مجله مثبت سبز

تمامی فواید ویتامین ای برای پوست

1/5 - (1 امتیاز)

اگه شما به دنبال راه های طبیعی برای حمایت از پوستتون هستید، وجود ویتامین ها برای کمک به حفظ ظاهر و سلامت پوست بسیار مهم هستن. بهترین منبع ویتامین ها مواد غذایی غنی از مواد مغذی هستن، اما مکمل های ویتامین و مواد موضعی حاوی ویتامین ها هم می تونن خیلی وقت ها مفید باشن. […]

تمامی فواید ویتامین ای برای پوست

اگه شما به دنبال راه های طبیعی برای حمایت از پوستتون هستید، وجود ویتامین ها برای کمک به حفظ ظاهر و سلامت پوست بسیار مهم هستن. بهترین منبع ویتامین ها مواد غذایی غنی از مواد مغذی هستن، اما مکمل های ویتامین و مواد موضعی حاوی ویتامین ها هم می تونن خیلی وقت ها مفید باشن. در همین راستا در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز با بیان فواید ویتامین ای برای پوست با شما همراه خواهیم بود…

آنچه در این مقاله می خوانیم

تاثیر ویتامین ها بر سلامت پوست

علاوه بر کمک به بهتر شدن ظاهر پوست، ویتامین ها می تونن برای درمان انواع بیماری های پوست مانند آکنه، پسوریازیس و اثرات پیری پوست هم موثر باشن.

این مقاله به طور اختصاصی به فواید ویتامین ای برای پوست می پردازه…

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

فواید ویتامین ای چیست؟

ویتامین E ماده مغذی ضروری با چربی است که خواص ضد التهابی داره. ویتامین E به حمایت از سیستم ایمنی بدن، عملکرد سلولی و سلامت پوست کمک می کنه. این ویتامین یک آنتی اکسیدان هست و در مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد تولید شده توسط متابولیسم مواد غذایی و سموم در محیط کار موثره.

ویتامین E می تونه در کاهش آسیب UV به پوست مفید باشه و می تونه در کاهش علائم درماتیت آتوپیک و بیماری کبدی چربی موثر واقع بشه و همچنین برای کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط هم مفیده!

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

ویتامین E حتی برای افزایش عروق خونی هم استفاده می شه و خطر ابتلا به لخته های خون رو کاهش میده.

نور UV و قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث کاهش سطح ویتامین E در پوست می شه. سطح ویتامین E هم با  افزایش سن، کاهش پیدا میکنه. با این حال، ویتامین E در بسیاری از غذاها، به صورت مکمل و به عنوان یک عنصر در محصولات اعمال شده به صورت موضعی در دسترس هست.

چه چیزی در مورد فواید ویتامین ای در غذاها باید بدونیم؟

ویتامین E رو میشه
در بسیاری از غذاها یافت می‌شود، از جمله:

  • برخی از غذاهای فرآوری شده تجاری مانند غلات، آبمیوه و مارگارین
  • ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا، و دیگر غذاهای دریایی
  • کلم بروکلی، اسفناج و سایر سبزیجات سبز
  • آجیل و دانه، مانند دانه های آفتابگردان و فندق
  • روغن های گیاهی، از جمله روغن آفتابگردان، گندم و…

تمامی فواید ویتامین ای برای پوست

ویتامین E طبیعی در غذا اغلب با عنوان d-alpha-tocopherol در برچسب های مواد غذایی نامیده می شه. ویتامین E به صورت مصنوعی هم تولید می شه. شکل مصنوعی ویتامین E اغلب به dl-alpha-tocopherol معروفه. ویتامین طبیعی بیشتر از نسخه مصنوعی اون تاثیرگذاره. ویتامین E طبیعی حتی بهتر می تونه در هنگام ترکیب با ویتامین C جذب بدن بشه.

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، نوجوانان، بزرگسالان و زنان باردار باید هر روز 15 میلی گرم از این ویتامین مصرف کنن. زنان شیرده تقریبا 19 میلی گرم در روز به این ویتامین نیاز دارن. لازم به ذکره که نوزادان و کودکان نیاز به ویتامین E کمتری در رژیم غذایی روزانه خودشون نیاز دارن.

اکثر افرادی که در مناطقی زندگی می کنن که غذای سالم مصرف می کنن، ویتامین E رو از غذا به میزان کافی دریافت می کنن.

افراد مبتلا به شرایطی که روی توانایی اونها در هضم یا جذب چربی تاثیر میذاره، نیاز به ویتامین E بیشتری دارن. این شرایط شامل فیبروز کیستیک و بیماری کرون میشه.

مکمل های ویتامین E

اکثر مردم در ایالات متحده نیازی به رژیم غذایی تامین شده با ویتامین E اضافی ندارن. خوردن غذاهای غنی از این مواد مغذی به اندازه کافی برای حمایت از سلامت پوست در این افراد وجود داره.

اما برای افرادی که رژیم غذایی خوبی ندارن، ممکنه کمبود ویتامین ای وجود داشته باشه، که می تونن این کمبود رو با مصرف مکمل های ویتامینی ای برطرف کنن.

ویتامین E موضعی

ویتامین E در فرم کرم و به عنوان روغن برای اس

تفاده موضعی در دسترس هست. این به بسیاری از محصولات آرایشی، از جمله کرم های ضد پیری، سرم های چشم، کرم های ضد آفتاب و آرایش کمک می کنه.

ویتامین E به راحتی به پوست جذب می شه. استفاده موضعی از طریق کرم یا سایر محصولات ممکنه مقدار ویتامین E ذخیره شده در غدد سباسه رو افزایش بده

محصولاتی که حاوی ویتامین E و ویتامین C هستن، ممکنه به سرعت در اثر اشعه ماوراء بنفش از بین برن. مطالعات حیوانی در مورد تغذیه و سرطان گزارش داده که استفاده موضعی از ویتامین E سبب کاهش خسارت شدید و مزمن پوستی توسط اشعه ماوراء بنفش میشه.

در حالی که روغن ویتامین E بسیار ضخیم و سخت هست بر روی پوست گسترش پیدا میکنه و می تونه یک مرطوب کننده عالی برای مناطق خشک پوست باشه.

محصولات حاوی ویتامین E به عنوان یک عنصر ممکنه برای استفاده کلی بر روی پوست، ساده تر باشه. مناطق مسموم که بسیار خشک هستن، مانند کوتیکول ها و آرنج ها، ممکنه بیشتر از مصرف موضعی روغن ویتامین E سود ببرن.

بسیاری از مکمل های ویتامین E در قالب کپسول ها می تونن شکسته بشن و به طور مستقیم در مناطق خشک ازشون استفاده بشه.

تمامی فواید ویتامین ای برای پوست

فواید ویتامین ای که مکمل ایمنی است

هیچ دلیلی برای محدود کردن مصرف غذاهای حاوی ویتامین E وجود نداره. ای ویتامین حتی در مقادیر فراوان هم مضر نیست.

با این حال، مصرف مکمل ها می تونه خطرناک باشه، زیرا دوزهای زیاد ویتامین E می تونن در صورت لزوم سبب خونریزی بشن و موجب خونریزی جدی بشن و خونریزی مغزی (سکته مغزی هموفیلی) ممکنه اتفاق بیفته.

یک مطالعه کارآزمایی بالینی در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشون داده که مکمل های غذایی ویتامین E به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان پروستات رو در مردان سالم کاهش میده.

تعاملات دارویی و فواید ویتامین ای

مصرف مکمل های ویتامین E ممکنه با بعضی از داروهای کاهش دهنده کلسترول در تداخل باشه. همچنین ممکنه اثربخشی شیمی درمانی و درمان تابش برای سرطان رو هم کاهش بده.

مکمل های ویتامین E همچنین می تونن با وارفارین برای پیشگیری از لخته شدن خون تجویز بشن.

دیگر ویتامین ها و مواد معدنی برای پوست

بسیاری از ویتامین های دیگه مانند D، C، K و B هم برای سلامت پوست مفید هستن. بهترین راه برای اطمینان از اینکه پوست شما به چه موادی نیاز داره، داشتن برنامه ای از غذاهای گسترده ای از غذاهای سالم، از جمله میوه ها، سبزیجات، چربی های سالم و منابع پروتئینی ناب هست.

فواید ویتامین ای و مراقبت از پوست

ویتامین E به راحتی در بسیاری از غذاهای سالم موجوده. اکثر مردم در ایالات متحده نیازی به تامین رژیم غذایی خود با ویتامین E ندارن.

ویتامین E آنتی اکسیدان قوی است که می تونه در کاهش آسیب UV در پوست موثر باشه و ویتامین E به صورت موضعی ممکنه به تغذیه و محافظت از پوست شما از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنه.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها