عامل و علت چاقی چیست؟

امتیاز دهید

عامل و علت چاقی چیست؟ اگه از هر فردی بپرسیم که عامل و علت چاقی به نظرش چیه؟ قطعا پرخوری و بی تحرکی رو می شنویم؛ پس باید گفت که متهمین ردیف اول چاقی این دو عاملن. اما در سال های اخیر با بررسی دقیق تر، پزشکان و متخصصان متوجه شدن که عوامل جزئی تری […]

عامل و علت چاقی چیست؟
آنچه در این مقاله می خوانیم

عامل و علت چاقی چیست؟

اگه از هر فردی بپرسیم که عامل و علت چاقی به نظرش چیه؟ قطعا پرخوری و بی تحرکی رو می شنویم؛ پس باید گفت که متهمین ردیف اول چاقی این دو عاملن.

اما در سال های اخیر با بررسی دقیق تر، پزشکان و متخصصان متوجه شدن که عوامل جزئی تری وجود دارن که کنترل اونها می تونه تناسب اندام رو به وجود بیاره. عواملی که کمتر به اونها توجه میشه و دقیقا همون ها هستن که باعث چاق تر شدن ما میشن. با ما تا انتهای این مطلب با بررسی جزئیات این عوامل همراه باشید…

کمبود خواب:

طبق نظر محققان BMI افرادی که هر شب 7 تا 9 ساعت خواب باکیفیت دارن از افرادی که 6 ساعت یا کمتر می خوابن کمتره و افراد کم خواب معمولا دارای اضافه وزن و چاقی هستن.

مصرف نوشیدنی های الکلی:

مصرف نوشیدنی های الکلی بخصوص در مردان باعث به وجود اومدن چاقی شکمی میشه. باید بگیم که با چرب شدن کبد بر اثر مصرف الکل، چربی های بدن انباشته شده و دیرتر از بین میرن.

طبق آمار افرادی که عادت به نوشیدن الکل دارن، هشتاد درصد بیشتر با احتمال چاقی مفرط بخصوص در ناحیه شکم روبه رو هستن.

رژیم غذایی کم پروتئین:

داشتن رژیم غذایی با میزان پروتئین بالا، سوخت وساز بدن رو بالا می بره و زمان بیشتری احساس سیری در ما ایجاد می کنه و در نتیجه موجب کاهش در روند افزایش وزن میشه.

به همین دلیل افرادی که در طول رو مقدار کمتری پروتئین مصرف می کنن، بیشتر چاق میشن.

کم کاری تیروئید:

در صورت کم کاری تیروئید، سوخت و ساز در بدن کند می شه و احتمال بالا رفتن وزن هم بیشتر میشه و معمولا درمان این کم کاری تیرویید باعث از بین رفتن این اضافه وزن میشه.

داشتن استرس:

عامل و علت چاقی چیست؟

در زمان داشتن استرس ترشح کورتیزول در بدن زیاد شده و اشتها بیش از پیش میشه؛ علاوه بر این اکثر افراد هنگام عصبانیت، استرس و افسردگی رو به خوردن عصبی میارن که هر دو این عوامل باعث چاقی می شن.

قرار گرفتن در معرض سموم:

سموم محیطی شایع مثل شامپو، غذا، بسته بندی های غذایی، پلاستیک، لوازم ساختمان و پاک کننده های خانگی مواردی هستن که با چاقی و اختلال در غدد درون ریز به صورت مستقیم در ارتباط هستن.

مجله مثبت سبز

یکی از منابع معتبر که مقاله فوق از مفهوم آن اقتباس گرفته شده، stanfordhealthcare می باشد.

مطالب مرتبط
دسته بندی: افزایش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها