مجله مثبت سبز

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان

امتیاز دهید

شاید تاکنون بارها و بارها شنیده باشید که در فصول سرد سال نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. اما آیا علت آن را می‌دانید؟ امیدواریم با خواندن این مقاله به این باور نزدیک‌تر شوید که استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان به اندازه تابستان اهمیت دارد. با مجله آنلاین مثبت سبز همراه […]

استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان

شاید تاکنون بارها و بارها شنیده باشید که در فصول سرد سال نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. اما آیا علت آن را می‌دانید؟ امیدواریم با خواندن این مقاله به این باور نزدیک‌تر شوید که استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان به اندازه تابستان اهمیت دارد. با مجله آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

چرا در زمستان ضد آفتاب بزنیم ؟

با تمام شدن فصل تابستان کم کم لباس‌های تابستانی را کنار گذاشته و به سراغ پالتو و چکمه می‌روید. اما آیا باید کرم ضد آفتاب خود را هم تا سال بعد کنار بگذارید؟ خیر؛ شما همچنان به کرم ضد آفتاب نیاز دارید تا سلامت پوستتان به خوبی حفظ شود. درجه دما و آفتابی یا ابری بودن آن نباید عاملی برای کنار گذاشتن ضد آفتاب باشد.

  ضد آفتاب در زمستان

شدت بیشتر اشعه ماورای بنفش خورشید در زمستان

برخلاف تصور عموم آفتاب زمستان بیش از آفتاب تابستان پوست را می‌سوزاند. برف و یخ بیش از 90 درصد از اشعه UV را منعکس می‌کنند. اشعه‌های مضر خورشید نه تنها عاملی برای سرطان پوست هستند بلکه عامل 90 درصد از چین و چروک‌های پوستی نیز محسوب می‌شوند. اجازه ندهید ابرهای آسمان در فصل زمستان شما را فریب دهند و مانع استفاده شما از ضد آفتاب شوند.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

خرید انواع ضد آفتاب

آسیب پوستی به هنگام ورزش های زمستانی

اسکی، هاکی روی یخ و اسنوبرد از جمله ورزش‌هایی هستند که در فصول سرد سال رونق می‌یابند. زمین پوشیده از برف همچون آینه عمل کرده و میزان بازتاب اشعه‌های مضر خورشید را نسبت به یک زمین معمولی به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. هرچه از سطح زمین بالاتر می‌روید، میزان آسیب توسط خورشید افزایش می‌یابد؛ به طوریکه با هر 1000 پا ( حدود 300 متر) بالاتر از سطح دریا صدمه‌ای که اشعه ماورای بنفش می‌زند 4 الی 5 درصد بیشتر می‌شود. استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان به هنگام انجام ورزش‌های زمستانی کاملا ضروری است و باید حتما صورت، گردن، گوش و دست‌های خود را با استفاده از ضد آفتاب بپوشانید و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید چراکه اشعه مضر خورشید تنها به پوست آسیب نمی‌زند بلکه سلامتی چشم‌ها را نیز به خطر می‌اندازد.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

  لزوم استفاده از ضد آفتاب در زمستان

نازک شدن لایه اوزون در زمستان

لایه اوزون در واقع محافظ زمین است و با جذب پرتوهای زیان‌‎بار خورشید از کره زمین محافظت به عمل می‌آورد. لایه اوزون در زمستان به نازک‌ترین حد خود می‌رسد. در فصول سرد، باد نیز عاملی برای ایجاد سوختگی روی پوست است. وزش بادهای شدید، پوست را خشک کرده و این امکان را فراهم می‌آورد تا خورشید آسیب بیشتری به پوست وارد نماید. به خصوص بین ساعت‌های 10 صبح تا 4 بعدازظهر سعی کنید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کرده، دست‌های خود را با دستکش بپوشانید و عینک آفتابی نیز بزنید.

زمین در نزدیک ترین فاصله با خورشید

یک دلیل دیگر برای استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان این است که حدود 2 هفته پس از شروع زمستان، زمین در نزدیک‌ترین فاصله خود با خورشید قرار می‌گیرد. البته این اتفاق برای کشورهایی می‌افتد که در نیمکره شمالی زمین قرار دارند و ایران نیز از آن دسته است. پوشاندن پوست با کرم ضد آفتاب موجب می‌شود تا نگرانی از بابت آسیب‌های پوستی و سلامتی پوست و زیبایی آن نداشته باشید.

عبور اشعه فرابنفش از شیشه پنجره

شاید شما اهل انجام هیچ یک از ورزش‌های زمستانی نباشید و یا حتی بعضی از روزهای زمستان اصلا قصد خروج از منزل را نیز نداشته باشید. برخی از اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌توانند به راحتی از شیشه پنجره عبور کنند بنابراین چنانچه می‌خواهید مدت زمانی را پشت پنجره نشسته و مثلا از تماشای برف لذت ببرید، باز هم استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید تا از برخورد اشعه‌های مضر در امان بمانید.

ضد آفتاب چگونه موجب محافظت از پوست می شود ؟

پس از بررسی ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان شاید اکنون این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که ترکیبات موجود در کرم‌های ضد آفتاب چگونه مانع از وارد شدن آسیب به پوست شما می‌شود؟ اکسید روی و اکسید تیتانیوم از جمله ترکیبات موثر موجود در کرم‌های ضد آفتاب هستند که ضمن منعکس نمودن نور آفتاب، در سفید و یکدست نگه داشتن پوست نیز نقش دارند.

نور خورشید با نفوذ به پوست سبب بروز لک‌های تیره می‌شود اما به کمک این ترکیبات می‌توان از این مسئله جلوگیری کرد. مولکول‌های آلی موجود در کرم‌های ضد آفتاب اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب و آن را به صورت گرما آزاد می‌کنند. یک کرم ضد آفتاب ایده‌آل ترکیباتی دارد که علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش A (UVA) اشعه ماورای بنفش B (UVB) را نیز منعکس کند. با دانستن نحوه صحیح استفاده از ضد آفتاب ها می‌توانید تاثیر آنها را روی پوست خود افزایش دهید.

  سرطان پوست

در زمستان ضد آفتاب با SPF چند بخریم ؟

همان‌طور که شرح داده شد استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان تابستان و دیگر فصول سال باید صورت گیرد و فرقی نمی‌کند که هوا ابری یا آفتابی باشد. SPF به فاکتور حفاظتی در برابر نور آفتاب گفته می‌شود. مقدار SPF هر چقدر هم که باشد، نمی‌تواند به طور 100 درصد از پوست در برابر خورشید محافظت کند. کرم ضد آفتابی که SPF آن معادل 30 است، می‌تواند 97% از اشعه UVB را مسدود کند. به گفته متخصصان پوست مرغوب‌ترین نوع ضد آفتاب دارای SPF بین 30 تا 50 است. توصیه می‌شود که در تابستان از SPF 50 و در زمستان از SPF 30 استفاده شود.

نکات پایانی

استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان هنوز به طور کامل در کشور ما جا نیفتاده است. اکثر مردم فکر می‌کنند که فقط در فصول گرم است که باید به فکر تهیه ضد آفتاب باشند، در حالیکه پزشکان متخصص پوست این باور را به طور کامل و بدون تردید رد می‌کنند. در این مقاله سعی بر آن بود که دلیل مصرف ضد آفتاب در فصول سرد به طور کامل برای شما شرح داده شود تا بیش از همیشه حواس خود را معطوف زدن ضد آفتاب در زمستان نمایید و سلامت پوست خود و زیبایی آن را تضمین کنید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها