مجله مثبت سبز

روش های تنگ کردن واژن چیست؟

2.5/5 - (2 امتیاز)

گشاد شدن واژن برای هیچ زنی اتفاقی خوشایند محسوب نمی‌شود زیرا در این صورت ممکن است مشکلاتی بین زوجین ایجاد شود و تجربه حس شیرین رابطه جنسی از فرد و همسر وی سلب شده و روی روحیه هر دوی آنها اثر منفی بگذارد. در این هنگام است که خانم‌ها ممکن است به فکر روش‌های تنگ […]

روش های تنگ کردن واژن چیست ؟

گشاد شدن واژن برای هیچ زنی اتفاقی خوشایند محسوب نمی‌شود زیرا در این صورت ممکن است مشکلاتی بین زوجین ایجاد شود و تجربه حس شیرین رابطه جنسی از فرد و همسر وی سلب شده و روی روحیه هر دوی آنها اثر منفی بگذارد. در این هنگام است که خانم‌ها ممکن است به فکر روش‌های تنگ کردن واژن بیفتند. در این مقاله از مجله آنلاین مثبت سبز علل گشاد شدن واژن و راه‌های تنگ کردن آن را با شما مرور خواهیم کرد.

علت های گشاد شدن واژن

عموم مردم داشتن رابطه جنسی مکرر و زیاد را از علل گشاد شدن واژن می‌دانند در حالیکه تعداد رابطه جنسی هیچ ارتباطی با گشاد شدن واژن ندارد. به طور کلی 3 دلیل عمده را برای شل شدن عضلات واژن و در نتیجه گشاد شدن آن وجود دارد:

  • زایمان: در هر بار زایمان طبیعی عضلات لگن تحت فشار بسیار زیادی قرار می‌گیرند و در نتیجه دهانه رحم شل می‌شود. بدیهی است که هرچه تعداد زایمان‌ها بیشتر باشد، عضلات واژن شل‌تر خواهند شد.
  • بیماری‌ها: برخی از بیماری‌ها همچون کیست و بعضی از انواع سرطان می‌توانند در شل و گشاد شدن واژن تاثیرگذار باشند.
  • سن: با افزایش سن عضلات کف لگن که در سلامت واژن نقش دارند، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و در نتیجه واژن گشادتر از قبل خواهد بود.

نگران نباشید؛ امروزه روش‌های مختلفی برای تنگ کردن واژن وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید عضلات واژن خود را به کیفیت سابق نزدیک کنید.

Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف:129.000 تومان
Multi-sanostol-plus-zinc
بهترین مولتی ویتامین مخصوص کودکان
قیمت اصلی: 165.000 تومان
قیمت با تخفیف: 129.000 تومان

روش های مختلف برای تنگ کردن واژن

به منظور تنگ کردن واژن روش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها را به طور جداگانه برای شما شرح خواهیم داد:

روش های خانگی تنگ کردن واژن

پیش از مراجعه کردن به پزشک و امتحان کردن دیگر روش‌ها بهتر است ابتدا به سراغ درمان‌های خانگی که هیچ‌گونه عوارضی نیز ندارند، بروید. روش‌های خانگی خود به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

تمرینات ورزشی

ورزش‌های بسیاری برای تنگ کردن واژن وجود دارد که یکی از مهم‌ترین و موثرترین آنها تمرینات کگل است. در این تمرینات فرد باید عضلات کف لگن را منقبض و سپس رها کند. این کار بهتر است به حالت خوابیده و هنگامی که مثانه کاملا خالی است انجام گیرد. در تمرین کگل باید عضلات کف لگن را منقبض کرده، تا 10 بشمارید و سپس آن را رها کنید. به منظور نتیجه‌گیری بهتر پیشنهاد می‌شود که روزی 3 بار و هر بار 5 مرتبه این کار را تکرار نمایید.

تمرینات کگل

این مقاله را نیز مطالعه کنید: انجام تمرینات کگل به همراه تصاویر

یوگا نیز یکی از بهترین ورزش‌ها به منظور سفت کردن عضلات واژن است. تمرینات یوگا موجب می‌شود تا عضلات بدن خاصیت ارتجاعی خود را باز یابند و به این ترتیب به تنگ‌تر شدن واژن نیز کمک شود.

پیلاتس نیز از جمله ورزش‌های موثر در رفع گشادی واژن و تقویت عضلات لگن به شمار می‌آید.

تغذیه سالم

داشتن یک رژیم غذایی سالم و پایبند بودن به آن نیز می‌تواند به سالم نگه داشتن واژن و دور کردن عفونت‌ها از آن کمک کند. برای اینکه عفونت از واژن دور بماند و به عضلات آن نیز آسیبی وارد نشود، توصیه می‌شود که مصرف چای سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.  کاتچین موجود در چای سبز از مجاری ادراری عبور کرده و خطر رشد باکتری‌های مضر را کاهش می‌دهد. البته چای سبز بیشتر در پیشگیری کردن از شل شدن عضلات واژینال موثر است نه در تنگ نمودن واژن. خوردن منظم پروبیوتیک‌ها نیز می‌تواند در سلامت واژن موثر واقع شود. مصرف پروتئین‌ها را بیش از پیش در برنامه غذایی خود بگنجانید زیرا پروتئین‌ها به تقویت ماهیچه‌های واژن کمک می‌کنند.

چای سبز

داروهای گیاهی

تاکنون داروهای گیاهی بسیاری برای تنگ کردن واژن توصیه شده است که از جمله آنها می‌توان به آلوئه ورا، سرکه، آبلیمو و سیر اشاره کرد اما حقیقت این است که هیچ‌یک از این درمان‌های خانگی پشتوانه علمی ندارند و ما نمی‌توانیم مثلا به فردی توصیه کنیم که ژل آلوئه ورا یا سرکه را داخل واژن خود بریزد تا تنگ‌تر شود. تنها چیزی که می‌توان روی آن تاکید کرد داشتن تغذیه سالم است که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد.

شاید در بسیاری از مقالات نیز در رابطه با تنگ کردن واژن با ویتامین E مطلبی خوانده باشید. این موضوع نیز در هیچ منبع معتبری تایید نشده است. تنها می‌توان گفت که روغن ویتامین E می‌تواند در رفع خشکی واژن موثر باشد.

پیشنهاد می‌شود این مقاله را نیز مطالعه فرمایید: آیا ویتامین E باعث تنگ شدن واژن می شود ؟

درمان های دارویی

برای تنگ کردن واژن می‌توان از برخی محصولات بهداشتی بانوان که در داروخانه‌ها موجود است، بهره گرفت. به عنوان مثال ژل آمیزشی قرمز تنگ کننده ایموشن حاوی عصاره انار بوده و از شل شدگی و افتادگی عضلات واژن ممانعت می‌کند. این محصول گواهینامه‌های بین‌المللی را دارا بوده و با خیال راحت می‌توان از آن استفاده نمود.

  ژل قرمز ایموشن

خرید ژل آمیزشی قرمز تنگ کننده ایموشن

کرم‌های گیاهی دیگری را نیز ممکن است بتوانید در داروخانه‌ها بیابید که در این زمینه موثر باشند.

عمل جراحی برای تنگ کردن واژن

شاید عمل جراحی را بتوان آخرین راه برای تنگ کردن واژن دانست. پیشرفت علم موجب شده تا با مراجعه به پزشک راه‌های دیگری نیز پیش روی شما قرار بگیرد. موارد زیر از جمله عمل‌های جراحی بدون بیهوشی هستند:

  • تنگ نمودن واژن با نخ
  • استفاده از لیزر
  • روش RF
  • تزریق فیلر

عمل جراحی تنگ کردن واژن

واژینوپلاستی عمل تنگ کردن واژن است. در این عمل جراحی، کف لگن را در زنانی که دچار کشیدگی شدید بافت و عضلات واژن شده اند، بازسازی نموده و همچنین طی این عمل ناحیه پرینه (حد فاصل بین مقعد و واژن) را که به دهانه واژن متصل است نیز ترمیم می‌کنند و در نتیجه شل شدگی عضلات واژن کاهش می‌یابد. از جمله عوارض این عمل می‌توان به احتمال خونریزی و عفونت اشاره کرد که در موارد نادری اتفاق می‌افتد. به طور معمول طی یک یا دو هفته اول ورم و درد در ناحیه جراحی وجود دارد که به مرور زمان کاهش می‌یابد.

انجام عمل واژینوپلاستی بیشتر به بانوانی توصیه می‌شود که به دلیل شل شدن عضلات واژن در روابط زناشویی خود دچار مشکلات بسیار شده‌اند.

کلام پایانی

گشاد شدن واژن به مرور زمان امری طبیعی است اما گاه در روابط جنسی مشکل‌ساز شده و اختلافاتی را بین زوجین به وجود می‌آورد. به همین دلیل باید برای بهبود آن راهکاری پیدا کرد. انواع روش‌های تنگ کردن واژن را در این مقاله برای شما عزیزان شرح دادیم. توصیه می‌شود که ابتدا درمان‌های خانگی و گیاهی را امتحان کنید و سپس اگر مشکل همچنان به قوت خود باقی بود، به فکر عمل‌های جراحی بیفتید. بد نیست در این رابطه با یک پزشک حاذق نیز مشورت نمایید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: بیماری زنان
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها