خواص زیتون برای لاغری چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

قبل از شرح خواص زیتون برای لاغری لازم به دونستن که زیتون اگر کمی شور و کمی ترش باشه یک میان وعده سریع و آسونه که به طرز شگفت آوری از جمله غذاهای مغذی به شمار می ره. برای اینکه زیتون ها قابل خوردن بشن، نیازمند کمی تغییرات هستن تا تلخی طبیعی اونها گرفته بشه، […]

خواص زیتون برای لاغری چیست؟

قبل از شرح خواص زیتون برای لاغری لازم به دونستن که زیتون اگر کمی شور و کمی ترش باشه یک میان وعده سریع و آسونه که به طرز شگفت آوری از جمله غذاهای مغذی به شمار می ره. برای اینکه زیتون ها قابل خوردن بشن، نیازمند کمی تغییرات هستن تا تلخی طبیعی اونها گرفته بشه، برای همین منظور مقداری سرکه به اونها اضافه می شه که در مقابل مزایای سلامتی بیشتری بهمراه می یاره. زیتون ها دارای کالری بسیار پایینی هستند و ضمنا چربی اونها از نوع سالم و مفید می باشد که هر دوی این عوامل کمک به از دست دادن وزن و لاغری در شما می کنن.

آنچه در این مقاله می خوانیم

غذاهای کم کالری

روغن زیتون برای لاغری می تونه مناسب باشه به شرط اینکه اونو جایگزین غذاهای پرکالری کنید. در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون تنها ده کالری وجود داره، و در مقابل در یک قاشق غذاخوری روغن های دیگر و یا کره درحدود 102 کالری وجود داره که اگر شما تنها دو بار در هفته در طول یکسال روغن زیتون جایگزین کره کنید در حدود 2.7 پوند وزن از دست خواهید داد.

خواص زتون برای لاغری

مزایای چربی های غیر اشباع

می دونیم که زیتون از جمله مواد خوراکی که چربی غیر اشباع داره و در هر وعده سرو اون در یک قاشق فقط 0.7 گرم  چربی وجود داره. چربی های غیر اشباع کمک به کاهش سطح کلسترول بد شما می کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. آنها همچنین دارای مواد مغذی ضروری هستند. یک مطالعه علمی نشون داده که یک رژیم غذایی با چربی غیر اشباع سبب کاهش تولید چربی های زیر پوستی به ویژه در ناحیه شکم در بیماران مبتلا به دیابت چاقی می شه و محققان نتیجه گرفتند رژیم غذایی حاوی چربی های غیر اشباع به کاهش کل چربی های بدن کمک می کنه.

سرکه افزایش دهنده خواص زیتون برای لاغری

زیتون هایی که در نمک و سرکه تهیه می شوند، به خاطر وجود سرکه کمک بزرگی به کاهش چربی بدن می کنند. در یک تحقیق که در مقاله بیوشیمی منتشر شد نشون داده شده، رژیم غذایی که شامل سرکه باشه به کاهش چربی کل بدن کمک می کنه و محققان در یک مطالعه 12 هفته ای دریافتند رژیم غذایی با سرکه علاوه بر کاهش کل جربی بدن سبب کاهش دور شکم و باسن هم می شود. اونها دریافتند میزان چربی و تری گلیسیرید در کسانیکه مکمل سرکه دریافت می کردند به طور قابل توجهی پایین تر از سایرین بود.

قرار دادن زیتون در رژیم غذایی

شما می تونید زیتون در برنامه غذایی خود قرار دهید و هر زمانیکه احساس گرسنگی داشتید و حس کردید که میل به خوردن یک میان وعده شور دارید از اون استفاده کنید. از زیتون و روغن زیتون بعنوان طعم دهنده در انواع ماهی ها و گوشت ها بهره ببرید ضمن اینکه زیتون با انواع مرکبات هم ترکیب بی نظیری بوجود می یاره.

اشتباهات

هیچ گاه سعی نکنید در طی روز بیش از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون میل کنید زیرا سبب بروز اسهال شده و بدن و دچار کم آبی می کنه. یکی دیگر از تصورات اشتباه درباره روغنن زیتون اینکه برخی ها فکر می کنند این روغن سبب چربی سوزی می شه، در حالیکه خوردن روغن زیتون کمی قبل از غذا سبب می شه تا حرکات روده سریع تر بشه و پس از آنکه غذا میل کردید غذا خیلی سریعتر از بدن خارج بشه و فرصت زیادی برای جذب کالری وجود نداشته باشد.

در حقیقت لاغر شدن زمانی امکان پذیره که، میزان کالری دریافتی شما کمتر از کالری باشه که بدن می سوزونه!

مطالب مرتبط
دسته بندی: کاهش وزن
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها