خواص عرق کردن برای پوست و بدن چیست؟

امتیاز دهید

عرق کردن بخصوص در روزهای گرم شاید کلافه کننده و گاها باعث بروز شرم شود، اما باید دانست که عرق کردن برای بدن و بخصوص پوست یک موهبت به شمار می‌رود. با هم در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی فواید تعریق برای بدن خواهیم پرداخت. فواید تعریق برای بدن فایده […]

خواص عرق کردن برای پوست و بدن چیست؟

عرق کردن بخصوص در روزهای گرم شاید کلافه کننده و گاها باعث بروز شرم شود، اما باید دانست که عرق کردن برای بدن و بخصوص پوست یک موهبت به شمار می‌رود. با هم در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی فواید تعریق برای بدن خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

فواید تعریق برای بدن

فایده ای که شاید اکثر ما هم با آن آشنا باشیم، خنک سازی بدن است. تحت حرارت بالا، بدن عرق می‌کند و این مسئله باعث می‌شود که تعریق بدن زیاد شود. خوب است بدانید که این عمل و تبخیر این عرق از روی بدن باعث جذب گرما شده و بدن خنک می‌شود.

دفع سموم بدن نیز از فواید عرق کردن است. هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می‌شوند. محققان معتقدند هنگام تعریق، نمک، کلسترول و الکل اضافی از بدن خارج می‌شوند، یعنی وقتی عرق می‌کنیم، از ورم بدن جلوگیری می‌شود، رگ‌های خونی گرفته باز می‌گردند و حالت خماری از میان می‌رود.

پیشگیری از سنگ کلیه

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند و آب زیادی می نوشند، جلوی تشکیل سنگ کلیه را می‌گیرند. عرق کردن در طی ورزش باعث می‌شود بدن نیاز بیشتری به آب پیدا کند و نوشیدن آب زیاد، کلیه‌ها را تمیز می‌کند.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

پیشگیری از سرماخوردگی و هر بیماری عفونی دیگر

عرق ریختن در مبارزه با میکروب‌ های سل و دیگر عوامل بیماری زا و خطرناک مؤثر است. عرق شامل پپتیدهای ضد میکروب مؤثر در برابر ویروس، باکتری و قارچ است. پروتئین درمسیدین که آنتی بیوتیک طبیعی و مؤثر در مقابله با میکروب سل و دیگر بیماری زاها است در نمک که از جمله در عرق اسیدی وجود دارد، تأثیر طولانی مدت تری در مقایسه با آنتی بیوتیک های سنتی دارد.

کاهش احتمال ابتلا به آکنه

عرق مواد مضر حاوی باکتری را که باعث جوش می شوند را از بدن خارج می‌کند. غدد عرق به میزان قابل توجهی، بدن را از شر این مواد مضر و سایر آلوده کننده های خطرناک خلاص می کنند.

تسهیل روند بهبود زخم ها

غدد عرق محل ذخیره سلول های بنیادی بالغ هستند که در فرآیند بهبودی و بسته شدن زخم‌ها نقش دارند. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن هستند که به تعداد زیاد روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها