تفاوت لیورگل 70 و 140 چیست و چگونه باید آنها را انتخاب کرد ؟

امتیاز دهید

قرص لیورگل با رویکرد مستقیم در عملکرد کبد و با داشتن ترکیبات کاملا گیاهی به بهبود سلامت کبد کمک نموده و گاه حتی تاثیرگذاری بسیار بهتری از داروهای شیمیایی دارد. قرص لیورگل در کشورهای مختلفی از جمله ایران به تولید و عرضه رسیده است. این قرص را در دو دوز مختلف می‌توان در داروخانه‌ها یافت؛ […]

تفاوت لیورگل 70 و 140

قرص لیورگل با رویکرد مستقیم در عملکرد کبد و با داشتن ترکیبات کاملا گیاهی به بهبود سلامت کبد کمک نموده و گاه حتی تاثیرگذاری بسیار بهتری از داروهای شیمیایی دارد. قرص لیورگل در کشورهای مختلفی از جمله ایران به تولید و عرضه رسیده است. این قرص را در دو دوز مختلف می‌توان در داروخانه‌ها یافت؛ یکی 70 میلی گرم و دیگری 140 میلی گرم. به همین دلیل یکی از پرسش‌هایی که همواره برای مصرف‌کنندگان این قرص پیش می‌آید، این است که تفاوت لیورگل 70 و 140 چیست و کدامیک از آنها را باید برای خود انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که بدانید خرید قرص لیورگل 70 میلی گرم و خرید قرص لیورگل 140 میلی گرم از داروخانه نیازی به نسخه پزشک ندارد.  به منظور آگاهی از تفاوت این دو قرص تا پایان همراه ما باشید.

قرص لیورگل و ترکیبات آن

در مقدمه اشاره کردیم که لیورگل یک قرص کاملا گیاهی است. در این قرص از عصاره خشک گیاه خار مریم استفاده شده که از دیرباز تاکنون همواره نقشی چشمگیر در درمان بیماری‌های کبد داشته است. خار مریم حاوی فلاونولیگنان‌ها بوده و ترکیباتی همچون سیلی‌بین، سیلی دیانین و… دارد که به مجموعه آنها سیلیمارین گفته می‌شود. سیلیمارین یک آنتی اکسیدان قوی بوده و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که مخرب سلول‌ها هستند، کمک می‌کند. تاکنون تحقیقات گسترده‌ای روی تاثیر گیاه خار مریم در بهبود بیماری‌های کبدی صورت گرفته است که همگی آنها نقش قابل توجه این گیاه را تائید کرده‌اند. موارد زیر از جمله مزایای استفاده از قرص لیورگل است:

  • موثر در بهبود هپاتیت حاد و مزمن ویروسی، سیروز کبدی و کبد چرب
  • افزایش قدرت نوسازی سلول‌های کبدی
  • کاهش عوارض داروهای ضد سرطان
  • محافظت از کبد
  • صفراآور

بیماری های کبد

تفاوت لیورگل 70 و 140

اگر شما نیز در پی تهیه و استفاده از لیورگل به منظور بهبود اختلالات کبدی باشید، احتمالا این پرسش در ذهنتان وجود دارد که به هنگام خرید این قرص کدام دوز را باید انتخاب نمایید. در پاسخ به این سوال باید  گفت که تفاوت لیورگل 70 و 140 در دوز ترکیبات موجود در آنها است؛ به این معنا که در لیورگل 70 در واقع 70 میلی گرم عصاره خشک گیاه خار مریم وجود دارد، در حالی‌که این مقدار در لیورگل 140، 140 میلی گرم است. بر این اساس باید گفت که نحوه مصرف قرص لیورگل بسته به دوزی که مورد مصرف قرار می‌گیرد، متفاوت است.

نحوه مصرف قرص لیورگل 70 و 140

قرص لیورگل ایرانی توسط شرکت گل دارو تهیه و تولید شده است. اگر شما قرص لیورگل 70 میلی گرم این شرکت را تهیه نمایید یا پزشک آن را برای شما تجویز کند، معمولا نحوه مصرف به این گونه است که باید آن را در 3 نوبت و هر بار 2 عدد قرص را میل کنید. اما چنانچه لیورگل 140 میلی گرم را خریداری کرده باشید، باید 3 مرتبه در روز و هر بار فقط 1 عدد قرص را مورد مصرف قرار دهید. پژوهش‌ها نشانه داده است که از گیاه خار مریم می‌توان در هر روز به مقدار 420 میلی گرم استفاده کرد؛ حال می‌توان این مقدار را به 3 بخش تقسیم کرده و در ساعات مختلف روز مورد مصرف قرار داد. این مقدار دوز روزانه کاملا ایمن و بی‌خطر بوده و اغلب هیچ نوع عوارض جانبی خاصی را ایجاد نمی‌کند؛ مگر در موارد نادر که کمتر پیش می‌آید.

چه افرادی لیورگل 70 بخورند و چه افرادی لیورگل 140 ؟

پس از آشنایی با تفاوت لیورگل 70 و 140 حتما به عنوان یک مصرف‌کننده دوست دارید بدانید که بهتر است کدامیک از آنها را استفاده کنید؟ با در نظر گرفتن آنچه که شرح داده شد می‌توان گفت که هیچ فرقی ندارد شما کدام دوز از لیورگل را خریداری نمایید. دوزهای مختلف لیورگل تنها در نحوه مصرف با یکدیگر متفاوت هستند که در قسمت فوق در این رابطه توضیحات کاملی به شما عزیزان ارائه شد.

از این رو اگر لیورگل 70 را در دست دارید، هر بار که نوبت مصرف آن می‌رسد، 2 عدد قرص باید استفاده شود. گاه ممکن است به دلایلی پزشک دوز مصرف لیورگل را کمتر از روزانه 420 میلی‌گرم برای شما در نظر بگیرد و در این صورت بهتر است که از لیورگل 70 استفاده شود تا دیگر نیازی به نصف کردن قرص نباشد. در غیر این صورت حقیقتا فرقی ندارد که دوز 70 را بخرید یا 140.

خار مریم

چه افرادی از قرص لیورگل استفاده نکنند ؟

از طرف شرکت سازنده قرص لیورگل یعنی شرکت گل دارو ذکر شده است که این قرص یک اثر ملین ملایم ممکن است برای برخی از اشخاص ایجاد نماید. عوارض مصرف قرص لیورگل اگر بیش از یک اثر ملین باشد و مثلا فرد علائمی همچون دل‌درد را تجربه کند، بهتر است در مورد ادامه مصرف این دارو حتما نظر پزشک را جویا شود. بعضی از افراد نیز ممکن است در رابطه با ترکیبات موجود در لیورگل علائم آلرژیک از خود بروز دهند و یا انسداد شدید مجاری صفراوی برای آنها رخ دهد که در این صورت نیز باید مصرف لیورگل را بلافاصله قطع نمایند. اگرچه تاکنون هیچ نوع اثر منفی از مصرف لیورگل در دوران بارداری و شیردهی گزارش نشده است اما با این حال بهتر است از مصرف این قرص در این دوران حساس پرهیز شود و یا با نظارت پزشک از آن استفاده شود.

گفتار پایانی

به عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت که اگر با مشکلات کبدی مواجه هستید، یکی از بهترین داروهای گیاهی که می‌توانید مورد مصرف قرار دهید، قرص لیورگل است. این قرص در 2 دوز مختلف در داروخانه‌ها وجود دارد. تفاوت لیورگل 70 و 140 به نوع ترکیبات آنها مرتبط نیست زیرا در هر دوی آنها از گیاه خار مریم استفاده شده است اما مقدار این گیاه در آنها متفاوت است. بنابراین به نحوه مصرف این دو قرص باید توجه داشته باشید زیرا دوز 70 میلی گرم در هر نوبت 2 عدد باید مورد مصرف قرار گیرد. آیا شما تاکنون از قرص لیورگل استفاده کرده‌اید؟ کدام دوز از این قرص را خریداری نموده‌اید؟ تجربیات خود را با ما و خوانندگان مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز در میان بگذارید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: کلیه و کبد
بحث و تبادل نظر
guest

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
نرگس

سلام. این که گفته شده انسداد صفراوی ممکنه ایجاد کنه، یعنی این که کسی که سنگ صفرا ۱۴ میل داره و کبدش،هم گرید یک هستش، تباید استفاده بشه آیا؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  نرگس

سلام کاربر گرامی
در موارد حساسیت بیش از حد به این محصول و انسداد شدید صفراوی منع مصرف دارد.
بهتر است با پزشکتان مشورت نمایید تا با توجه به شرایط شما راهنمایی دقیق تری انجام دهند.
سپاس از همراهی شما

آسمان
آسمان

سلام
قرص لیورگل برای شخصی که صفراشو درآورده
در حال حاضر کبد چرب گرید ۱ داره
موثره؟ دوز ۷۰ براشون خوبه یا ۱۴۰؟
در ضمن این شخص میگرن و افسردگی هم دارند

حسین
حسین

من مدتی است استفاده می کنم.
البته با تجویز پزشک برای کبد بود.قرار بود بعداز ۶ ماه مجدد سونو از کبد بگیرم که بیشتر از ۶ماه شده ولی هنوز نرفتم.اما کاهش وزن خوبی داشتم.نمیدانم بخاطر همین قرص هست یا علل دیگه ای داره.به هرحال راضیم

مهسا معروفی
مهسا معروفی

من لیورگل را برای صفرا استفاده کردم و خیلی عالی بود اما دوز 140 را نتونستم پیدا کنم

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  مهسا معروفی

دوست عزیز در حال حاضر در داروخانه مثبت سبز موجود است. می توانید با مراجعه به صفحه خرید قرص لیورگل 140 مراجعه کنید.