برای سلامت استخوان چه باید کرد؟

امتیاز دهید

برای سلامت استخوان چه باید کرد؟ سلامت استخوان از جمله مواردی که برای همه بایستی حائز اهمیت باشه، زیرا از دست رفتن بافت استخوانی مشکلات جبران ناپذیری را می تونه بوجود بیاره. در این نوشتار یه سری عادت های آسیب رسون به سلامت استخوان را خوهیم برشمرد. پرهیز از نمک زیادی هر اندازه که نمک […]

آنچه در این مقاله می خوانیم

برای سلامت استخوان چه باید کرد؟

سلامت استخوان از جمله مواردی که برای همه بایستی حائز اهمیت باشه، زیرا از دست رفتن بافت استخوانی مشکلات جبران ناپذیری را می تونه بوجود بیاره. در این نوشتار یه سری عادت های آسیب رسون به سلامت استخوان را خوهیم برشمرد.

پرهیز از نمک زیادی

هر اندازه که نمک بیشتری مصرف کنید به همون اندازه کلسیم بیشتری از دست خواهید داد. که این برای سلامتی استخوان خوب نیست. منظور ما حذف کامل نمک نمی باشد اما هدفمون مصرف کمتر از 2.300 میلی گرم در طی یک روز می باشد.

تماشای بیش از حد تلوزیون

اگر از اون دسته افراد هستید که ساعات زیادی پای تلوزیون بر روی کاناپه راحتی لم می دهید، هستید باید بگم که شانس بیشتری برای تحلیل استخوان ها دارید. اما در مقابل تمرینات ورزشی و حرکت کردن سبب قوی شدن استخوان ها و ماهیچه ها می شه.

دوچرخه سواری طولانی برای سلامت استخوان خوبه؟

برخلاف تصور عموم مردم و برخلاف ورزش هایی مثل پیاده روی، شنا، تنیس و دویدن دوچرخه سواری طولانی مدت سبب افزایش سلامت قلب و ریه ها می شه اما موجب افزایش تراکم توده استخوانی نمی شود.

Osteocare
قرص استئوکر ویتابیوتیکس اورجینال
قیمت: 75.000 تومان
قیمت با تخفیف:59.000 تومان
Osteocare
قرص استئوکر ویتابیوتیکس اورجینال
قیمت اصلی: 75.000 تومان
قیمت با تخفیف: 59.000 تومان

ساعات طولانی در محیط کار بودن!

اگر عادت به طولانی موندن در مغازه و یا محیط سربسته کاری خود دارید باید بدونید که در معرض کمبود ویتامین دی قرار دارید. توصیه نمی کنیم که ساعات طولانی را زیر آفتاب باشید اما 10 تا 15 دقیقه و چند روز در هفته بسیار ایده آل است، و تا می تونید از مواد غذایی سرشار از ویتامین دی و یا انواع مکمل های ویتامین D  بهره ببرید.

مصرف بیش از حد نوشیدنی ها

مصرف بیش از حد نوشیدنی های سودا و کافئین دار می تونه آسیب جدی به استخوان ها برسونه. متخصصین معتقدند کاهش تراکم استخوان با کافئین و فسفر موجود در نوشیدنی ها ارتباط داره. پس از شیر و دیگر فراورده های لبنی بعنوان جایگزین نوشیدنی های کافئین دار استفاده کنید.

کاسه سبوس گندم برای سلامت استخوان مفید یا مضر؟

حتما با خودتون می گید چه چیزی پرخاصیت تر از سبوس گندم، درسته اما اگر این سبوس با شیر ترکیب بشه برای استخوان ها هیچ ارزشی تنداره و منجر به عدم جذب کلسیم توسط بدن می شود. اما بابت نان نگران نباشید .

برای سلامت استخوان از کدوم عادت های دیگر باید فاصله بگیریم؟

  • استعمال سیگار
  • رژیم طولانی و کاهش وزن غیر عادی
  • مصرف برخی از داروها از قبیل ضد تشنج ها، پردنیزون و کورتیزون ها

مجله مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: استخوان و مفاصل
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها