مجله مثبت سبز

مضرات و خواص سویا را بیشتر بشناسیم

3/5 - (1 امتیاز)

شاید این روزها در مورد خواص سویا زیاد شنیده باشین، سویا از نظر ویتامین های گروه B بسیار غنیه و دارای ویتامین های C,D,E,K و کمی کاروتن هم هست، همچنین در سویا کلروفیل و آنتی بیوتیکی به نام کاناوالین پیدا می شه. سویا توی پیشگیری از پیری، بالا بردن قدرت ذهن و پیشگیری از ابتلا […]

مضرات و خواص سویا را بیشتر بشناسیم

شاید این روزها در مورد خواص سویا زیاد شنیده باشین، سویا از نظر ویتامین های گروه B بسیار غنیه و دارای ویتامین های C,D,E,K و کمی کاروتن هم هست، همچنین در سویا کلروفیل و آنتی بیوتیکی به نام کاناوالین پیدا می شه. سویا توی پیشگیری از پیری، بالا بردن قدرت ذهن و پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه و پروستات خیلی نقش داره و می تونه ضامن خوبی برای سلامت افراد جامعه باشه.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مضرات و خواص سویا را بیشتر بشناسیم

سویا یکی از انواع حبوباته و بومی جنوب شرقی آسیاست، گیاهی یک ساله است که دارای ساقه پرشاخه، برگ های بیضی، نوک تیز و سبز رنگه و میوه اون شبیه لوبیا است که در هر غلاف اون سه تا پنج دونه جدا از هم وجود داره. رنگ دونه سویا بر حسب انواع مختلف متفاوته و به رنگ های زرد، سفید، ‌سیاه، خاکستری و خالدار دیده می شه!

دونه سیاه سویا بیشتر توی طب گیاهی مصرف می شه ولی از دونه زرد رنگ اون بیشتر برای روغن گیری استفاده می کنن.

شیر سویا

از مهم ترین خواص سویا شیر سویاست که برای درست کردن اون، دانه سویا رو له کرده و برای 24 ساعت تحت تاثیر آب قرار می دن، سپس اون رو صاف کرده و بدین ترتیب مایعی مثل شیر به دست میاد که منبع غذایی خوبیه و می تونه به جای شیر گاو مصرف شه .

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

منبع غنی از پروتئین

از اونجایی که پروتئین های گیاهی به لحاظ داشتن آمینواسیدهای ضروری همیشه در سطح پائین تری نسبت به مشابه حیوانی هستن، توصیه می شه با اینکه سویا از پروتئین بسیار بالایی برخورداره اما به طور کلی جایگزین گوشت قرمز نشه و تنها بخشی از اون رو تشکیل بده.

مضرات و خواص سویا را بیشتر بشناسیم

مضرات سویا

با اینکه هنوز تحقیقات به صورت کامل بر روی مضرات و فواید سویا انجام نشده، اما به عقیده بعضی از متخصصان مصرف سویا می تونه باعث بروز مشکلاتی مثل یبوست جزئی، حالت تهوع، مشکلات گوارشی، قرمزی پوست و یا علائم تنگی نفس بشه، همچنین مصرف زیاد سویا باعث معده درد هم می شه…

علائم نشون دهنده آلرژی به سویا

افرادی که به مصرف سویا آلرژی دارن، معمولا با علائمی مثل افت فشارخون، مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی و حالت اختناق روبه رو می شن!

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها