آشنایی با بهترین مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون

امتیاز دهید

دوران بارداری از مهم‌ترین دوران زندگی هر خانمی است که علاوه بر سلامت مادر، سلامت فرزند هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون خواهیم پرداخت. اهمیت مصرف مکمل در دوران بارداری مصرف روزانه مکمل حاوی ویتامین و موادمعدنی در […]

آشنایی با بهترین مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون

دوران بارداری از مهم‌ترین دوران زندگی هر خانمی است که علاوه بر سلامت مادر، سلامت فرزند هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به بررسی مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت مصرف مکمل در دوران بارداری

مصرف روزانه مکمل حاوی ویتامین و موادمعدنی در دوران بارداری ضروری است. این روش یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از رشد در کودک است.

حتی اگر شما یک رژیم سالم غذایی هم داشته باشید، ممکن است مواد مغذی مهمی از دست برود. مصرف مکمل قبل از تولد این شکاف‌ها را پر می‌کند. همچنین به حمایت از رشد و نمو کودک هم کمک می‌کند. مصرف روزانه مکمل در دوران بارداری حتی می‌تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی و کم خونی نیز کمک کند.

پزشک شما ممکن است چند نوع گزینه را برای نوع مکمل مورد نیاز شما توصیه کند. در صورت بروز عوارض حاملگی یا سایر نگرانی‌های بهداشتی، پزشک ممکن است تجویزهای دیگری هم داشته باشد.

در حالی که برندهای زیادی در دسترس هستند، اما دقت کنید که هر کدام از انتخاب‌های شما باید شامل موارد زیر شود:

  • اسید فولیک
  • آهن
  • کلسیم
  • ویتامین های D ، C ، A و E
  • روی
  • مس

چه زمانی باید مصرف مکمل دوران بارداری را شروع کنیم؟

بهترین زمان برای شروع مصرف این مکمل‌ها قبل از اقدام به بارداری است. لوله عصبی کودک، که به مغز و نخاع تبدیل می‌شود، در ماه اول بارداری ایجاد می‌شود. این ممکن است قبل از این که حتی متوجه شوید باردار هستید، نیز اتفاق بیفتد.

پزشک همچنین ممکن است توصیه کند که بعد از زایمان، مصرف مکمل‌ها را ادامه دهید، به خصوص اگر تصمیم به شیردهی دارید.

سافت ژل پرگمام ویتالی تون

مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون حاوی 60 عدد سافت ژل است که شامل انواع ویتامین‎ها، املاح و ترکیباتی است که نیازهای تغذیه‌ای بانوان را پیش از بارداری و در طول دوران بارداری تامین می‌کند. این مکمل علاوه بر حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری، موجب ارتقا سلامت عمومی بدن از جمله سلامت پوست، مو و ناخن، تقویت بینایی و تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن نیز می‌شود. از طرفی به سبب فرم سافت ژل، بلع این کپسول بسیار آسان و راحت‌تر است.

خرید بهترین و کامل ترین مکمل دوران بارداری

منیزیم موجود در مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون

در هر کپسول حدود 50 میلی‌گرم منیزیم وجود دارد. منیزم موجب کاهش انقباضات و گرفتگی‌های عضلانی، تولید انرژی و رفع کسالت، پیشگری از مسمومیت باردرای، تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت باردرای و تنظیم فشار خون می‌شود.

منیزیم یک ماده مغذی است و همراه کلسیم به صورت ترکیبی عمل می‌کنند، یعنی منیزیم عضلات بدن را شل می‌کند و کلسیم عضلات را تحریک می‌کند تا منقبض شوند. همچنین پژوهش‌ها حاکی از آن است که دریافت منیزیم کافی در دوران بارداری می‌تواند به جلوگیری از شروع زودرس انقباضات رحمی کمک کند. منیزیم به ساخت دندان‌ها و استخوان‌های محکم در جنین نیز کمک می‌کند.

آشنایی با بهترین مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون

ویتامین A

ویتامین A نقش بسیار مهی در تقسیم سلولی، رشد و بلوغ اسکلت و اندام جنین، افزایش مقاومت بدن در برابر عواملی بیماری‌زا و تقویت بینایی دارد.

ویتامین D3

ویتامین D در دوران بارداری بسیار ضروری است و باعث حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها، جلوگیری از نرمی استخوان، حقظ بارداری پرخطر، رشد طبیعی مغز، تقویت سیستم ایمنی و همچنین یشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالی می‌شود.

آهن

کمبود آهن از جمله عوامل کم خونی است و عوارض زیادی به همراه دارد. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زایمان زودرس
  • محدودیت رشد داخلی رحمی
  • تولد نوزاد کم وزن و زودرس
  • کم خونی مادر و کودک

لازم به ذکر است که هر 2 سافت ژل پرگمام ویتالی تون حاوی 27 میلی‌گرم آهن معادل نیاز روزانه مادران باردار است.

اسید چرب امگا 3 موجود در مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون

اثرگذاری اسیدهای چرب امگا3 از جمله DHA در دوران بارداری کاملا به اثبات رسیده است و دریافت آن در این دوران بسیار ضروری است. از ویژگی‌های اسیدهای چرب امگا 3 در دوران بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به بارداری‌های پر خطر و پیشگیری از زایمان زودرس
  • افزایش وزن، دور سر و قد نوزاد هنگام تولد
  • افزایش هماهنگی دست و چشم
  • بهبود رشد مغز جنین
  • افزایش قدرت تمرکز
  • بهبود قدرت بینایی

روی

نقش روی در عملکرد بیش از 300 آنزیم در بدن، تقویت سیستم ایمنی، افزایش دور سر، قد و وزن هنگام تولد، تقویت حافظه و قدرت یادگیری، جلوگیری از سقط جنین، پیشگیری از زایمان زودرس به اثبات رسیده است.

آشنایی با بهترین مکمل دوران بارداری پرگمام ویتالی تون

ویتامین‌های گروه B

تأمین کافی ویتامین‌های گروه B در بدن مادر در بارداری مترادف با رشد و تکامل مناسب بدن جنین است. متخصصان تغذیه مصرف کافی ویتامین‌های گروه B را به مادران توصیه می‌کنند.

بر اساس نظر متخصصین، تأمین کافی ویتامین‌های گروه B در بدن مادر در دوران بارداری مترادف با رشد و تکامل مناسب بدن جنین است.

از سوی دیگر کمبود برخی از ویتامین‌های گروه B می‌تواند با مشکلاتی از جمله کم وزنی نوزاد در حین تولد، زایمان زودرس، سوءتغذیه نوزاد پس از تولد و مشکلات عصبی و حرکتی در جنین و حتی سقط جنین در ارتباط باشد.

به همین دلیل متخصصان تغذیه مصرف کافی ویتامین‌های گروه B را به مادران حتی از چند ماه قبل از بارداری توصیه می‌کنند.

دیگر ترکیبات سافت ژل پرگمام ویتالی تون

  • ید: جلوگیری از سقط جنین، کاهش خطر ابتلا به گواتر و کم کاری تیروئید، پیشگیری از عقب افتادگی ذهنی، تنظیم متابولیسم بدن و عملکرد مغز
  • کروم: کاهش مقاومت به انسولین و پیشگیری از دیابت حاملگی، کمک به حفظ وزن طبیعی، تقویت سیستم ایمنی، آنتی اکسیدن
  • سلنیوم و مس: جلوگیری از سقط جنین، آنتی‌اکسیدان، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، موثر در رشد و تکامل مغز
  • مولیبدن: پیشگیری از اختلالات عصبی، تشنج و تحلیل مغز، ناتوانی و عقب افتادگی در رشد، تغییر شکل صورت
مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها