بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

امتیاز دهید

بسیار پیش می‌آید که یک اتفاق بد با تمام تبعات ناخوشایند خود، موجب برخی رویدادهای خوب نیز می‌شود. اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه در برابر ایران نیز مصداق همین سخن است زیرا با تمام بدی‌های غیر قابل انکاری که داشت، سبب شد تا فعالیت شرکت‌ها و کارخانجات فعال در حوزه دارو افزایش یافته و محصولاتی را تولید […]

بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

بسیار پیش می‌آید که یک اتفاق بد با تمام تبعات ناخوشایند خود، موجب برخی رویدادهای خوب نیز می‌شود. اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه در برابر ایران نیز مصداق همین سخن است زیرا با تمام بدی‌های غیر قابل انکاری که داشت، سبب شد تا فعالیت شرکت‌ها و کارخانجات فعال در حوزه دارو افزایش یافته و محصولاتی را تولید کنند که در رقابت با تولیدات خارجی چیزی کمتر از آنها نداشته باشند. در این مقاله از مجله آنلاین مثبت سبز همراه ما باشید تا بهترین جایگزین مکمل های کمیاب را به شما معرفی نماییم.

مکمل های کمیاب

پس از اینکه واردات مکمل‌های خارجی در ایران با محدودیت مواجه شد، بسیاری از شرکت‌ها اقدام به خرید فرمولاسیون دقیق برخی از مکمل‌های غذایی از شرکت‌های خارجی کردند تا بتوانند آنها را با همان کیفیت در ایران تولید و عرضه نمایند. چنانچه اخیرا به دنبال خرید برخی از مکمل‌های خارجی بوده و موفق به پیدا کردن آنها در بازار نشده‌اید، نگران نباشید زیرا با خواندن این مقاله شاید بتوانید محصول مد نظر خود را با همان کیفیت و فرمولاسیون اما با قیمتی مناسب‌تر بیابید. البته گاهی نیز برخی از داروها یا مکمل‌ها به دلایلی دیگر همچون ورشکستگی کارخانه نایاب می‌شود. به فهرست محصولات زیر دقت کنید و با بهترین جایگزین مکمل های کمیاب آشنا شوید:

مکمل های کمیاب مولتی ویتامین مینرال

مولتی ویتامین مینرال یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های غذایی است که علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی برای بدن، به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و به طور کلی سلامت بدن را ارتقا می‌بخشد. مولتی ویتامین مینرال‌های کمیاب و بهترین جایگزین‌های آنها به شرح زیر هستند:

معادل کپسول ژریاتریک فارماتون

کپسول ژریاتریک فارماتون ساخت کشور سوئیس بوده و دیگر به سختی در بازار یافت می‌شود. کپسول فارماژلیتان دانا را شاید بتوان یک فارماتون ایرانی معرفی کرد زیرا دقیقا همان ترکیبات را دارا بوده و همان مزایا را نیز دارد. این سافت ژل از کمبود ویتامین در بزرگسالان جلوگیری کرده، سبب افزایش قوای جسمی و ذهنی شده و به کاهش خستگی و افزایش تمرکز نیز کمک می‌کند.

خرید کپسول فارماژلیتان دانا

کپسول فارماژلیتان دانا

بهترین جایگزین برای کپسول ول وومن اوریجینال ویتابیوتیکس

کپسول ول وومن ویتابیوتیکس یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای بانوان است که علاوه بر تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی حاوی روغن‌های گیاهی بوده و به رفع مشکلات دوران قاعدگی نیز کمک می‌کند. قرص مولتی وومن آلفا ویتامینز یک جایگزین فوق‌العاده برای این کپسول بوده و ترکیباتی کاملا مشابه با آن را دارد.

خرید قرص مولتی وومن آلفا ویتامینز

قرص مولتی وومن آلفا ویتامینز

جایگزین کپسول ول من اوریجینال ویتابیوتیکس

به جای قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس مخصوص آقایان نیز می‌توان به راحتی از قرص مولتی من آلفا ویتامینز استفاده کرد. قرص مولتی من آلفا ویتامینز روزانه یکبار باید مورد مصرف قرار گیرد. این محصول به افزایش انرژی و توان جسمانی در آقایان کمک می‌کند.

خرید قرص مولتی من آلفا ویتامینز

قرص مولتی من آلفا ویتامینز

مکمل های کمیاب بارداری

جایگزین برخی از مکمل‌های بارداری خارجی که بسیاری از مادران باردار ممکن است به دنبال آن باشند، در اینجا به شما معرفی می‌شود:

بهترین جایگزین قرص فمیبیون 1 و 2

قرص فمیبیون 1 و فمیبیون 2 مرک (Merck) هر دو از جمله مکمل‌های بارداری ساخت کشور آلمان بوده که شاید دیگر خیلی سخت بتوانید آنها را پیدا کنید. قرص فموبرا الحاوی دقیقا همان ترکیبات و همان فرمولاسیون این دو قرص را داشته و جایگزینی ایده‌آل برای آنها به شمار می‌آید. انواع ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، ویتامین C و ید از ترکیبات موجود در فمیبیون هستند که همه اینها به همان میزان در قرص فموبرا نیز وجود دارند.

خرید قرص روکش دار فموبرا الحاوی

قرص روکش دار فموبرا الحاوی

بهترین جایگزین قرص مولتی پریناتال نیچرمید

کپسول مولتی پریناتال دانا یکی از بهترین مکمل‌های غذایی برای زنان باردار و مادران شیرده به شمار می‌آید. این محصول حاوی ویتامین‌‎ها و مواد معدنی ضروری برای بدن از جمله آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 بوده و روزانه یکبار همراه با غذا باید مورد مصرف قرار گیرد. مولتی پریناتال دانا را به راحتی می‌توانید جایگزین مولتی پریناتال نیچرمید که دیگر به سختی می‌توان آن را پیدا کرد، کنید. این دو محصول ترکیباتی دقیقا شبیه به یکدیگر دارند با این تفاوت که مولتی پریناتال دانا را با قیمتی بسیار مناسب‌تر می‌توانید خریداری کنید.

خرید کپسول مولتی پریناتال دانا

کپسول مولتی پریناتال دانا

مکمل های کمیاب استخوان و مفاصل

مکمل‌های استخوان و مفاصل علاوه بر اینکه سلامت استخوان را بهبود می‌بخشند، به غضروف‌سازی نیز کمک کرده و در بسیاری از موارد از گرفتگی و درد عضلات نیز جلوگیری می‌کنند. بهترین جایگزین مکمل های کمیاب استخوان و مفاصل به شرح زیر هستند:

بهترین جایگزین شربت کلسی کر ویتان

در شربت کلسی کر ویتان کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D وجود داشته و همه این ترکیبات در کنار یکدیگر از پوکی استخوان جلوگیری می‌کنند. به جای شربت کلسی کر که دیگر به سختی می‌توان آن را پیدا کرد، می‌توان به راحتی از شربت کلسی شور ویتان استفاده کرد که دقیقا همان ترکیبات را دارد.

خرید شربت کلسی شور ویتان

شربت کلسی شور ویتان بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

معادل قرص کلسی کر ویتان

قرص کلسی کر ویتان نیز دیگر در بازار پیدا نمی‌شود اما به جای آن می‌توان قرص کلسی شور ویتان را جایگزین نمود. این قرص نیز همچون شربت آن که در قسمت بالا به معرفی آن پرداختیم، حاوی کلسیم، منیزیم، ویتامین D3 و روی بوده و به تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.

خرید قرص کلسی شور ویتان

قرص کلسی شور ویتان بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

بهترین جایگزین کپسول پیاسکلیدین ۳۰۰ میلی گرم اکسپنساینس

این قرص نیز در گروه مکمل‌های استخوان و مفاصل جای داشته، منشا گیاهی دارد و با اثر مغذی بر بافت همبند سلامت غضروف را بهبود می‌بخشد. به جای کپسول پیاسکلیدین اکسپنساینس که دیگر به سختی یافت می‌شود، می‌توان از کپسول پیاسیدین ۳۰۰ رازک استفاده کرد. آووکادو و سویا از ترکیبات موثر موجود در این قرص هستند که در درمان و بهبود بیماری‌های دژنراتیو مفاصل و استئوآرتریت موثر عمل می‌کنند.

خرید کپسول پیاسیدین رازک

کپسول پیاسیدین رازک بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

مکمل های کمیاب پوست، مو و ناخن

مکمل‌های تقویت پوست، مو و ناخن از پرطرفدارترین مکمل‌ها به ویژه در میان خانم‌ها هستند. بهترین جایگزین مکمل های کمیاب پوست، مو و ناخن مواردی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

بهترین جایگزین قرص سیستین B6 زینک بایول

این مکمل یک محصول فرانسوی بوده که مهم‌ترین ترکیب تشکیل دهنده آن سیستین است. به جز سیستین، ویتامین B6، آرژنین و روی نیز در قرص سیستین B6 زینک بایول موجود بوده و همه این اجزاء در کنار یکدیگر از ریزش مو جلوگیری کرده، ناخن‌های شکننده را تقویت می‌کنند و سلامت پوست را بهبود می‌بخشند. به جای این مکمل می‌توان از قرص سیستین B6 زینک رازک یا قرص سیستین B6 زینک راموفارمین استفاده کرد.

خرید قرص سیستین B6 رازک

قرص سیستین B6 رازک بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

بهترین معادل برای کپسول زینک پلاس (۱۰ میلی گرم) یوروویتال

این مکمل حاوی زینک بوده و علاوه بر اینکه به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند، در تقویت سیستم ایمنی موثر است و رشد جسمی و ذهنی در کودکان و نوجوانان را بهبود می‌بخشد. به جای کپسول زینک پلاس یوروویتال می‌توان از کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم ب-کمپلکس دانا استفاده کرد. این کپسول نیز ترکیباتی مشابه زینک پلاس یوروویتال داشته و همان کارایی و خاصیت را دارد.بعضی از افراد از این مکمل‌ها به منظور افزایش اشتها و چاقی استفاده می‌کنند. به این منظور از قرص مخمر آبجو هم می‌توان بهره گرفت.

خرید کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم ب-کمپلکس دانا

کپسول زینک پلاس ۱۰ میلی گرم ب-کمپلکس دانا بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

بهترین جایگزین برای برخی مکمل های دیگر

برخی مکمل‌های کمیاب دیگر را نیز در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:

معادل قرص جوانساز ایمدین تایم پرفکشن

قرص ایمیدین تایم پرفکشن کلاژن ساز بوده و موجب سفتی، لطافت و رطوبت پوست می‌شود. قرص آنادرم سلامت پرمون امین را می‌توان جایگزین این قرص نمود. قرص آنادرم به بهبود شفافیت و تنظیم رطوبت پوست کمک کرده و از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی صورت جلوگیری می‌کند. این قرص یک مکمل تخصصی در زمینه مراقبت از پوست است.

خرید قرص آنادرم سلامت پرمون امین

قرص آنادرم سلامت پرمون امین

قرص آلگومد ۱۰۰ عددی

قرص آلگومد در حفظ سلامتی بدن موثر بوده و به کنترل وزن، درمان کم‌خونی، سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست و مو کمک می‌کند. به جای این قرص می‌توان از قرص آلگورلا رازک که همین ترکیبات و مزایا را دارد، استفاده نمود. هر یک از قرص‌های موجود در بسته بندی این محصول، حاوی 300 میلی گرم جلبک کلرلاولگاریس است.

خرید قرص آلگورلا رازک

قرص آلگورلا رازک بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

بهترین جایگزین ساشه مگنترا بنیان سلامت کسری

ساشه منیزیم بیومگنلیت ساج پاد دارو از جمله بهترین جایگزین مکمل های کمیاب است که به راحتی می‌توان آن را جایگزین محصول فوق یعنی ساشه مگنترا بنیان سلامت کسری نمود. این محصول به تامین منیزیم کمک کرده و در تسکین دردهای عضلانی موثر است. از این مکمل همچنین می‌توان در کنترل دیابت، کلسترل خون بالا و سندروم متابولیک نیز استفاده کرد.

خرید ساشه منیزیم بیومگنلیت ساج پاد دارو

ساشه منیزیم بیومگنلیت ساج پاد دارو

بهترین جایگزین آمپول نوروبیون

از آمپول نوروبیون بیشتر برای کاهش ریزش مو استفاده می‌کنند. در حال حاضر می‌توان قرص نورودینون ویتاول را جایگزین این آمپول کرد. این قرص حاوی ویتامین‌های B12، B6 و B1 بوده و علاوه بر کنترل ریزش مو در سلامتی و بهبود عملکرد سیستم عصبی و عضلانی نیز موثر است. تقویت سیستم گوارش، افزایش سطح انرژی بدن و کمک به درمان کم خونی از دیگر مزایای استفاده از این قرص است.

خرید قرص نورودینون ویتاول

قرص نورودینون ویتاول

بهترین جایگزین آمپول بیوتین بایر

آمپول بیوتین بایر را نیز دیگر به سختی می‌توان در بازار پیدا کرد اما بهترین محصولی را که می‌توانید جایگزین آن نمایید، آمپول بیوتین پارس بهورزان است. این آمپول حاوی ویتامین H یا همان بیوتین بود و پیشگیری و درمان ریزش مو کمک می‌کند. بیوتین همان ویتامین B7 است که استفاده از آن در سلامت پوست و ناخن نیز موثر عمل می‌کند.

خرید آمپول بیوتین پارس بهورزان

آمپول بیوتین پارس بهورزان بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

بهترین جایگزین کرم آلدارا ۵% (ایمی کیمود) مدا ۱۲ ساشه

کرم فوق در درمان زگیل تناسلی کاربرد دارد و 2 بار در هفته به مدت 16 هفته باید مورد مصرف قرار گیرد تا نتایج آن به طور کامل نمود پیدا کند اما به جای کرم آلدارا که شاید دیگر به سختی بتوان آن را پیدا کرد، می‌توان از سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی ادیب استفاده نمود. سه عصاره گیاهی سیر، شاه تره و سیاه دانه از ترکیبات موثر موجود در این سوسپانسیون هستند که به مداوای زگیل تناسلی در آقایان و خانم‌ها کمک می‌کنند. این محصول باید به صورت موضعی روی موضع مورد نظر مالیده شود.

خرید سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی ادیب

سوسپانسیون ضد زگیل تناسلی ادیب بهترین جایگزین مکمل های کمیاب

گفتار پایانی

بسیاری از مکمل‌ها پس از گذشت مدتی ممکن است به دلایل مختلف در بازار کمیاب یا نایاب شوند اما معمولا اگر تقاضا وجود داشته باشد، بدون جواب نمی‌ماند و شرکت‌های دیگر دست به کار شده و با ترکیبات مشابه، محصولی مشابه را روانه بازار می‌کنند. در این مقاله بهترین جایگزین مکمل های کمیاب که ممکن است به دنبال آنها باشید، معرفی شدند. این مکمل‌های جایگزین دارای همان ویژگی‌ها و مزایای محصولات مشابه خود هستند که دیگر در بازار به سختی می‌توان آنها را پیدا کرد. اگر شما نیز در گذشته مکمل خارجی استفاده می‌کردید و در حال حاضر آن محصول کمیاب شده است، برای ما کامنت بگذارید و همچنین اگر تجربه استفاده از نمونه ایرانی را نیز دارید، نظر خود را برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مکمل غذایی
بحث و تبادل نظر
guest

30 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سونیا
سونیا

سلام من ۲۱ سالمه ورزشکارم و بدنم ضعیفه همیشه هم خواب آلودم بهترین مکمل چی هست برای من که همه ویتامین هارو داشته باشه و برای کم خونی هم خوب باشه و برای استخوان ها و رشد تاثیر داشته باشه

کارشناس علمی و بهداشتی
کارشناس علمی و بهداشتی
پاسخ به  سونیا

سلام روز بخیر
میتوانید از یک مولتی ویتامین برای افزایش انرژی استفاده کنید
https://mosbatesabz.com/product/natures-plenty-multivitamin-and-mineral-for-women-capsules/
برای استخوان و مفاصل میتوانید از مکمل زیر استفاده کنید
https://mosbatesabz.com/product/natures-only-supracal-30-tabs/