مجله مثبت سبز

آیا می دانید قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی ؟

امتیاز دهید

از گذشته‌های دور شنیده‌ایم که درمان هر دردی در طبیعت موجود است. امروزه خوشبختانه علم داروسازی با استفاده از گیاهان دارویی قرص و شربت‌هایی تولید کرده‌اند، که ضررهای داروهای شیمیایی را ندارند. کبد از اعضای بدن در فعالیت‌های سوخت‌وساز بدن مانند گوارش نقش حیاتی دارد. از دیگر کارهای این عضو به دام انداختن سموم و […]

آیا می‌دانید قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی ؟

از گذشته‌های دور شنیده‌ایم که درمان هر دردی در طبیعت موجود است. امروزه خوشبختانه علم داروسازی با استفاده از گیاهان دارویی قرص و شربت‌هایی تولید کرده‌اند، که ضررهای داروهای شیمیایی را ندارند. کبد از اعضای بدن در فعالیت‌های سوخت‌وساز بدن مانند گوارش نقش حیاتی دارد. از دیگر کارهای این عضو به دام انداختن سموم و تصفیه آن‌ها با تبدیل کردنشان به مواد بی‌ضرر است. متأسفانه با تغییر سبک زندگی امروزه شاهد بیماری‌های مختلف کبدی هستیم. اما گیاهی به نام خار مریم یکی از آن گیاهانی ست که طبیعت در اختیارمان قرار داده و تأثیر بسزایی در درمان اختلالات کبدی و سم‌زدایی بدن دارد. قرص لیورگل با این گیاه تولید می‌شود. اما اگر می‌خواهید بدانید که قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی تا پایان این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

درمان اختلالات کبدی

دقت کنید که برای درمان اختلالات کبدی لازم است سبک زندگی‌تان را عوض کنید، برای مثال باید پرتحرک شوید و از خوردن فست فودها جلوگیری کنید. البته به‌غیراز مشکلات کبدی، تغییر سبک زندگی و همچنین تغییر سبک غذا خوردن افراد بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی، دیابت و کلسترول بالا را نیز به جود آورده است. اولین مسئله در درمان تمام این بیماری‌ها ورزش کردن و داشتن یک رژیم سالم است.

 درگذشته‌های دور تنها راه درمان بیماری‌ها استفاده از گیاهان دارویی بوده است. باید دقت کنید که درمان بیماری‌ها تنها با استفاده از گیاهان دارویی طول درمان طولانی‌تری دارد. اما امروزه در جهان داروسازان دست به تولید داروهایی با استفاده از عصاره گیاهان دارویی زده‌اند. این قرص و یا شربت‌ها دوز بالاتری از گیاهان دارویی را در بردارند. مصرف داروهای گیاهی، مضرات داروهای شیمیایی را ندارد. اما گاهی اوقات مسئله مشکلات آلرژیکی همواره مطرح است. ما در این مقاله علاوه بررسی این موضوع قرار است ببینیم قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی .

گیاه خار مریم و فواید مصرف آن

گیاه خار مریم درواقع بومی کشورهای مدیترانه‌ای است. این گیاه باارزش فواید بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین فواید مصرف گیاه خار مریم، از بین بردن مشکلات کبدی محسوب می‌شود. اما به‌طورکلی فواید مصرف گیاه خار مریم عبارت‌اند از: تصفیه کبد، بهبود فعالیت دستگاه گوارش، رفع بی‌اشتهایی و یبوست، درمان مشکلات قلبی و کاهش قند خون در افراد دیابتی.

گیاه خار مریم یکی از منحصربه‌فردترین گیاهان در از بین بردن سموم بدن است. در مصرف گیاه خارمیم دقت کنید که هرگز نباید زیاده‌روی کنید، چراکه ممکن است علائم آلرژیک به وجود بیاید. دلیل این‌همه فواید گیاه خار مریم در حقیقت ترکیبی به نام سیلی‌مارین است. برای درست کردن دم نوش خار مریم 5 گرم دانه را در ۱۵۰ سی سی آب جوش ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کرده و می‌توانید روزانه ۳ الی ۴ دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

آیا می‌دانید قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی ؟

قرص لیورگل چیست؟

قرص لیورگل از جمله داروهای گیاهی تولید شده است. قرص لیورگل درواقع حاوی عصاره گیاه خار مریم بوده که معمولا در درمان بیماری‌های کبدی مانند: سیروز کبدی، هپاتیت، کبد چرب، یبوست و بی‌اشتهایی تجویز می‌شود.

جالب است بدانید که هیچ داروی ساخته‌شده شیمیایی تاکنون به‌اندازه قرص لیورگل که همان عصاره گیاه خار مریم است، مؤثر نبوده است. در بخش بعدی می‌خواهیم ببینیم قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی .

قرص لیورگل درواقع یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود. قرص لیورگل حاوی عصاره خشک خار مریم بوده که در حقیقت حاوی 140 میلی‎گرم سیلیمارین در هر قرص است.

قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی ؟

در کشور ما ایران متأسفانه مردم به تمام اجناس خارجی اطمینان بیشتری دارند. در امر داروسازی تنها مواد اولیه برای ساخت و تولید هرچه بهتر یک دارو مؤثر نیست، بلکه نحوه در کنار هم قرار دادن این مواد اولیه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بخواهید بدانید که قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی باید توضیحی قبل از آن بشنوید.

ایران از گذشته‌های دور یکی از قدیمی‌ترین نوع مصرف داروهای گیاهی را داشته است. روش درمان گیاهی امراض در ایران همواره در جهان معروف بوده است. پس نمی‌توان گفت که قرص لیورگل خارجی از نمونه ایرانی آن برتری دارد. قبل از انتخاب یک قرص لیورگل خارجی و یا ایرانی تنها می‌توانید به قیمت محصول دقت کنید. می‌دانید که قرص لیورگل خارجی نسبت به قرص لیورگل ایرانی از قیمت بالاتری برخوردار است. پس قرص لیورگل خارجی برتری خاصی نسبت به نمونه ایرانی آن ندارد. هر فرد تنها باید به بودجه خود دقت کند.

فواید مصرف قرص لیورگل خارجی و ایرانی

در بخش قبل به این سؤال که قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی پاسخ دادیم. حالا در اینجا قرار است فواید لیورگل را بررسی کنیم. قرص لیورگل با دارا بودن عصاره گیاه خار مریم و اثر آنتی‌اکسیدانی قوی و مؤثری که دارد، بسیار مفید است. تمام این فواید به دلیل این است که میوه گیاه خار مریم حاوی فلاونوئیدهای گیاهی مهمی از جمله سیلی بین، سیلی کریستین و سیلی دیانین است. فواید لیورگل عبارت‌اند از:

  • مناسب در درمان هپاتیت حاد ویروسی، کبد چرب و سیروز کبدی
  • محافظت‌کننده کبد
  • از بین برنده رادیکال‌های آزاد به دلیل آنتی‌اکسیدان قوی که دارد
  • کاهش‌دهنده عوارض سمی داروهای ضد سرطان
  • صفرا آور
  • بهبود سلامت قلب
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش کلسترول خون
  • کنترل قند خون

عوارض مصرف قرص لیورگل خارجی و ایرانی

در بخش قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی اشاره کردیم که هر نوعی از لیورگل چه ایرانی چه خارجی می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد. اما هر دارویی و حتی هر گیاهی ممکن است در کنار فواید بی‌نظیری که دارد، عوارضی در بدن برخی از افراد ایجاد کند. البته تاکنون عوارض خاصی برای مصرف قرص لیورگل شناخته‌نشده است. اما دقت کنید که اگر به این گیاه حساسیت دارید و یا اگر انسداد شدید لوله صفراوی دارید، این قرص را مصرف نکنید.

 اگر با مصرف قرص لیورگل دچار اسهال شدید حتما با پزشک خود مشورت کنید. در فواید گیاه خار مریم اشاره کردیم که این گیاه کاهنده قند خون است. دقت کنید که ممکن است با کاهش زیاد قند خونتان، دچار سرگیجه شدید شوید. اگر از بیماران دیابتی هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید. درست است که تاکنون عوارضی در مصرف این قرص در دوران بارداری و شیردهی گزارش نشده است، اما این امکان وجود دارد که در رشد جنین در دروان حاملگی تأثیر بگذارد. پس هرگز این قرص را در دوران بارداری و شیردهی بدون نظر پزشک مصرف کنید.

خرید قرص لیورگل

طریقه مصرف قرص لیورگل خارجی و ایرانی

قبل از هر چیز باید بگوییم که میزان و طریقه مصرف قرص لیورگل خارجی و ایرانی را تنها دکتر متخصص مشخص می کند. اما به‌طورکلی قرص خار مریم خارجی و ایرانی را می‌توانید به‌طور روزانه 3 عدد مصرف کنید. دقت کنید که برای اثربخشی بهتر این دارو بهتراست 1 ساعت قبل از غذا با آب فراوان مصرف شود. طول درمان با مصرف قرص لیورگل حداقل 2 ماه است. بهتر است این دارو در جای خشک و خنک نگهداری شود. اما نیازی به نگهداری در یخچال نیست.

سخن پایانی

دانستیم که متأسفانه تغییر سبک زندگی بیماری‌هایی نظیر نارسایی های کبدی، بیماری‌های قلبی، دیابت و کلسترول بالا را بیشتر کرده است. اولین و بهترین قدم برای رفع مشکلات جسمی‌مان ورزش مداوم و داشتن یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها و به دور از فست فودها است. البته گیاهان دارویی در این میان تأثیر خارق‌العاده‌ای دارند. گیاه خار مریم از آن دسته گیاهان درجه یک در درمان این بیماری‌هایی ست که ذکر کردیم. قرص لیورگل خارجی و ایرانی که در داروخانه‌ها موجود است، در حقیقت عصاره طبیعی این گیاه است. اگر بخواهید بدانید که قرص لیورگل خارجی بهتر است یا ایرانی باید بدانید که تفاوت آن‌چنانی وجود ندارد. بااین‌حال قبل از آغاز مصرف قرص لیورگل حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کلیه و کبد
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها