مجله مثبت سبز

راه های استفاده از سرکه سیب که نمی دونستید

امتیاز دهید

سرکه سیب یکی از اون مواد بهداشتی جادوییه که مردم بارها و بارها به اون حتی سوگند می خورن. پس عیجیب نیست اگه تاثیرات جادویی اون رو مورد بررسی قرار بدیم و راه های استفاده از سرکه سیب رو با هم مرور کنیم… به عنوان مثال، یک فنجون سرکه سیب برای کمک به تقویت انرژی، […]

راه های استفاده از سرکه سیب که نمی دونستید

سرکه سیب یکی از اون مواد بهداشتی جادوییه که مردم بارها و بارها به اون حتی سوگند می خورن. پس عیجیب نیست اگه تاثیرات جادویی اون رو مورد بررسی قرار بدیم و راه های استفاده از سرکه سیب رو با هم مرور کنیم…

به عنوان مثال، یک فنجون سرکه سیب برای کمک به تقویت انرژی، کنترل قند خون و کاهش وزن بسیار مفیده. به طور موضعی هم سرکه سیب می تونه به بهبود درخشش موهای شما و همچنین پوست تن شما کمک زیادی کنه.

سرکه سیب می تونه به عنوان یک تقویت دهنده قوی برای روال روزانه غذایی شما، با سایر مواد غذایی مثل آب لیمو یا روغن زیتون ترکیب بشه. با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

اگه در هضم غذا مشکل دارید، از سرکه سیب استفاده کنید

به لطف خواص ضد باکتری، سرکه سیب می تونه کمک به مسائل مربوط به روده بزرگ کنه و به عنوان یک غذای تخمیر شده حاوی پروبیوتیکه که به تنظیم هضم سالم کمک می کنه.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

اگه یک مشکل باکتریایی باعث بروز اسهال بشه سرکه سیب می تونه برای رفع اون موثر باشه چون حاوی خواص آنتی بیوتیکیه. به عقیده بسیاری از متخصصان طب سنتی سرکه سیب حاوی پکتینه و به همین دلیل به کاهش اسپاسم روده ها کمک می کنه.

دندان های سفیدتر با سرکه سیب داشته باشید

غرغره کردن سرکه سیب یکی از راه های ارزان قیمت و پربهره جهت سفید شدن دندان هاست. از اونجایی که سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کن، شما می توندی هر روز صبح با غرغره کردن سرکه سیب رقیق شده به زیبایی و سلامت دندان هاتون کمک کنید.

کاهش قند خون

برخی مطالعات نشون دادن که مصرف سرکه بعد از یک وعده غذایی با کربوهیدرات می تونه حساسیت به انسولین رو به میزان 34٪ و کاهش قند خون رو تضمین کنه.

با این حال، اگه شما برای درمان دیابت در حال مصرف دارو هستید، قبل از مصرف سرکه سیب، قبل از مصرف اون حتما باید با پزشک خودتون مشورت کنید.

راه های استفاده از سرکه سیب که نمی دونستید

استفاده از سرکه سیب به عنوان یک ضد عفونی کننده

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی است. به همین دلیل اغلب ادعا می شه که سرکه سیب می تونه بوی بد رو از بین ببره.

این روش یک جایگزین طبیعی برای خنثی کننده بو هست. شما می تونید سرکه سیب رو با آب و نمک مخلوط کنید و در کفش خود قرار بدید. این امر می تونه با از بین بردن بوی پا و کشتن باکتری های ایجاد کننده بو به رفع بوی بد کفش کمک کنه.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

اغلب ادعا می شه سرکه سیب می تونه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنه. در مطالعات آزمایشگاهی، سرکه برای کشتن سلول های سرطانی به کار گرفته میشه.

در برخی مطالعات هم سرکه سیب رو با کاهش خطر ابتلا به سرطان مری مرتبط می دونن. با این حال، مطالعات دیگه مصرف زیاد سرکه سیب رو با افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه در ارتباط می دونن.

استفاده از سرکه سیب برای شستن میوه ها و سبزیجات

باقی موندن آفت کش ها بر روی میوه ها و سبزیجات می تونه نگرانی بسیاری از مردم باشه. به همین دلیل هست که برخی از مردم میوه ها و سبزیجات رو در سرکه سیب قرار میدن. اگرچه کاملا مشخص نیست که آیا آفت کش ها با شست و شو با سرکه سیب حذف میشن یا نه اما این روش کاملا بی ضرر شناخته شده!

درمان آکنه با سرکه سیب

یکی از معجزات فواید سرکه سیب، برطرف کردن آکنه روی پوست هست. آکنه می تونه روی اثر ترشح هورمون های خاص در بدن و یا وجود چربی ایجاد بشه که در این صورت چربی اضافی منافذ پوست رو مسدود می کنه و باعث تشکیل جوش می شه. جوش می توانه در مناطق مختلفی از بدن ایجاد شه اما رایج ترین نقاط بدن صورت، گردن و کمره.

از اونجایی که سرکه سیب یک ماده ضد التهابیه که به کاهش تورم و درد جوش های سر سیاه، سر سفید و جوش دانه ها کمک می کنه، می تونید با استفاده از سرکه سیب رقیق شده و پنبه، هر شب از این محلول به عنوان تونر استفاده کنید.

به طور کلی در مورد خاصیت سرکه سیب برای پوست باید گفت که به زیبایی و بهبود ظاهری پوست کمک میکنه چون پوست به طور طبیعی اسیدی هست و سرکه سیب می تونه PH طبیعی پوست رو متعادل کنه و اینجوری بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار میشه.

راه های استفاده از سرکه سیب که نمی دونستید

استفاده از سرکه سیب برای حفظ غذا

درست مثل سرکه های دیگه سرکه سیب سرکه هم یک نگهدارنده موثر به شمار میره. در واقع، مردم از سرکه به عنوان عامل ترشی برای حفظ مواد غذایی برای هزاران سال استفاده می کردن. این کار باعث می شه که غذا اسیدی تر بشه و آنزیم های اون غیرفعال بشن و هر باکتری رو در مواد غذایی که باعث خراب شدن، می شه، می کشه.

سرکه سیب و تسکین گلودرد

سرکه سیب سرکه یک درمان خانگی برای گلو درده و تصور می شه که خواص ضد باکتری اون می تونه باعث کشتن باکتری هایی بشه که باعث ایجاد مشکل میشن. با این حال، هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از این روش وجود نداره.

اگه این روش رو در خانه امتحان کنید، حتما سرکه سیب رو با آب مخلوط و رقیق کنید. چرا که سرکه سیب زیاد می تونه به دلیل خاصیت اسیدی باعث سوزش در گلو بشه.

استفاده از سرکه سیب به عنوان یک تونر برای صورت

سرکه سیب می تونه به بهبود وضعیت پوست و کاهش علائم پیری کمک کنه. به این ترتیب، بسیاری از مردم دوست دارن از سرکه سیب سرکه به عنوان یک تونر در آخر هر شب برای پوستشون استفاده کنن.

برای این کار کمی سرکه سیب مرغوب رو با آب رقیق کرده و با یک پنبه تمیز به صورت زده و بنا به نوع پوست پس از 20 تا 30 دقیقه اون رو با آب ولرم شسته و پس از خشک کردن صورت از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

تخم مرغ پخته با سرکه سیب

اضافه کردن چند قطه سرکه سیب به آبی که تخم مرغ ها رو برای پخته شدن در اون انداختید، به سریع تر سفت شدن سفیده کمک می کنه و باعث میشه تخم مرغ شما زودتر و بهتر پخته بشه.

سرکه سیب و درخشش موها

برای اینکه شوره مو از بین بره و به طور کلی موهایی براق تر وسالم تر داشته باشید می تونید از سرکه سیب استفاده کنید.

برای این کار می تونید نیم ساعت قبل از استحمام، ساقه موهاتون رو با سرکه سیب ماساژ داده و سپس به حمام رفته و موها رو شست و شو بدید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها