مجله مثبت سبز

انواع پرایمر آرایشی و درمانی چیست؟

امتیاز دهید

محصول جدیدی که این روزها در دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی سرو صدای بسیاری را به پا کرده، پرایمر است. در این نوشتار از داروخانه آنلاین مثبت سبز قصد داریم تا صادقانه به شما بگوییم تا به حال که از این محصول خبری نداشتیم یا از آن استفاده نمی‌کردیم، واقعا چیزی را از دست داده‌ایم […]

انواع پرایمر آرایشی و درمانی

محصول جدیدی که این روزها در دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی سرو صدای بسیاری را به پا کرده، پرایمر است. در این نوشتار از داروخانه آنلاین مثبت سبز قصد داریم تا صادقانه به شما بگوییم تا به حال که از این محصول خبری نداشتیم یا از آن استفاده نمی‌کردیم، واقعا چیزی را از دست داده‌ایم یا خیر؟ در ادامه بیشتر درباره انواع پرایمر آرایشی و درمانی خواهیم دانست.

آنچه در این مقاله می خوانیم

پرایمر چیست؟

پرایمر از جمله محصولات آرایشی زیرساز آرایش است که در انواع مختلفی وجود داشته و وظابف متعددی را بر عهده دارد که بی شک با یکبار استفاده از آن متوجه تفاوت آرایش خود با قبل از استفاده از آن خواهید شد.

برای شرح پرایمر در یک نگاه کلی باید گفت ماندگاری آرایش بر روی صورت را چند برابر کرده و آرایش شما بدون هیچ گونه تغییری تعداد ساعات بیشتری به صورت خیلی تمیز و بدون هیچ گونه ماسیدگی بر روی پوست باقی می‌ماند و از همه مهمتر که یک زیرساز صاف و یکدستی را برای شما ایجاد می‌کند.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

صاف کننده پوست پس به عنوان یک محصول زیرساز و آماده ساز قبل از آرایش بسیار اهمیت دارد.

نکته: در خصوص پرایمر هیچ فرقی نمی‌کند که شما اهل آرایش غلیظ باشید یا خیر، چرا که حتی اگر اهل یک مرطوب کننده ساده یا ضد آفتاب هم باشید، استفاده از پرایمر پوست شما رو یکنواخت و بسیار شفاف می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر نمی‌باشد و باعث افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در شما می‌گردد.

پرایمر را چه زمان باید استفاده کرد؟

فراموش نکنید که پرایمر بدون کرم پودر یا فاندیشن معنایی ندارد، پس بهترین زمان استفاده از آن بعد از مرطوب کننده و قبل از کرم پودر است.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

هدف استفاده از پرایمر چیست؟

در حقیقت پرایمر با هدف صاف‌ترکردن، از بین بردن قرمزی صورت، حذف چین و چروک‌های ریز، بستن منافذ باز صورت، و ماندگاری بیشتر آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید باروتان نشود که پرایمر قادر است تا آرایش صورت شما رو از صبح زود تا آخر شب به طور یکنواخت و ثابتی نگه دارد.

انواع پرایمر آرایشی کدامند؟

همانطور که در بالا گفته شد پرایمر هم در نوع آرایشی وجود دارد و هم در نوع درمانی که یک به یک به شرح آنها خواهیم پرداخت.

انواع پرایمر آرایشی کدامند؟

خوشبختانه با وجود گستردگی فروشگاه‌های اینترنتی در رابطه با انتخاب پرایمر مناسب نگرانی وجود نداره، در خصوص انواع پرایمر آرایشی باید گفت که این محصولات از حالت نیمه شفاف و بیرنگ تا رنگ‌های مختلف برای تصحیح مشکلات پوستی به عنوان زیرساز آرایش موجود هستند. مثلا اگر پوست شما جای جوش دارد و به صورت چاله‌دار است بایستی از محصولاتی استفاده کنید که 2 درصد اسید سالیسیلیک داشته باشند.

پرایمر صورتی: به منظور روشن کردن زیر چشم‌ها یا به صورت تنها یا همراه با کانسیلر مورد مصرف قرار می‌گیرند.

پرایمر سبز: به منظور کم رنگ کردن جای جوش و محو کردن لک‌های قرمز صورت مصرف می‌گردد.

پرایمر بنفش: با هدف از بین بردن ته رنگ زردی پوست، بیشتر در نواحی بینی، پیشانی، گونه و چانه کاربرد دارد.

پرایمر نارنجی: برای تیرگی‌های دور چشم یا لک‌های قهوه‌ای روی صورت طرفدار دارد.

البته برای انتخاب بهترین پرایمر دونستن نوع پوست اهمیت بسیاری دارد و باید انتخاب شما بر اساس جنس پوستتون صورت بپذیرد.

پوست چرب: افرادی که دارای پوست چرب هستند باید از پرایمرهای مات کننده استفاده کنند.

پوست خشک: افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از پرایمرهایی استفاده کنند که دارای خاصیت آبرسانی و رطوبت‌دهی بالایی باشند. به عنوان مثال وجود عناصری از قبیل هیالورونیک اسید، ویتامین B3 و عصاره سرخالو تمامی پوسته پوست‌ها رو پر کرده و خط و خطوط ریز را از بین می‌برند.

انواع پرایمر آرایشی پرایمرهای ضد پیری: این نوع از پرایمرها دارای خاصیت درمانن بوده و به دلیل وجود SPF از پوست در برابر نور خورشید محافظت کرده و همینطور به دلیل وجود نیاسین و پپتیدها به استحکام بافت پوست کمک می‌کنند. در مجموع هر دوی این عوامل موجب محافظت و ترمیم پوست می‌شوند.

پرایمرهای تنگ کننده منافذ پوست: یکی از دلایلی که آرایش روی پوست برخی از خانم‌ها به خوبی نمی نشیند وجود منفذهای باز پوست است. در این خصوص پرایمرهای درمانی به عنوان مثال محصول پرریفاینر بایودرما وجود دارند، که موجب بسته شدن منافذ پوست شده و البته دارای خاصیت قابض کننده هم هستند.

کدام مارک پرایمر را خرید کنیم؟

مسلما برای هر محصول آرایشی یک دنیا تنوع وجود دارد که گاها ذهن خریدار را گیج کرده و ممکنه دچار تردید در خرید شود. به همین منظور ما سعی کردیم چند نمونه از برترین برندها که هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیت، خدمتتون معرفی نماییم.

پرایمر میبلین

برند میبلین یکی از معروفترین برندهای لوزم آرایشی با کاربرد روزانه است و پرایمر میبلین پوست را درخشان و نرم کرده و منافذ باز پوست را می‌بندد. این محصول ترکیبی از سیلیکون‌ها و پلی‌مرها است که در یک ثانیه پوست را بسیار براق و شفاف می‌کند.

پرایمر میبلین پرایمر لورال

توصیه ما به افرادی که دارای پوست چرب هستند استفاده از این پرایمر است. زیرا به دلیل غلظت بیشتری که این پرایمر دارد یک لایه نازک بر روی پوست ایجاد می‌کند و مانع از بروز چربی به لایه کرم پودر می‌شود. در نتیجه آرایش شما مدت زمان بیشتری به طور ثابت حفظ می‌شود.

پرایمر لورال پرایمر کاتریس

این برند هم، پرایمر منحصر به فردی را روانه بازار کرده است که دارای خاصیت سیلیکونی بوده و موجب بسته شدن منافذ باز شده و از ایجاد پوست کیکی مانند جلوگیری می‌کند.

پرایمر کاتریس پرایمر NYX

این پرایمر از سایر پرایمرهای معرفی شده تا حدی گرانتر است، اما می‌توان گفت ارزش هزینه کردن را دارد، زیرا منافذ باز رو تنگ کرده و تمامی خط و خطوط ریز صورت را صاف کرده و به صورت یک حالت ابریشمی و نرمی می‌دهد که انگار مثل شیشه صاف و شفاف است.

پرایمر نیکس

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها