مجله مثبت سبز

جنسینگ چیست؟

امتیاز دهید

جنسینگ چیست؟ جنسینگ گیاه محبوب آسیایی که در سرتاسر جهان طرفدار بیشماری دارد، این روزها به عنوان یک گیاه قدرتمند شناخته شده است.در این مطلب سعی داریم با این گیاه بیشتر آشنا شده و در باب خواص، مزایا و حتی عوارض آن اطلاعات بیشتری کسب نماییم. پیشینه تاریخی: جنسینگ در زمره گیاهان بومی مناطق شرقی […]

جنسینگ چیست؟
آنچه در این مقاله می خوانیم

جنسینگ چیست؟

جنسینگ گیاه محبوب آسیایی که در سرتاسر جهان طرفدار بیشماری دارد، این روزها به عنوان یک گیاه قدرتمند شناخته شده است.در این مطلب سعی داریم با این گیاه بیشتر آشنا شده و در باب خواص، مزایا و حتی عوارض آن اطلاعات بیشتری کسب نماییم.

پیشینه تاریخی:

جنسینگ در زمره گیاهان بومی مناطق شرقی آسیا و شمال آمریکا می باشد که ریشه آن به عنوان دارویی اساطیری، بیش از هزاران سال است که در میان مردم کشورهای آسیای شرق و همچنین سرخ پوستان آمریکایی، مورد مصرف قرار می گیرد.

این گیاه در گذشته از ارزش والایی در شرق بخصوص در کشور چین، برخوردار بود که تنها امپراطوران حق جمع آوری و نگهداری آن را داشتند.

دلیل نامگذاری:

جنسینگ از واژه چینی رینشین اقتباس شده است که به معنای “ریشه مرد” بوده است. دلیل این نامگذاری اشاره به شکل ظاهری این گیاه و فرم شبیه انسان آن دارد.

کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف:253.000 تومان
کپسول آنتی فت پلاس دوبیس
کپسول آنتی فت پلاس (قرص لاغری)
قیمت اصلی: 298.000 تومان
قیمت با تخفیف: 253.000 تومان

مورخان بر این باورند که شاید رغبت به اولین استفاده از این گیاه نیز به شکل ظاهری این گیاه باز می گردد.

خصوصیات ساختاری:

جنسینگ چیست؟

جنسینگ در دسته گیاهان دائمی قرار دارد. رشد این گیاه بسیار کند بوده و به سال ها زمان برای تکامل احتیاج دارد. این گیاه ریشه ای بزرگ و گوشتی دارد و طول آن به 5 الی 7 سانتی متر نیز می رسد.

ریشه این گیاهان در بین دوران 3 تا 10 سالگی گیاه قابل برداشت بوده و در صورت گذشت سالیان بسیار دراز به تدریج فرسوده می گردد. این گیاه در حدود سال چهارم از زندگی خود شروع به گل دادن می کند و پس از سپری کردن حدودا 4 تا 6 سال از عمر خود، ریشه به بلوغ می رسد.

انواع جنسینگ:

جنسینگ آسیایی که به جینسینگ کره ای یا چینی نیز معروف می باشد و در بین سایر انواع جینسینگ دارای خواص دارویی بیشتری است.

جنسینگ آمریکایی که در آمریکای شمالی رشد می کند، جثه ای کوچکتر از مشابه چینی خود داشته و در گذشته این نوع از جنسینگ توسط سرخپوستان جهت درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

جنسینگ سیبری، سنچی جنسینگ، مدل هیمالیایی، دارف جینسینگ و… از دیگر مدل های این گیاه محبوب می باشد.

خواص:

از این گیاه برای درمان دیابت، تقویت قوای جنسی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرطان، کاهش فشار خون، درمان هپاتیت C، کاهش خستگی، مقابله با بیماری های قلبی و علائم یائسگی مورد استفاده مفید و موثر قرار می گیرد.

عوارض:

با تمام فواید این گیاه، جنسینگ می تواند عوارض خاص خودش را نیز داشته باشد. در طب سنتی و بخصوص گیاه درمانی، به علت وجود اخلاط مختلف و همچنین شرایط بدنی متفاوت هر فرد، هر گیاه دارای خواص و عوارض متفاوتی است.

این عوارض می تواند شامل حالت هایی مانند سردرد، سرگیجه، بی خوابی، تندخویی و ناراحتی های گوارشی گردد. همچنین به دلیل آنکه به روشنی عوارض این گیاه در افراد مختلف مشخص نیست، توصیه می شود خانم های باردار و شیرده و افرادی که قرار است تحت عمل جراحی های سنگین قرار گیرند، از مصرف آن خودداری نمایند.

نحوه مصرف:

جنسینگ به صورت کپسول در بازار قابل دسترس می باشد، همچنن به صورت دمنوش یا چایی نیز جنسینگ را مورد استفاده قرار می دهند. تنها نکته آن که، آب جوش می تواند اثرات درمانی جنسینگ را کاهش دهد.

نکته مهم:

توصیه می شود کسانی که جینسینگ مصرف می کنند، به صورت منظم به خودشان استراحت بدهند. به طور مثال پس از دو هفته مصرف، یک هفته از مصرف اجتناب کنید.

مجله پزشکی مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها