انواع مرطوب کننده پوست کدام است؟

امتیاز دهید
تنوع مرطوب کننده‌ها در داروخانه ها و فروشگاه‌ها آنقدر زیاد است که به شما حق می‌دهیم به هنگام انتخاب کمی گیج شوید. باید بدانید که انتخاب مرطوب کننده بر اساس نوع پوست و با در نظر گرفتن مشکلات پوستی باید صورت گیرد.
انواع مرطوب کننده پوست

به عنوان بخشی از روتین پوستی یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست که در انتخاب آن کاملا آگاهانه باید اقدام کنید، کرم مرطوب کننده است. قیمت کرم مرطوب کننده به ترکیبات، نوع و برند آن بستگی دارد. آیا انواع مرطوب کننده پوست را می‌شناسید؟ می‌دانید چگونه باید آبرسان مناسب برای خود انتخاب کنید؟

مرطوب کننده چیست؟

معمولا در قالب کرم یا لوسیون می‌توانید از مرطوب کننده استفاده نمایید. مرطوب کننده محصولی است که با هدف رفع خشکی پوست فرموله و به بازار عرضه می‌شود. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده زمانی است که تازه پوست خود را شسته‌‎اید و هنوز کمی نم‌دار است. مرطوب کننده‌های دست و صورت اغلب به طور جداگانه تولید می‌شوند. اما بسیاری از محصولات آبرسان نیز وجود دارند که هم برای صورت و هم برای دست و بدن قابل استفاده هستند. اگر به دنبال خرید کرم دست هستید، همینجا کلیک کنید.

فرق مرطوب کننده با لوسیون چیست؟

پیش از آنکه انواع مرطوب کننده پوست را برایتان شرح دهیم، بهتر است با تفاوت مرطوب کننده و لوسیون آشنا شوید. از چندین نقطه نظر این دو محصول با هم متفاوت هستند:

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان
  • کاربرد: مرطوب کننده بیشتر برای صورت است در حالی که لوسیون اغلب برای رطوبت رسانی به بدن فرموله می‌شود.
  • غلظت: مرطوب کننده‌ها نسبت به لوسیون‌ها غلظت بیشتری دارند. لوسیون‌ها محتوای آب بالایی داشته و فورا جذب می‌شوند.
  • ترکیبات: در لوسیون‌ها معمولا از ترکیباتی استفاده می‌شود که روغنی بوده و قادر به آبرسانی به قسمت‌های ضخیم پوست در بدن باشند. در حالی که در مرطوب کننده‌ها غالبا از ترکیبات ضدپیری و ضد آکنه استفاده می‌شود. مالیدن لوسیون به پوست صورت ممکن است مشکلات پوستی را بیشتر کرده و حتی سبب مسدود شدن منافذ پوست شود.

پوست خشک

انواع مرطوب کننده پوست از نظر نوع ترکیبات

موادی که در مرطوب کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • نرم کننده‌ها: روغن‌ها و اسیدهای چربی هستند که بافت و ظاهر پوست را بهبود بخشیده و با برطرف کردن مشکلات پوستی سبب نرم تر شدن پوست می‌شوند. سرامیدها، کره کاکائو، شی باتر، کلاژن، دایمتیکون، روغن‌های معدنی و روغن جوجوبا از جمله Emollient ها هستند. نرم کننده‌هایی همچون کلاژن تاثیر ضد پیری دارند در حالی که نرم کننده‌های دیگری همچون سرامیدها به بهبود مشکلاتی نظیر اگزما کمک می‌کنند.
  • جاذب‌‎های رطوبت: ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید، گلیسیرین، لاکتیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید و اوره هستند که به رطوبت رسانی به پوست کمک می‌کنند. این ترکیبات با جذب رطوبت از هوا و رساندن آن به خارجی‌ترین لایه پوست در ترمیم و بازسازی پوست نقش دارند.
  • مسدود کننده‌ها: ترکیبات روغنی مثل سیلیکون، موم عسل و وازلین هستند که همچون سدی محافظ در پوست عمل کرده و از خروج رطوبت از پوست جلوگیری می‌کنند.

قیمت کرم مرطوب کننده

برای آگاهی از قیمت کرم مرطوب کننده کلیک کنید

انواع مرطوب کننده پوست بر اساس نوع پوست

مرطوب کننده‌های موجود در بازار بر اساس نوع پوست هر فرد باید مورد استفاده قرار گیرند. به این منظور شرکت‌های تولید کننده مرطوب کننده محصولات خود را با در نظر گرفتن نوع پوست فرموله کرده و به بازار عرضه می‌کنند:

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب

بهترین مرطوب کننده برای پوست چرب محصولی است که بر پایه آب فرموله شده و oil free یعنی بدون چربی باشد. مرطوب کننده‌های ژلی حاوی جاذب‌های رطوبت با خاصیت جوان‌سازی پوست بوده و اغلب مزیت ضد چروک بودن را نیز دارند. کرم مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب بدون روغن و کاملا سبک بوده و به ویژه برای افرادی مناسب هستند که پوست مستعد آکنه دارند.

  پوست چرب

مرطوب کننده مخصوص پوست خشک

یکی از پرفروش ترین انواع مرطوب کننده پوست مخصوص پوست خشک به تولید می‌رسد. بهتر است این نوع از مرطوب کننده در قالب کرم باشد. کرم با غلظت مناسبی که دارد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا خشک شود. در مرطوب کننده مخصوص پوست خشک هم از روغن و هم از آب باید استفاده شود. همچنین باید حاوی جاذب‌های رطوبت باشد تا رطوبت را به درون پوست جذب کرده و برای مدت بیشتری پوست را مرطوب نگه دارد.

مرطوب کننده پوست مختلط و معمولی

اگر پوست شما معمولی (نرمال) است اما در بعضی قسمت‌ها دچار خشکی می‌شود، بهتر است از مرطوب کننده در قالب کرم استفاده کرده تا غلظت بیشتری جهت دوام داشته باشد. ترکیبات این مرطوب کننده حتما باید شامل روغن‌های مختلف باشد. چنانچه پوست شما معمولی است اما در برخی نقاط چرب به نظر می‌رسد، در این حالت بهتر است از ژل مرطوب کننده استفاده نمایید که بر پایه آب ساخته شده باشد.

مرطوب کننده برای پوست حساس

پوست‌های حساس اغلب خشک هستند و فورا تحریک شده و واکنش های آلرژیک نشان می‌دهند. افرادی که این نوع از پوست را دارند بهتر است از مرطوب کننده‌ای استفاده کنند که بدون عطر و اسانس باشد و پارابن و دیگر ترکیبات تحریک کننده پوست که سبب قرمزی، سوزش و خارش می‌شوند در آنها استفاده نشده باشد.

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده

انواع مرطوب کننده را به شما معرفی کردیم. هر نوع پوستی که داشته باشید، بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده برای شما زمانی است که تازه پوست خود را شسته و تمیز کرده‌اید. ضمنا اگر هنوز پوست نمدار باشد، استفاده از مرطوب کننده تاثیر بهتری خواهد داشت زیرا رطوب را حبس کرده و باعث می‌شوند دیرتر تبخیر شود.

کلام آخر

در داروخانه‌ها با انواع مرطوب کننده پوست مواجه می‌شوید و ممکن است ندانید کدامیک برای شما مناسب‌تر هستند. بهتر از کرم آبرسان یا مرطوب کننده را بر اساس نوع پوست خود انتخاب نموده و مورد مصرف قرار دهید. ما در این مطلب اطلاعاتی که ممکن است به هنگام خرید برای شما کاربردی باشند، شرح دادیم. اگر پرسشی برایتان وجود دارد می‌توانید در انتهای این مطلب در بخش کامنت‌ها بنویسید تا متخصصان فعال در مجموعه مثبت سبز در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها