مجله مثبت سبز

با فواید صابون سیاه برای پوست آشنا شوید

3/5 - (1 امتیاز)

صابون سیاه آفریقایی (که به آن صابون آفریقایی یا صابون سیاه نیز می گویند) جدیدترین محصول مراقبت از پوست برای دستیابی به وضعیت فوق‌العاده پوست است که قصد داریم در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز پیرامون فواید صابون سیاه به بحث بنشینیم. یک راز جذاب زنان آفریقایی به دلیل پوست درخشان و […]

با فواید صابون سیاه برای پوست آشنا شوید

صابون سیاه آفریقایی (که به آن صابون آفریقایی یا صابون سیاه نیز می گویند) جدیدترین محصول مراقبت از پوست برای دستیابی به وضعیت فوق‌العاده پوست است که قصد داریم در این مطلب از مجله داروخانه اینترنتی مثبت سبز پیرامون فواید صابون سیاه به بحث بنشینیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

یک راز جذاب

زنان آفریقایی به دلیل پوست درخشان و بی عیب و نقص خود شناخته شده‌اند. آفریقا گرم‌ترین قاره کره زمین است و خورشید می‌تواند به شدت خشن بر روی پوست باشد. با وجود این، زنان آفریقایی پوست صاف و زیبایی دارند که به نظر می‌رسد در بیرون سالم است. تا کنون فکر کرده‌اید چطور؟ این به دلیل است که روال زیبایی آنها الهام گرفته از طبیعت است.

آداب و رسوم زیبایی در آفریقا رازهایی است که از طریق نسل‌ها به هم منتقل می‌شوند. یکی از این رازهای زیبایی در آفریقای باستانی فواید صابون سیاه آفریقایی است که با طوفان، دنیای زیبایی را به خود اختصاص داده است.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

صابون سیاه به عنوان یک راه حل برای شستن پوست، افزایش گردش خون، برطرف کردن علائم افتادگی پوست، بهترین راه زیبایی است برای کسانی که با کمترین بودجه به دنبال بهترین راه حل هستند.

اولین و مهم ترین نکته

برخلاف صابون‌های مصنوعی که در داروخانه پیدا می‌کنید، صابون معتبر سیاه ساخته شده از ترکیبات گیاهی در آفریقا است.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

ترکیبات این صابون چیست؟

صابون سیاه آفریقایی در غرب آفریقا (بخصوص غنا) به عنوان Ose Dudu یا Alata Samina و صابون آناگو شناخته می‌شود. قبایل غرب آفریقا این صابون را با قطعات گیاهی که به صورت محلی برداشت می‌شوند، درست می‌کنند.

دستور العمل سنتی صابون سیاه آفریقایی یک راز سر به مهر و محافظت شده است که فقط برای خانواده‌هایی که آن را تهیه می‌کنند، شناخته شده است. دستور العمل‌ها ممکن است از منطقه به منطقه دیگر متفاوت باشد. با این حال، آنها چند ترکیب مشترک دارند. قبایل محلی آفریقای غربی معمولا برای تهیه این صابون فوق العاده غنی، از موادی مانند روغن نخل، روغن نارگیل، شب باتر خام آفریقایی یا پوست درخت، غلاف کاکائو ، پوست چنار و عسل استفاده می‌کنند.

با فواید صابون سیاه برای پوست آشنا شوید

طرز تهیه به چه صورت است؟

معمولا قطعات گیاه جمع آوری و سپس در آفتاب خشک می‌شوند. سپس آنها را بو داده تا زمانی که به خاکستر تبدیل شوند. سپس انواع مختلفی از چربی‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، شی باتر، کره کاکائو و سایر چربی‌ها به آن اضافه می‌شوند و این مخلوط حداقل 24 ساعت روی حرارت هم زده می‌شود تا اینکه جامد شود. پس از جامد شدن، صابون برای حداقل دو هفته قبل از اولین استفاده قالب زده می‌شود.

ترکیباتی که در این صابون وجود دارند، آن را ویژه و بسیار مفید برای پوست می‌کند. آن‌ها عبارتند از:

  • پوست چنار: حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ریبوفلاوین، ویتامین C، تیامین و اسیدفولیک است.
  • روغن نارگیل: دارای خواص ضد التهابی است و حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که پوست شما را از آسیب UV محافظت کرده و از پیری پوست جلوگیری می‌نماید.
  • روغن پالم کرنل: یک مرطوب کننده و نرم کننده عالی است که پوست شما را مرطوب و تغذیه می‌کند.
  • روغن نخل: از میوه نخل (و نه هسته آن) گرفته شده است و حاوی بتاکاروتن، ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان‌ها است.
  • شی باتر: خاصیت ضد التهابی داشته و پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و از ایجاد خطوط و علائم پیری جلوگیری می‌کند.

بررسی فواید صابون سیاه

در این بخش از مقاله پس از دانستن مواد اولیه این صابون به بیان فواید صابون سیاه در استفاده افراد بخصوص خانم‌ها خواهیم پرداخت.

خاصیت ضد باکتریایی

از فواید صابون سیاه می‌توان به ضد باکتری بودن اشاره کرد. خواص ضد باکتریایی طبیعی باعث می‌شود صابون سیاه آفریقایی یک جایگزین عالی برای پاک کننده‌های شیمیایی باشد. در حقیقت، ممکن است باکتری‌های بیشتری را نسبت به پاک کننده‌های شیمیایی از بین ببرد. با وجود قدرت آن، صابون سیاه به اندازه کافی ملایم است که می‌توانید بر روی صورت، دست‌ها و بدن خود استفاده کنید.

با فواید صابون سیاه برای پوست آشنا شوید

برای انواع پوست بی خطر است

اگر پوستی خشک یا حساس دارید، می‌دانید که صابون و لوسیون های معطر برای شما غالبا مشکل زا هستند. صابون سیاه آفریقایی به طور طبیعی فاقد رایحه است؛ فقط اطمینان حاصل کنید که محصول منتخب شما دارای برچسب “بدون سوزش” است.

افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند نیز کاملا با این صابون راحت خواهند بود. فواید صابون سیاه می‌تواند بدون متعادل کردن روغن‌های لازم یا اضافه کردن روغن اضافی به پوست، به تعادل در تولید روغن طبیعی پوست کمک کند.

مرطوب کننده است

شی باتر یک عنصر مهم در صابون سیاه است. در حالی که شی باتر می‌تواند به تسکین خارش و تسکین پوست خشک کمک کند، کاکائو و روغن نارگیل موجود در این صابون باعث افزایش رطوبت پوست می‌شوند.

باعث افزایش چربی پوست نمی شود

اگر پوست مختلطی دارید، این امر انتخاب صابون مناسب را بسیار ساده‌تر می‌کند. ممکن است شاخه رطوبت را افزایش دهد، اما روغن نارگیل ممکن است به جلوگیری از غدد چربی بیش فعال نیز کمک کند.

به تسکین سوزش کمک می کند

فواید صابون سیاه آفریقایی همچنین می‌تواند خارش و سوزش ناشی از اگزما، درماتیت تماسی و حساسیت‌های پوستی را تسکین دهد. حتی ممکن است به پاک کردن بثورات مربوط به اگزما و پسوریازیس نیز کمک کند.

فواید صابون سیاه ضد التهاب است

صابون سیاه سرشار از ویتامین های A و E است. این ویتامین‌ها هر دو آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و حمله به بافت‌های سالم پوست کمک می‌کنند. این ممکن است برای افرادی که شرایط التهابی مانند روزاسه دارند مفید باشد.

به مبارزه با آکنه کمک می کند

فواید صابون سیاه همچنین می‌تواند به مبارزه با آکنه کمک کند. علاوه بر متعادل کردن چربی‌های طبیعی پوست، محتوای صابون سیاه می‌تواند به ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک کند. خواص ضد میکروبی آن حتی ممکن است آکنه های شدید ناشی از باکتری‌های Propionibacterium acnes را نیز پاک کند.

این ممکن است به کاهش خطوط ریز کمک کند

شی باتر و روغن نارگیل ممکن است به کاهش افت کلاژن کمک کرده و تولید مقدار جدیدی از کلاژن را ترغیب کنند. به نوبه خود، این ویژگی می‌تواند به جمع شدن خطوط ریز و چین و چروک‌ها کمک کند. بافت ناهموار این صابون همچنین می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرند.

به محافظت در برابر آقتاب کمک می کند

آنتی اکسیدان های موجود در شی باتر می‌توانند به محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب کمک کنند. با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند باعث لکه‌های پوستی شوند، اما صابون سیاه می‌تواند مانع این اتفاق شود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها