بهترین درمان کننده های طبیعی زخم چیست؟

امتیاز دهید

افراد بسیاری دارای زخم‌هایی بر روی بدن خود هستند که برایشان خوشایند نیست، خصوصا اگر این زخم‌ها بر روی صورت یا قسمتی از بدن باشد که بیشتر دیده می‌شود. برای التیام بخشی به این جای زخم‌ها داروهای بسیاری در بازار از جمله لوسیون، کرم یا ژل وجود دارد که گاها برخی از آنها بسیار گران […]

بهترین درمان کننده های طبیعی زخم

افراد بسیاری دارای زخم‌هایی بر روی بدن خود هستند که برایشان خوشایند نیست، خصوصا اگر این زخم‌ها بر روی صورت یا قسمتی از بدن باشد که بیشتر دیده می‌شود. برای التیام بخشی به این جای زخم‌ها داروهای بسیاری در بازار از جمله لوسیون، کرم یا ژل وجود دارد که گاها برخی از آنها بسیار گران است و حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است اثرات جانبی بهمراه داشته باشد. با این توضیحات آیا زخم‌های ما برای همیشه ماندگار هستند؟ قطعا خیر؛ زیرا درمان‌ کننده‌ های طبیعی زخم وجود دارند که هم مواد شیمایی کمتری دارند و هم قیمت گرانی ندارند. در ادامه این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز بهترین درمان کننده های طبیعی زخم را خواهیم گفت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بهترین درمان کننده های طبیعی زخم کدامند؟

ابتدا باید بدانیم بهترین زمان درمان زخم چه وقت است؟ بهترین زمان درمان، دقیقا وقتی است که زخم شما تازه و جدید است البته زخم‌های قدیمی هم درمان می‌شوند اما به زمان بیشتری نیاز دارند و در مسیر درمان زخم صبر و شکیبایی بسیار اهمیت دارد و شما نباید با گذشت چند روز تسلیم شوید. فقط در مواقعی که زخم بسیار قدیمی باشد سراغ راه‌کارهای درمانی مانند لیزر یا جراحی می‌رویم در غیر اینصورت درمان‌های طبیعی چاره‌ساز ما خواهند بود.

ویتامین E

این ویتامین به شکل روغن یا کپسول با ایجاد کلاژن در پوست موجب افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری و تقویت پوست می‌شود که اینها کمک به درمان جای زخم و ترک‌های پوستی می‌کنند.

به‌همین منظور می‌توانید روغن ویتامین E یا لوسیون را به‌طور مستقیم در منطقه آسیب‌دیده برای یک الی دو مرتبه در روز بمالید. همچنین می‌توانید از مواد غذایی یا مکمل‌های حاوی ویتامین E نیز استفاده کنید تا درمان هم به‌صورت موضعی و هم داخلی صورت پذیرد.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

ویتامین E از بین برنده جای زخم

خمیر خیار

خیار هم از جمله میوه‌جاتی است که دارای خاصیت آبرسانی بوده و با ایجاد نرمی فراوان در پوست موجب التیام و محو نمودن زخم‌ها می‌شود. برای تهیه خمیر خیار مقداری خیار را همراه با چند برگه نعنا و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و برای 20 دقیقه بر روی محل مورد نظر قرار دهید و سپس بشویید.

ژل خالص آلوئه ورا

ژل آلوئه‌ورا یک گیاه طبیعی که سرشار از مواد مغدی است و برای سرعت‌بخشی به بهبود زخم و پیشگیری و درمان ترک‌های پوستی و از بین بردن چروک‌ها بسیار موثر است.

روزانه 3 مرتبه این ژل را بر روی نقطه مورد نظر ماساژ دهید و پس از آن بشویید. البته برای افزایش اثربخشی ژل آلوئه‌ورا می‌تواتید مقداری ویتامین E به آن اضافه نمایید و به مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.

آلوئه ورا کم رنگ کننده زخمعسل و بکینگ پودر

عسل یک ماده طبیعی و شگفت انگیز است که به درمان کننده های طبیعی زخم شهرت دارد. عسل بسیار ضد عفونی کننده است و شما می‌توانید شب‌ها بر روی نقطه مورد نظر بمالید و بر روی آن یک باند قرار دهید تا به جایی مالیده نشود و صبح بشویید.

برای تهیه یک ترکیب اثرگذار مقادیر مساوی از عسل و بکینگ پودر را ترکیب نمایید و بر روی پوست ماساژ دهید.

آب لیمو

اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک ماده طبیعی بسیار موثر است که کمک به محو شدن جای زخم می‌کند. این ماده به‌عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی عمل می‌کند و شکل‌گیری بافت جدید را تسریع و تحریک می‌کند و خاصیت کشسانی پوست را بهبود می‌بخشد.

ابتدا محل آسیب‌دیده را خوب تمیز کنید و برای 10 الی 15 دقیقه آب لیمو ترش را بر روی آن بمالید و سپس با آب سرد بشویید. اما در مدت مذکور از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.

روغن درخت چای

یکی دیگر از گزینه‌های موثر به‌عنوان درمان کننده های طبیعی زخم روغن درخت چای است که دارای خواص ضد میکروبی بوده و با ایجاد بهبودی در بافت پوست موجب کم‌رنگ شدن جای اسکار می‌شود. روغن درخت چای برای برخی از پوست‌ها ایجاد حساسیت می‌کند، پس قبل از استفاده بر روی قسمت کوچکی از پوست بمالید و پس از 20 الی 30 دقیقه اگر واکنشی نشان نداد بر روی باقی نقاط نیز استفاده نمایید.

البته به منظور افزایش اثربخشی روغن درخت چای می‌توانید مقداری روغن زیتون یا نارگیل به آن اضافه کنید و 2 الی 3 مرتبه در روز از آن استفاده نمایید.

ماسک جو دوسر و ماست درمان کننده های طبیعی زخم

جو دوسر یک عنصر طبیعی است که برای لایه‌برداری و از بین بردن پوست‌های مرده و ترویج بازسازی سلول جدید از آن بهره‌مند شوید. جو دوسر برای درمان لک به جا مانده از آکنه هم یک معجزه‌گر است.

بنابراین یک ترکیب مساوی از ماست و جو دوسر را بهمراه آب لیمو تازه تهیه کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید.

جو دوسر بهبود دهنده زخمروغن های مغذی و کره های حیوانی

برخی از روغن‌ها حاوی مواد مغذی و شفا‌بخشی هستند که به تنهایی باعث از بین بردن جای زخم  بر روی بدن می‌شوند. فقط کافی است با یکی از این روغن‌ها 5 دقیقه نقطه مورد نظر را ماساژ دهید و چه بهتر که برای یک شبانه روز اجازه دهید بر روی پوستتان بماند.

بعلاوه این روغن‌ها موجب افزایش رطوبت پوست شده و نتیجه بسیار مطلوبی را به‌همراه خواهند داشت:

  • روغن زیتون بکر و با کیفیت: غنی از ویتامین E و ویتامین K که موجب از بین بردن سلول‌های مرده شده، جای زخم را کم‌رنگ می‌کند، زخم‌ها را تسکین بخشیده و منافذ پوست را باز نمی‌کند.
  • روغن نارگیل: این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و موجب بهبود پوست، نرم‌کنندگی و افزایش توانایی بازسازی پوست می‌شود.
  • کره شی: پروسه بهبودی را تقویت می‌کند، پوست را هیدراته کرده و موجب ترمیم جای زخم می‌شود.
  • علاوه بر عناصر مذکور اسانس اسطوخدوس و روغن دانه رز کمک به جریان جوانسازی می‌کنند و جای زخم و لک را کم‌رنگ کرده و حتی خط و خطوط ریز پوست را از بین می‌برند.
مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها