آمینو اسید و پروتئین وی به صورت دوره ای استفاده کنید.

امید
امید

سلام من 14 ساله قد 160 وزنم 47 ایا میتونم از مکمل گلوتامین BCAA و پروتئین وی استفاده کنم؟ مشکلی برا رشد قد ایجاد نمی کنه

مشاور مکمل‌های ورزشی
مشاور مکمل‌های ورزشی
پاسخ به  امید

سلام دوست عزیز
بله می توانید استفاده کنید،در سنین زیر 18 سال توصیه به مصرف کراتین نمی شود،همچنین می توانید از ورزشهای هوازی و کششی جهت افزایش قد خود استفاده کنید.

Kasra
Kasra

سلام ۱۴سالمه کشتی کار میکنم وزنم ۴۸ کیلو قدم ۱۶۸ اصلا افزایش وزن ندارم
چه مکملی برای افزایش وزنم مناسبه؟

کارشناس ارشد تغذیه
کارشناس ارشد تغذیه
پاسخ به  Kasra

با سلام کاربر گرامی،
میتوانید از انواع مکمل های افزایش وزن گینر، از جمله مکل پودر گین آپ بزرگسالان شرکت کارن استفاده کنید.