مجله مثبت سبز

آیا می توان میگرن را با زالو درمانی درمان کرد؟

5/5 - (1 امتیاز)

مطالعات نشان داده است که زالو درمانی از بهترین روش‌های درمان سردردهای میگرنی به حساب می‌آید. اگرچه تاکنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است اما همان تحقیقات اندک نتایج قابل توجهی را در بهبود میگرن نشان داده‌اند. زالو چگونه و از چه طریقی می‌تواند در درمان میگرن موثر باشد؟ با این مطلب از […]

درمان میگرن با زالو درمانی

مطالعات نشان داده است که زالو درمانی از بهترین روش‌های درمان سردردهای میگرنی به حساب می‌آید. اگرچه تاکنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است اما همان تحقیقات اندک نتایج قابل توجهی را در بهبود میگرن نشان داده‌اند. زالو چگونه و از چه طریقی می‌تواند در درمان میگرن موثر باشد؟ با این مطلب از مجله آنلاین مثبت سبز همراه باشید تا در مورد درمان میگرن با زالو درمانی اطلاعاتی ارزنده در اختیار شما قرار دهیم. ابتدا بهتر است هم با میگرن بیشتر آشنا شوید و هم اطلاعات بیشتری در مورد زالو کسب نمایید.

میگرن چیست و چه عللی دارد؟

میگرن را می‌توان یک بیماری عصبی دانست که مهم‌ترین علامت آن بروز سردردهای شدید است؛ سردردهایی که گاه با حالت تهوع، استفراغ، اختلال در تکلم و حساسیت به نور و صدا نیز همراه می‌شوند و شرایط ناخوشایند و غیرقابل تحملی را به وجود می‌آورند. متاسفانه محققان تاکنون علت اصلی بروز میگرن را تشخیص نداده‌اند اما آنچه واضح به نظر می‌رسد این است که برخی عوامل می‌توانند سبب تحریک بدن شوند تا میگرن به وجود آید. تغییر در مواد شیمیایی مغز مانند کاهش سطح سروتونین می‌تواند در بروز میگرن موثر باشد. از دیگر عواملی که موجب تحریک سردردهای میگرنی می‌شوند می‌توان به تغییرات هورمونی، استرس بیش از حد، تغییر در الگوی خواب، فعالیت بدنی شدید، مصرف برخی داروها، استعمال سیگار، نوشیدن الکل، کمبود آب در بدن و … اشاره کرد.

میگرن به طور معمول در زنان بیش از مردان اتفاق می‌افتد و بسیاری از پزشکان عامل وراثت و ژنتیک را نیز در بروز میگرن موثر می‌دانند.

بیشتر بخوانید: آیا میگرن ارثی است ؟

زالو درمانی چیست؟

پیش از بررسی درمان میگرن با زالو درمانی بهتر است با این جانور شگفت‌انگیز کمی بیشتر آشنا شوید. زالو نوعی کرم حلقوی است که در گروه کرم‌های آبزی قرار می‌گیرد. در طب سنتی زالو را به عنوان حیوانی معجزه‌گر می‌شناسند که توانایی درمان بسیاری از بیماری‌ها را دارد. هنگامی‌که زالو در قسمتی از بدن قرار می‌گیرد، محکم به آن می‌چسبد و پوست فرد را با دندان خود سوراخ می‌کند. در بزاق این جانور مواد مختلفی وجود دارد که سبب روان شدن جریان خون شده و عروق آن منطقه از بدن را باز می‌کند. به زالوها اجازه داده می‌شود که هر بار به مدت 20 تا 45 دقیقه خون فردی را که تحت درمان است بمکند و معمولا هر زالو 15 میلی‌لیتر از خون را خارج می‌کند.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

  زالو

زالو درمانی پیشینه‌ای دیرین دارد و شواهد نشان می‌دهد که از زمان مصر باستان همواره جهت درمان ناهنجاری‌های سیستم عصبی، مشکلات دندانی، بیماری‌های پوستی و عفونت‌ها مورد استفاده بوده است.

زالو درمانی ساده و ارزان انجام می‌شود و به همین دلیل با روی آوردن مردم به طب سنتی در سال‌های اخیر در کشور ما نیز طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. زالو پپتیدها و پروتئین‌هایی از خود ترشح می‌کند که برای جلوگیری از لخته شدن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا زالو درمانی برای میگرن خوب است؟

چنانچه در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، در طب سنتی حجامت و زالو درمانی را از بهترین درمان‌های پزشکی برای میگرن می‌دانند. در طب سنتی نسخه‌های گیاهی و دمنوش‌های بسیاری برای مداوای میگرن وجود دارد اما هیچ‌کدام شاید در حد زالودرمانی نتوانند موثر واقع شوند. زالو درمانی از چند طریق می‌تواند به بهبود میگرن کمک کند:

  • افزایش گردش خون در بدن
  • گشاد کردن عروق
  • کاهش فشار روی دیواره‌های عروق

در زالو ماده‌ای به نام هیرودین وجود دارد که ماده‌ای ضد انعقاد است و با رقیق نمودن خون به سهولت جریان خون کمک می‌کند. هیرودین می‌تواند برخی از لخته‌های کوچک خون را حل کرده و از بین ببرد. بنابراین به نظر می‌رسد که زالو درمانی برای بهبود میگرن می‌تواند موثر واقع شود.

درمان میگرن با زالو درمانی

زالو درمانی بیش از هر چیز برای گشایش عروق و رگ‌های مسدود شده موثر است. دو ماده ضد انعقاد قوی به نام‌های هیستامین و هیرودین در بزاق زالو وجود دارد که به صورت کاملا طبیعی باعث رقیق شدن خون و بازگشایی تمامی مویرگ‌های مسدود شده بدن می‌شوند. همچنین یک ماده موثر دیگر نیز در بزاق این جانور خزنده موجود است که آرامش‌بخش بوده و به محض گزیده شدن توسط زالو در بدن انسان ترشح می‌شود و تا حدود زیادی احساس ناراحتی و ناخوشی را از بین می‌برد.

بنابراین زالو همزمان با مکیدن خون آلوده سیاه رگ، تمامی مویرگ‌های مسدود شده را باز کرده و در همین حین بیش از 100 نوع آنزیم پروتئینی بسیار مفید را وارد جریان خون فرد می کند که بدین ترتیب این آنزیم‌ها در سرتاسر بدن توزیع می شوند. به بیان ساده تر باید گفت که زمانی‌که عروق مسدود شده باز می‌شوند، اکسیژن و املاح مورد نیاز بدن به راحتی در اختیار تمام بافت‌ها قرار می‌گیرند و ضمن برطرف نمودن سردردهای شدید، موجب شفافیت پوست و از بین رفتن آکنه‌های پوستی نیز می‌شوند.

محل انداختن زالو برای میگرن

درمان میگرن با زالو درمانی روشی موثر است که بسیاری از منابع معتبر نیز صحت آن را تائید نموده‌اند. به منظور بهبود میگرن زالو را باید در محل پشت گوش مورد استفاده قرار داد. البته در صورت لزوم و به تشخیص پزشک شاید از زالو در محل شقیقه‌ها نیز استفاده شود و این درمان چندین بار تکرار گردد تا اثرات درمانی خود را به طور کامل بر جای بگذارد. در کنار زالو درمانی می‌توان از عرق سنبل الطیب، دمنوش گل بابونه، دمنوش ریحان، دمنوش آویشن و روغن زنبق نیز استفاده کرد تا بهبود به شکلی موثرتر و ماندگارتر صورت پذیرد.

  زالو پشت گوش

تعداد دفعات درمان میگرن با زالو درمانی

در واقع تعداد دفعات زالو درمانی کاملا به تشخیص پزشک مرتبط است و تعداد دقیقی را نمی‌توان برای آن مطرح کرد. اما معمولا طی 4 جلسه 2 بار در هفته نتایج موثری در جهت بهبود مشاهده خواهد شد. پس از گذشت 3 ماه ممکن است دوباره جلسات زالو درمانی تکرار شوند تا تعداد دفعات بروز میگرن به حداقل برسد.

سخن پایانی

میگرن در هر سن و سالی می‌تواند اتفاق بیفتد. عامل اصلی بروز میگرن که نوعی سردرد تپش‌دار است هرگز تاکنون به طور دقیق مشخص نشده است اما بسیاری از پزشکان عامل وراثت را در این مورد بسیار مهم تلقی می‌کنند. اگر قصد دارید درمان میگرن با زالو درمانی را امتحان کنید، فراموش نکنید که برای این کار حتما به یک متخصص طب سنتی مراجعه نمایید تا به صورت حرفه‌ای به بهبود شما کمک کند. زالو درمانی ممکن است برای افراد مبتلا به کم‌خونی و برخی بیماری‌های دیگر مناسب نباشد؛ از این رو حتما در زمینه انجام زالودرمانی با پزشک مشورت کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صاد
صاد

آرزو میکنم هرگز سردرد نگیرید، من علاوه بر میگرن مغزم هم متورمه و گاهی شش ماه مداوم سر درد دارم، تنها چیزی که کمکم کرد کمی بهتر بشم زالو درمانی بود. خداروشکر که همچین موجودی خلق کرده که بتونم چند روز کمتر درد بکشم

لیلا
لیلا
پاسخ به  صاد

برای سر درد سینوزیت هم در کودکان موثر هست!؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  لیلا

سلام کاربر عزیز
پاسخ سوال شما در حیطه ی دانش طب سنتی می باشد.

هلیا
هلیا

درود
من مشکل تعریق دست دارم. پزشک یک داروخانه بهم گفت زالو درمانی می تونه برات خوب باشه ولی من پیگیری نکردم. میشه شما نظرتون را بفرمایید؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  هلیا

سلام کاربر گرامی زالودرمانی مربوط به طب سنتی میباشد میتوانید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.