12 خاصیت روغن آرگان برای پوست و مو

4/5 - (1 امتیاز)

در این نوشتار از داروخانه اینترنتی مثبت سبز  قصد داریم تا درباره 12 خاصیت روغن آرگان برای پوست و مو کمی بیشتر صحبت کنیم تا مخاطبین بیشتر از گذشته پی به رمز و راز این روغن بی‌نظیر ببرند. آرگان درختی با قدمت طولانی در مراکش است که پس از گذشت 30 سال تازه به بار […]

12 خاصیت روغن آرگان برای پوست و مو

در این نوشتار از داروخانه اینترنتی مثبت سبز  قصد داریم تا درباره 12 خاصیت روغن آرگان برای پوست و مو کمی بیشتر صحبت کنیم تا مخاطبین بیشتر از گذشته پی به رمز و راز این روغن بی‌نظیر ببرند.

آرگان درختی با قدمت طولانی در مراکش است که پس از گذشت 30 سال تازه به بار نشسته و میوه می‌دهد! این درخت تا ارتفاع 8 متر بالا می‌رود و جالبه بدانید بزهای کوهی از آن بالا رفته و تغذیه می‌کنند.

نسل‌های متمادی، بومیان جنگل‌های آرگان در کشور مراکش مهره‌ای را از درختان این جنگل‌ها استخراج می‌کردند که دارای یک دانه گران‌بهایی بود که در شرایط سخت اقلیمی در برابر خشکی، سرما و خاک ضعیف استقامت داشت و به‌عنوان مکمل غذایی به منظور درمان جای زخم و جوش مورد استفاده قرار می‌گرفت و در عین حال سرشار از مواد مغذی مورد نیاز پوست و مو نیز بود.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

این درختانی که در یک گوشه از جهان به آرامی رشد می‌کردند بالاخره در سال 1998 توسط سازمان جهانی یونسکو کشف و به ثبت جهانی رسیدند.

آنچه در این مقاله می خوانیم

درخت آرگانروغن آرگان چیست؟

روغن آرگان به‌قدری ناب و منحصر به فرد است که لقب طلای مایع را به خود اختصاص داده است. دانه این گیاه روغنی و چرب است و اسیدهای چرب اشباع نشده آن که شامل امگا 6 و امگا 9 هستند از پوست در برابر آکنه محافظت کرده و حدود 35 تا 40 درصد حاوی اسید لینولئیک و 42 تا 48 درصد اسید اولئیک است.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

اسید لینولئیک التهاب و آکنه را کاهش داده و سطح مرطوب سازی پوست را افزایش می‌دهد، از طرف دیگر اسید اولئیک میزان نفوذپذیری پوست را بهبود می‌بخشد و این امکان را فراهم می‌کند تا مواد مغذی به‌خوبی در پوست نفوذ کنند.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت روغن آرگان وجود مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E است که در کاهش التهاب و رطوبت‌رسانی به پوست بسیار موفق عمل می‌کند.

زمانیکه این روغن استفاده خارجی می‌شود، وجود ویتامین E موجود در آن سبب افزایش تولید و ارتقاء سلول‌های پوست و مو می‌شود. به همین دلیل است که شرکت‌های لوازم آرایشی دنیا از آن در ساخت محصولات ضد پیری مو و پوست بهره می‌برند.

اهمیت آرگان در زیبایی بدن12 خاصیت روغن آرگان

در اینجا 12 راه حل وجود دارد که شما می‌توانید از روغن آرگان برای تقویت مو و پوست خود استفاده کنید.

مرطوب کننده شب

یک قطره روغن آرگان را به‌‎صورت دایره‌ای به کف دست بمالید تا گرم شود و سپس به صورت و گردن خود بمالید. این روغن به‌سرعت جذب شده و چربی آن باقی نمی‌ماند.

برای ماه‌های سرد و خشک سال از دو قطره استفاده کنید و مالیدن این روغن به اطراف چشم هم منعی ندارد.

تمامی مطالعات اذعان دارند ویتامین‌های موجود در این روغن مزایای ضد پیری داشته و بسیار بی‌خطر است و رطوبت پوست را به‌خوبی حفظ می‌کند.

تونر پوست

پاک کردن پوست یکی از مراحل مهم در امر مراقبت از پوست به‌شمار می‌رود. بنابراین با چکاندن 2 تا 4 قطره از روغن آرگان در تونر خود می‌توانید یک محلول غیر شیمیایی را به‌راحتی بسازید.

برای نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید از چای سبز کیسه‌‌ای هم استفاده نمایید. به‌طوریکه چای سبز را درون یک فنجان آب جوش بریزید و پس از 7 تا 10 دقیقه که به دمای محیط رسید، 1 الی 2 قطرع روغن آرگان را داخل آن بریزید و ترکیب نمایید. با کمک این ترکیب می‌توانید به‌سادگی پوست خود را پاک کرده و سپس مرطوب کننده استفاده کنید.

لایه برداری یکی دیگر از 12 خاصیت روغن آرگان

تهیه لایه‌بردار در منزل کار چندان دشواری نیست ضمن اینکه بسیار ارزانتر هم هست. به‌همین منظور چند قطره روغن آرگان را با مقداری شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه به‌صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید این کار کمک به از بین بردن سلول‌های مرده و حذف چین و چروک سطحی پوست می‌کند.

لایه‌برداری از آن دسته کارهای مراقبتی است که رنگ جوانی و شادابی برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین شکر موجود در این ترکیب کمک به جذب هرچه بیشتر آرگان می‌کند.

آرگان درمان کننده آکنه

تمام تحقیقات تا به امروز اثبات کرده روغن آرگان موجب کاهش میزان چربی پوست و همینطور آکنه می‌شود. خبر خوب برای زنانی که در سنین 30 یا 40 سالگی دچار آکنه شده‌اند این است که روغن آرگان نسبت به داروهای شیمیایی گران بسیار مرقوم به صرفه است و به دلیل وجود اسید لینولئیک التهاب ناشی از آکنه را کاهش داده و سلول‌های آسیب‌دیده را درمان می‌کند.

برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید روغن آرگان را با کمی روغن درخت چای که سرشار از خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است ترکیب کنید. در عین حال این ترکیب التهاب و زخم را کاهش داده و از بدن در برابر سرطان هم محافظت می‌کند.

درمان ترک های پوستی

در ادامه موضوع 12 خاصیت روغن آرگان، لازم به ذکر است روغن آرگان با بهبود خاصیت الاستیسیته پوست سبب پیشگیری از ایجاد ترک‌های پوستی می‌شود. فقط کافی است چند قطره بر روی نقاط ترک‌دار بمالید.

ویتامین‌های موجود در زوغن آگران ضمن حفظ رطوبت پوست، ترک‌ها رو بهبود می‌بخشند.

ایجاد لطافت در پوست آقایان بعد از اصلاح

حتما تا کنون متوجه شدید که تیغ صورت یا انواع ماشین‌های ریش‌تراش به مرور زمان موجب خشن شدن و زمختی پوست صورت آقایان می‌شوند که در این خصوص روغن آرگان پس از اصلاح بسیار مناسب بوده و نه تنها پوست را تکسین می‌بخشد بلکه لطافت آن را بیشتر می‌کند.

مرطوب کننده تمام بدن

شاید تصور کنید که روغن آرگان گران است و برای استفاده کل بدن مناسب نیست؛ اما شما می‌توانید با اضافه کردن چند قطره آرگان به سایر روغن‌های موجود مانند جوجوبا، نارگیل یا زیتون یک مرطوب کننده خوب برای خود بسازید و برای کل بدن از آن استفاده کیند.

نرم کننده مو

روغن آرگان نه تنها برای پوست بدن مناسب است بلکه اثرات اعجاب انگیز آن برای مو نیز قابل اغماز نیست. یعنی با ماساژ چند قطره روغن آرگان به پوست کف سر و همینطور موهای خود شاهد رشد دو چندان مو و افزایش لطافت آنها خواهید شد.

آرگان نرم کننده مونرم کنندگی عمقی شبانه

اگر موهای خشک و شکننده دارید یک بار در هفته از ماسک روغن آرگان استفاده کنید. برای برطرف نمودن خشکی مو هفته‌ای یک مرتبه و برای از بین بردن شوره سر هفته‌ای دو مرتبه شب تا صبح چند قطره آرگان را به پوست سر ماساژ دهید و سر خود را توسط یک کلاه حمام بپوشانید و صبح دوش بگیرید.

12 خاصیت آرگان از جمله برای لب ها

مزایای بی‌نظیر آرگان به پوست و مو منتهی نمی‌شود و برای لب‌ها هم مفید است و باعث درمان ترک‌خوردگی لب‌ها و ایجاد لطافت در آنها می‌شود.

ناخن و درمان پوستک های ناخن

اگر ناخن نرم و شکننده‌ای دارید که مدام اطراف آن پوسته پوسته می‌شود، درمانی موفق‌تر از روغن آرگان وجود ندارد. تنها کاری که باید کنید مالیدن چند قطره روغن بر روی ناخن‌هایتان است تا با این کار رطوبت ناخن حفظ شده و التیام صورت پذیرد.

درمان مشکلات پوستی پا

چند قطره روغن را به اطراف کف پا و روی پا بمالید و اجازه دهید یک شبانه روز در جوراب یا نایلکس بماند و پس از آن بشوئید با این کار ترک‌های پوست کف پا برطرف شده و پوست پا کاملا شاداب و جوان می‌شود.

مطلب پایانی

دانستیم که اگر یک روغن آرگان اصل داشته باشید می‌توان از آن برای التیام بخشی پوست، درمان آکنه، رطوبت‌رسانی، درمان شوره سر، تقویت موی سر و افزایش لطافت بدن و ناخن نیز بهره برد و هر چه کیفیت روغن آرگان بهتر باشد قطعا نتیجه حاصل هم مطلوب‌تر خواهد بود.

عوارض جانبی روغن آرگان

این روغن عوارض جانبی خاصی ندارد، فقط ممکن است برخی از افراد نسبت به آن آلرژی داشته باشند که قبل از استفاده می‌توانید کمی از آن را بر روی بازوی خود بمالید و کمی صبر کنید تا مطمئن شوید که آلرژی به آن ندارید.

 

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها