عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟

3.4/5 - (8 امتیاز)

عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟ کپسول مگنیفورت (Magniforte) به سبب دارا بودن منیزیم و ویتامین هایB1 ،B6 ،D3  و K2  به عنوان یک مکمل تغذیه‌­ای همواره مورد استفاده بوده است. با توجه به عناصر تشکیل دهنده آن می­توان دریافت این کپسول در فرآیندها و عملکردهای بیولوژیکی بدن نقش مهم و اساسی را برعهده دارد. در واقع […]

عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟

عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟ کپسول مگنیفورت (Magniforte) به سبب دارا بودن منیزیم و ویتامین هایB1 ،B6 ،D3  و K2  به عنوان یک مکمل تغذیه‌­ای همواره مورد استفاده بوده است. با توجه به عناصر تشکیل دهنده آن می­توان دریافت این کپسول در فرآیندها و عملکردهای بیولوژیکی بدن نقش مهم و اساسی را برعهده دارد. در واقع ما برای فعالیت نیازمند انرژی هستیم و وظیفه تولید انرژی سلولی، تولید اسیدهای نوکلئیک و پروتئین­‌ها بر عهده ماده معدنی منیزم است.

استخوان ها در حکم ستون و تکیه گاه بدن هستند و از آنجا که حدود 60% منیزیم کل بدن در استخوان ها قرار دارد، نقش و اهمیت منیزم در بدن کاملا مشخص و آشکار است. منیزیم به میزان مورد نیاز بدن در کپسول مگنیفورت هولیستیکا وجود دارد. در ادامه این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به اهمیت استفاده از قرص مگنیفورت و مضرات یا عوارض کپسول مگنیفورت اشاره می‌­شود.

چرا مصرف کپسول مگنیفورت بخوریم؟

همانطور که می­دانیم تمامی مکمل­‌های دارویی دارای ماهیت تکمیلی بوده، بدین معنا که در کنار و همراه با سایر داروها یا مکمل ها مصرف می‌شوند و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان بیماری نیستند.

از این‌­رو آنچه در این خصوص بسیار حائز اهمیت است و باید بدان توجه ویژه داشت اینکه بهتر است افراد انواع مواد شامل انواع ویتامین­‌ها، پروتئین­‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی به صورت روزانه دریافت نمایند، مگر در موارد و شرایطی که فرد قادر به دریافت مواد مورد نیاز بدنش از طریق مواد غذایی روزمره نبوده و یا به سبب شرایط جسمی و بدنی که دارد ساختار متابولیسم وی قادر به جذب و حفظ انواع ویتامین­‌ها، پروتئین‌­ها و مواد معدنی از طریق مواد غذایی مصرفی نباشد. در این صورت فرد باید اقدام به مصرف مکمل­های غذایی مانند قرص مگنیفورت نماید. اما دیگر فواید و عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟

Osteocare
قرص استئوکر ویتابیوتیکس اورجینال
قیمت: 75.000 تومان
قیمت با تخفیف:59.000 تومان
Osteocare
قرص استئوکر ویتابیوتیکس اورجینال
قیمت اصلی: 75.000 تومان
قیمت با تخفیف: 59.000 تومان

عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟

پرسش شما این است که عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟ مصرف هر نوع مکمل غذایی بایستی با نظر و تشخیص پزشک صورت گیرد. این موضوع خصوصا در افراد میانسال اهمیت بیشتری دارد. از آنجا که افراد میانسال اغلب داروهای متعدد دیگری نیز مصرف دارند، ممکن است مصرف هم زمان کپسول مگنیفورت با سایر داروها تداخل دارویی ایجاد کرده و در نتیجه به جای رفع مشکل، برای فرد عوارض یا مشکلات دیگری ایجاد نماید. و نگرانی ایجاد عوارض از جانب کپسول مگنیفورت به وجود آید.

بدین سبب بهتر است چنانچه تمایل و نیاز به مصرف مکمل غذایی دارید به منظور اجتناب از عوارض ناخوشایند موضوع را با پزشک خود مطرح نموده و از وی مشورت بگیرید.

موردی دیگری که می­توان بدان اشاره کرد اینکه مصرف هر ماده غذایی از جمله مکمل­‌های دارویی باید در حد تعادل و به میزان مورد نیاز بدن مصرف شوند.

منیزیم و ویتامین های B1،B6 ،D3  و K2 موجودر قرص Magniforte جزو مواد بسیار مهم برای بدن هستند اما این گفته بدین معنا نیست که می­توان به هر میزان و با هر دوز دلخواه این مواد را مصرف نمود. عوارض و مضرات کپسول مگنیفورت به استفاده بیش از حد از منیزیم و ویتامین B مربوط است.

عوارض قرص مگنیفورت

ویتامین B موجود در کپسول Magniforte

مصرف بیش از حد هر ماده ای ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. مصرف بیش از حد مکمل‌­های شامل ویتامین­‌های B مانند قرص ب کمپلکس هم ممکن است باعث ایجاد عوارضی برای بدن شود. با وجود اینکه ویتامین­‌های گروه B  جزو ویتامین­های محلول در آب بوده و مقادیر بیش از حد نیاز آنها در بدن ذخیره نشده و از طریق ادرار دفع می‌­شود. با این حال، دریافت دوزهای بالای برخی از ویتامین‌­های ب کمپلکس ممکن است افراد را دچار عوارض جانبی کرده و خطراتی برای سلامتی آنها داشته باشد .

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین B6

استفاده‌ زیاد و بی‌ رویه از منابع دارویی ویتامین B6 ممکن است به ایجاد عوارض عصبی همراه با اختلالات در راه رفتن، ضعف و بی ­خوابی منجر شود. به عنوان مثال خانمی بودند که روزانه دوز 200 میلی‌گرم ویتامین B6 مصرف داشتند، این خانم دچار احساس کرخی و بی حسی در پاهای خود شده بود، به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد و هنگامی که از وی در مورد داروها و مکمل‌های مصرفی سوال شد؛ پزشک به او گفت که ممکن است مشکل به وجود آمده بر اثر مصرف بیش از حد B6 باشد، این خانم پس از قطع مصرف متوجه شد تمامی علائم ناپدید شدند.

خاطر نشان می­سازد کپسول مگنیفورت حاوی 20 میلی‌گرم ویتامین B6 بوده و دقیقا مطابق نیاز روزانه بدن است. پس استفاده درست آن عوارضی ندارد.

همچنین استفاده بیش از حد مجاز از ویتامین های B می تواند حساسیت آلرژیک مانند کهیر، تورم، احساس سوزن سوزن شدن بدن یا اشکال در تنفس ایجاد نماید که همگی جزو واکنش های آلرژیک بوده و در این مواقع حتما به پزشک مراجعه کرده و موضوع را با وی در میان بگذارید. در اکثر مواقع پس از قطع مصرف مکمل و یا استفاده به اندازه آن علائم آلرژیک و عوارض از بین رفته و فرد به حالت طبیعی باز می‌شود.

استفاده بیش از حد از منیزیم مگنیفورت چه عوارضی دارد؟

همانطور که در بالا بیان شد مصرف بیش از حد ویتامین B6 می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، مصرف بیش از حد و بدون اجازه پزشک در مورد منیزیم نیز می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. مصرف هم زمان منیزیم با چندین دارو ممکن است تداخل دارویی ایجاد کرده و مشکلاتی را برای سلامتی فرد به وجود آورد. بنابراین، افرادی که داروهای خاص مانند آنتی بیوتیک، داروهای ضد مالاریا، داروهای مدر و داروهای قلبی مصرف می‌کنند نبایستی مکمل‌های منیزیم را بدون مشورت پزشک مصرف نمایند.

عوارض کپسول مگنیفورت چه تاثیری بر فشار خون دارد؟

دیگر عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟ در تهیه کپسول مگنیفورت از ماده معدنی منیزیم استفاده شده است. مکمل­های منیزیم به طور گسترده‌ برای تنظیم فشار خون و دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود اینکه منیزیم نوعی مکمل موثر و مفید است اما در صورتی که میزان آن در بدن افزایش پیدا کند، ممکن است خطرات جانبی برای سلامتی­تان در بر داشته باشد از جمله این عوارض­ها و پیامدها می توان به کاهش فشارخون اشاره کرد.

از این رو همواره در مصرف این مکمل جانب تعادل را رعایت نمایید. بررسی مطالعات انجام شده نشان می­دهد مصرف مکمل منیزیم به کنترل فشارخون کمک می­‌کند.

کاهش فشار خون از عوارض قرص مگنیفورت

نتیجه تحقیقات در مورد قرص مگنیفورت

تحلیل و بررسی محققان دانشگاه ایندیانا امریکا نشان داد افرادی که در طول مطالعه مکمل منیزیم مصرف کرده بودند در مقایسه با کسانی که این مکمل را دریافت نکرده بودند، بعد از سه ماه فشارخون پایین‌تری داشتند. دکتر یی کینگ سانگ، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می­‌گوید: “مصرف مکمل منیزیم  مانند قرص مگنیفورت می‌­تواند به عنوان گزینه‌­ای برای کاهش فشارخون در افراد پرخطر یا بیماران فشارخونی درنظر گرفته شود.”

در یک بررسی، محققان در مجموع ۲۰۰۰ بیمار را در همین رابطه مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دادند. طول مدت تحقیقات از ۳ هفته تا ۶ ماه بود و هر یک از شرکت کنندگان در طول مدت مطالعه بین ۲۴۰ تا ۹۶۰ میلیگرم منیزیم در روز دریافت کرده بودند. در ادامه محققان با بررسی افراد تحت آزمایش دریافتند مصرف روزانه ۳۶۸ میلیگرم منیزیم به مدت ۳ ماه موجب کاهش فشار خون سیستولیک تا  mm Hg۲ و فشارخون دیاستولیک تا mm Hg ۱.۸ در بیماران می شود. بعد از تحلیل بیشتر داده ها، محققان دریافتند مصرف روزانه ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به مدت یک ماه می­‌تواند موجب کاهش فشار خون و افزایش میزان منیزیم در خون شود.

خاصیت منیزم در کاهش فشارخون در مطالعات آزمایشگاهی به اثبات رسیده است. این ماده معدنی به پیشگیری از تنگ شدن عروق خونی که موجب افزایش فشارخون می­شود، کمک کرده و جریان خون را بهبود می­بخشد.

اسهال از جمله عوارض مصرف بیش از اندازه مکمل منیزیم است. و همچنین طی مصرف مکمل منیزیم، از مصرف زیاد نمک، کافئین، الکل، فیبر، ریبوفلاوین، انسولین و دیوروتیک‌ ها (ادرارآور) خودداری کنید.

نکته دیگر اینکه اگر هم­زمان با مصرف کپسول مگنیفورت که حاوی منیزیم است، قرص کلسیم نیز استفاده دارید، برای پیشگیری از عوارض کپسول مگنیفورت بهتر است استفاده این دو مورد با یکدیگر با فاصله زمانی 2 ساعت صورت گیرد.

قیمت قرص مگنیفورت را همین حالا در داروخانه آنلاین مثبت سبز ببینید.

عوارض کپسول مگنیفورت در دوران بارداری

در دوران بارداری عوارض کپسول مگنیفورت چیست؟ دوران بارداری از جمله دوران­‌های بسیار حساسی است که باید در انتخاب نوع تغذیه و مکمل‌­های مصرفی دقت کافی داشت و به همین سبب از مصرف خودسرانه مکمل منیزیم در دوران بارداری، خودداری کنید. در غیر این صورت عوارضی برای کپسول مگنیفورت در دوران بارداری بیان نشده است.

قرص مگنیفورت

آیا چاقی از عوارض مصرف مگنیفورت است؟

رابطه مگنیفورت و چاقی می‌تواند به به دلیل داشتن بخشی از ویتامین‌های گروه B باشد. تحقیقات تاثیر ویتامین های گروه ب در افزایش اشتها را نشان می‌هد، و در نتیجه تا حدود اندکی افزایش وزن به همراه داشته باشد. اگر شما قصد چاق شدن ندارید، نگران نشوید زیرا افزایش اشتها با مصرف مگنیفورت تنها برای افرادی پیش می‌آید که نسبت به ویتامین‌های ب در بدن خود کمبود داشته باشند.

 کلام آخر

در کپسول Magnifort هولیستیکا میزان منیزیم و ویتامین هایB1 ،B6 ،D3  و K2 دقیقا مطابق نیازهای بدن وجود دارد. به همین سبب چنانچه این کپسول مکمل غذایی به شیوه صحیح و میزان بیان شده بر روی دستورالعمل آن مصرف شود هیچ گونه عوارض و مضراتی برای مصرف کننده در پی نخواهد داشت. برای خرید قرص مگنیفورت و همچنین آگاهی از قیمت مگنیفورت می‌توانید به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه کنید و همچنین هر سوالی که پیرامون مصرف این محصول دارید، در پایان همین مطلب درج نمایید تا در اسراع وقت توسط پزشکان فعال در این مجموعه به آنها پاسخ داده شود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: استخوان و مفاصل
بحث و تبادل نظر
guest

143 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Eli
Eli

سلام خسته نباشید
مگنیفورت با قرص سرماخوردگی و ایپوپروفین تداخل دارد؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  Eli

سلام کاربر گرامی
خیر تداخلی ندارد.
سپاس از همراهی شما

فاطمه
فاطمه

سلام خسته نباشید من با اینکه به دکتر گفتم نمیتونم قرص و کپسول بخورم و همیشه پودر داخلش رو میخورم اما دکتر بازم به من قرص مگنیفورت داده ، میخواستم ببینم میتونم پودر داخلشو بخورم ؟
اگه نمیشه پودر داخلش خورد میشه علتش رو هم بگید ، ممنون میشم.

دکتر مریم حق نژاد
دکتر مریم حق نژاد
پاسخ به  فاطمه

همراه محترم
سلام
در صورتی که طعم بد پودر را میتوانید تحمل کنید موردی وجود ندارد. لطفا در دفعات آتی از پودرهای خوراکی منیزیم یا فرم جوشان استفاده فرمایید.
متشکرم

لیلا
لیلا

سلام حدود یک هفته ست مگنیفورت قبل از خواب خوردم پریودم حدود ده روز جلو افتاده تا حالا چنین موردی نداشتم میتونه علتش از خوردن منیزیم باشه

دکتر مریم حق نژاد
دکتر مریم حق نژاد
پاسخ به  لیلا

همراه محترم
سلام
در صورتی که در دوره های بعدی هم این مشکل پیش آمد به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. مکمل های منیزیم به علت خاصیت شل کنندگی عضلانی امکان تسهیل پریود و کاهش دردهای قاعدگی را دارد. اما تغییر تایم قاعدتا نباید وجود داشته باشد.
متشکرم

1 3 4 5