برای افزایش میل جنسی چه بخوریم؟

2.8/5 - (13 امتیاز)
افزایش میل جنسی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد بحث زوجین است و برای تامین آن روش‌های مختلفی وجود دارد. تغذیه درست و زندگی سالم در این امر بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم ؟ پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.
برای افزایش میل جنسی چه بخوریم

یکی از مهمترین موضوعاتی که در رابطه زناشویی مطرح می‌شود میل و رابطه جنسی است؛ به همین دلیل کاهش میل جنسی و عدم تعادل در برقراری آن تاثیرات فراوانی بر زندگی زناشویی می‌گذارد. از عوامل تاثیرگذار در حیطه زندگی زناشویی که تبعات زیادی را در پی دارد، می‌توان به کاهش میل جنسی در زنان و آقایان اشاره نمود؛ کاهش میل جنسی باعث می‌شود که فرد توانایی‌ کافی در رفع نیازهای جنسی خود و همسرش را نداشته باشد. در این مقاله قصد داریم به سوالات پرتکراری همچون برای افزایش میل جنسی چه بخوریم، مردان برای افزایش میل جنسی چه بخورند و چگونه میل جنسی مان را تقویت کنیم بپردازیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل کاهش میل جنسی در زنان

خانم ها در طول دوران زندگی خود نوسانات زیادی را تحمل می‌کنند که تاثیر فراوانی بر میل جنسی آنان می‌گذارد. در دوران بارداری، یائسگی و شیردهی ممکن است میل جنسی زنان کاهش یابد. در بسیاری از موارد سبک زندگی نادرست باعث کاهش میل جنسی در آقایان و خانم‌ها می‌شود، برای مثال عدم تحرک، چاقی، مصرف مواد مخدر، الکل و … از مواردی هستند که در این حوزه تاثیر بسزایی می‌گذارند به همین دلیل این سوال که زنان برای افزایش میل جنسی چه بخورند، همیشه در این حیطه مطرح است.

از دیگر دلایل کاهش میل جنسی زنان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که در این مقاله برای افزایش میل جنسی چه بخوریم به آن اشاره خواهیم کرد:

  • عدم شناخت مردان از نقاط حساس بدن خانم‌ها برای تحریک
  • قربانی آزار و اذیت جنسی و تجاوز در طول دوران زندگی
  • مصرف دارو برای درمان اختلالات خلقی و عصبی
  • خشکی واژن و ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی
  • افراط در سکس و تقاضای مداوم آن از سوی مرد
  • عدم محبت و درک از سوی شریک جنسی
  • ترس یا درگیری با بیماری‌های مقاربتی
  • کاهش یا افزایش هورمون‌های جنسی
  • عدم وجود رضایت از اندام‌های جنسی
  • بیماری‌های پوستی و سایر بیماری ها
  • تغییرات ظاهری و عدم تناسب اندام
  • تحمل استرس و اضطراب شدید
  • اختلالات نعوظ و زود انزالی
  • بحث های مکرر خانوادگی
  • آشفتگی و درگیری ذهن
  • عدم اعتماد به نفس

بهتر است برای افرایش کیفیت رابطه جنسی خود و جلوگیری از کاهش میل جنسی از اسپری تاخیری و کاندوم استفاده نمایید.

کاهش میل جنسی

علائم کاهش میل جنسی در زنان و مردان

از جمله علائم کاهش میل جنسی در آقایان و بانوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تمایل به انجام و برقراری رابطه جنسی
  • عدم شروع رابطه جنسی و فرار از آن
  • عدم تحریک در رابطه جنسی
  • عدم لذت از رابطه جنسی

درمان کاهش میل جنسی آقایان و بانوان

از آنجایی که رابطه جنسی اهمیت فراوانی در زندگی زناشویی دارد، بهتر است آقایان و بانوان در هنگام مواجه شدن با بی میلی سریعاً به دنبال درمان آن باشند تا رابطه جنسی آنها با مشکل خاصی روبه رو نشود. برخی از افراد قبل از مراجعه به پزشک به دنبال پاسخ این سوال‌ هستند که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم؟

در پاسخ به این سوال که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم ؟ باید گفت که داروهای گیاهی و غذاهای متعددی برای افرایش میل جنسی وجود دارند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم اما جالب است بدانید افزایش میل جنسی از طریق مصرف دارو و مکمل نیز امکان پذیر است.

افزایش میل جنسی با غذا

در ادامه مقاله قصد داریم به سوال همیشگی افراد (برای افزایش میل جنسی چه بخوریم؟) پاسخ دهیم؛ غذاهایی که باعث افزایش میل جنسی در آقایان و خانم‌ها می‌شود در ادامه مقاله ذکر شده‌اند:

غذا و رابطه جنسی

غذاهای سرشار از کلاژن

با افزایش سن کلاژن کمتری در بدن تولید شده به همین دلیل پوست چروک و افتاده می‌شود؛ با افزایش سن و کمبود کلاژن ممکن است دیواره واژن و پوست آلت شل و افتاده شوند که این موارد به مرور باعث کاهش میل جنسی در زنان و مردان می‌شود.

در ادامه بحث برای افزایش میل جنسی چه بخوریم می توان گفت که از جمله غذاهای حاوی کلاژن موارد زیر است:

  • سبزیجات برگ سبز
  • سفیده تخم مرغ
  • لوبیا و انواع آن
  • عصاره استخوان
  • گوشت مرغ
  • انواع توت
  • مرکبات
  • ماهی
  • سیر

غذاهای تهیه شده با گوشت

در پاسخ به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم، می‌توان به غذاهای تهیه شده با گوشت ارگانیک اشاره کرد؛ گوشت‌های ارگانیک همچون گوشت شتر و شترمرغ برای افزایش میل جنسی بانوان و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با قرار دادن انواع گوشت در غذاها به افزایش میل جنسی کمک کنید.

غذاهای دریایی

خوردن غذاهای دریایی منجر به افزایش خون رسانی به اندام جنسی مرد و زن شده به همین دلیل میل جنسی را افزایش می‌دهد، علاوه بر موارد ذکر شده در مقاله، غذاهای دریایی در تنظیم و ترشح هورمون‌های جنسی بسیار موثر هستند.

غذاهای حاوی سروتونین

افرادی که در طول شبانه روز استرس زیادی را تحمل می‌کنند و درگیری ذهنی زیادی دارند با کاهش میل جنسی روبه‌رو خواهند شد، مصرف غذاهای حاوی سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می‌شود تاثیر فراوانی بر افزایش میل جنسی و کاهش استرس و اضطراب می‌گذارد؛ از جمله این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عسل ارگانیک
  • انواع ماهی
  • اسفناج
  • شیر
  • ترب

چگونه میل جنسیمان را تقویت کنیم؟ 

تقویت میل جنسی مستلزم پرسیدن این سوال است که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم؟ در ادامه به برخی از مواد، میوه‌ها و ادویه‌ها می‌پردازیم که برای تقویت و افزایش میل جنسی تاثیرگذار هستند:

آب

وقتی بدن انسان در آستانه کم آبی قرار می‌گیرند ممکن است بیماری‌های متعددی برای بدن ایجاد شود، از جمله آنها می‌توان به خشکی واژن در بانوان اشاره نمود که منجر به رابطه جنسی دردناک و کاهش میل جنسی می‌شود.

آجیل

بسیاری افراد بعد از پرسش این سوال که برای افرایش میل جنسی چه بخوریم به سراغ مصرف انواع آجیل می‌روند؛ آجیل‌ها به دلیل وجود منیزیم باعث افزایش میل و توان جنسی می‌شوند. علاوه بر وجود منیزیم در انواع آجیل‌ها، مصرف این مغزها منجر به کاهش کلسترول خون و درنتیجه کمک به فرآیند خون‌رسانی به بدن و اندام‌های جنسی می‌شود.

آووکادو

آووکادو به دلیل وجود ویتامین ب در ساختار خود از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ وجود این ویتامین در آووکادو و مصرف آن باعث کاهش استرس و اضطراب شده و بر افزایش میل جنسی تاثیر فراوانی می‌گذارد. علاوه بر خواص ذکر شده برای آووکادو، وجود چربی‌های مونو در این ماده و بهبود جریان خون به وسیله مصرف آن تاثیرات فراوانی را بر اندام جنسی آقایان و بانوان می‌گذارد.

شکلات

شکلات تلخ و کاکائو از جمله موادی هستند که سروتونین قابل توجهی را در خود جای داده‌اند، هورمون سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می‌شود تاثیر فراوانی بر روی خلق‌وخو گذاشته و باعث بروز آرامش می‌شود. در بحث برای افزایش میل جنسی چه بخوریم به شکلات تلخ تاکید فراوانی شده است و می‌توان گفت از جمله خوراکی‌هایی است که روی افزایش میل جنسی تاثیر زیادی می‌گذارد.

زعفران

زعفران به عنوان یکی از باارزش‌ترین ادویه‌های جهان به شمار می‌رود که مصرف آن منجر به افزایش خون‌رسانی به بافت رحم و تحریک جنسی زنان می‌شود.

سیب

برخی افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم که کم هزینه باشد؟

سیب یکی از میوه‌های فراوان است که در تمام فصول به سادگی پیدا می‌شود، مصرف یک الی دو عدد سیب در طول روز بر سلامت جنسی افراد تاثیر فراوانی می‌گذارد. سیب با دارا بودن میزان فراوانی آنتی اکسیدان باعث افزایش جریان خون‌رسانی در اندام تناسلی شده و رضایت از رابطه را افزایش می‌دهد؛ با توجه به قرارگیری خواص سیب در پوست آن بهتر است سیب را با پوست میل نمایید.

فلفل

در ادامه بحث برای افزایش میل جنسی چه بخوریم می‌توان به برخی از ادویه‌ها اشاره کرد. فلفل یکی از گیاهانی می‌باشد که در سراسر جهان از آن به عنوان ادویه و ساخت پماد استفاده می‌کنند؛ فلفل به دلیل طبع گرم خود منجر به افزایش جریان خون در بدن شده و کیفیت رابطه جنسی را افزایش می‌دهد.

ماکا

ماکا یکی از انواع گیاهان بومی بوده که خواص فراوانی را به همراه دارد، مصرف این گیاه در باروری خانم‌ها بسیار اثرگذار است و میل جنسی را افزایش می‌دهد.

جنسینگ

جنسینگ قرمز یکی دیگر از داروهای گیاهی می‌باشد که مصرف روزانه آن تاثیر فراوانی بر روی میل جنسی می‌گذارد؛ علاوه بر خواص ذکر شده مصرف این ماده گیاهی کمک فراوانی به درمان اختلال نعوظ و افزایش میل جنسی مردان می‌کند.

زنجبیل

زنجبیل از گیاهان دارویی با اهمیت فراوان است و در بسیاری از موارد همچون سلامت قلب، افزایش خون‌رسانی و افزایش میل جنسی تاثیرگذار است.

سیر

سیر یک ماده غذایی با خواص فوق العاده است به همین دلیل مصریان باستان از این ماده برای افزایش میل جنسی استفاده می‌کردند؛ بر اساس نظریات دانشمندان مصرف این ماده غذایی از تجمع و تشکیل رسوبات در رگ‌های شریانی جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به نعوظ بهتر در مردان می‌شود.

گزنه

گزنه یکی دیگر از داروهای گیاهی می‌باشد که تاثیر فراوانی بر روی بی‌میلی دارد، افرادی که دچار کاهش بی‌میل جنسی شده‌اند می‌توانند روزانه ۵ گرم از برگ و گل این گیاه را دم کرده و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه میل نمایند.

دارچین

بر اساس نظرات متخصصان طب سنتی مصرف دارچین تاثیرات فراوانی بر روی افزایش میل جنسی می‌گذارد، برای مصرف آن ۱۵۰ گرم هل نیم کوب شده، دارچین و زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کرده و سه قاشق از آن را درون یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید تا آماده شود. هنگامی که آب به جوش آمد در ظرف را ببندید و بعد از ۱۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید، این دمنوش را روزانه و در سه وعده در یک لیوان کوچک میل نمایید.

سایر روش‌های افزایش میل جنسی

در قسمت‌های قبلی مقاله به یکی از سوالات مهم در این حوزه پاسخ دادیم، تا به حال متوجه شدیم که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم، در این بخش به سایر راهکارها و روش‌ها می‌پردازیم؛ از جمله روش‌های افزایش میل جنسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

خواب کافی

خواب کافی یکی از موارد مهم برای افزایش میل جنسی بوده که بر اساس تحقیقات انجام شده خواب کافی در طول شبانه روز می‌تواند میل جنسی را تا ۱۴ درصد افزایش دهد. به دلیل اهمیت این موضوع بهتر است خواب خود را تنظیم کرده و به اندازه کافی استراحت نمایید.

کاهش استرس

استرس و اضطراب پی در پی تاثیرات فراوانی بر روی میل جنسی می‌گذارند و منجر به اختلال و عدم رضایت از زندگی زناشویی می‌شوند به همین دلیل کاهش استرس برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است.

راهکارهای کاهش استرس عبارتند از:

  • کمک گرفتن از مشاور و روانشناس
  • صحبت کردن با افراد صمیمی
  • دوش گرفتن روزانه
  • ورزش و پیاده‌روی

ورزش

در کنار جواب به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم می‌توان به این موضوع اشاره کرده که ورزش هم تاثیر بسزایی در افزایش میل جنسی دارد. برقراری رابطه جنسی و همچنین افزایش کیفیت آن مستلزم بدنی آماده است به همین دلیل تمرینات ورزشی و آمادگی جسمانی می‌تواند میل جنسی را افزایش داده و کیفیت رابطه جنسی را در زندگی زناشویی چند برابر کند.

فواصل برقراری رابطه

برقراری رابطه جنسی در فواصل کوتاه و پی در پی می‌تواند میل جنسی در زنان و مردان را کاهش دهد به همین دلیل بهتر است بعد از برقراری رابطه جنسی مدت زمانی را به بدن و ذهن خود استراحت دهید تا برای رابطه جنسی بعدی آماده شوید.

صحبت کردن با شریک جنسی

طرفین در هنگام برقراری رابطه جنسی و قبل از آن می‌توانند انتظارات و تمایلات خود را به اشتراک بگذارند تا با دانستن اطلاعات در مورد فانتزی‌های جنسی و نقاط تحریک پذیر گرایش و میل جنسی یکدیگر را افزایش دهند.

صحبت کردن با شریک جنسی

معاشقه

زنان در هنگام برقراری رابطه جنسی نیاز شدیدی به تحریک و معاشقه دارند و در صورتی که شریک جنسی آنان معاشقه‌ای انجام ندهد به مرور زمان نسبت به برقراری رابطه بی‌میل می‌شوند. بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی برای افزایش کیفیت آن و همچنین لذت همسر خود به معاشقه بپردازید و از او در رابطه با نقاط تحریک پذیر بدن سوال نمایید تا تحریک پذیری بیشتری صورت بگیرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم پاسخ دهیم. در پاسخ به این سوال که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم؟ به بررسی مواد غذایی، ادویه‌ها، میوه‌ها و راهکارهای مختلف پرداختیم. توجه به شریک جنسی در چنین موقعیتی می‌تواند منجر به دل‌گرمی و ایجاد حس مثبت در وی شود؛ بهتر است در هنگام بروز این اختلال طرفین با درک و کمک به یکدیگر به دنبال درمان و حل آن باشند، برای حل کاهش میل جنسی می‌توانید از راهکارهای ارائه شده در این مقاله و مصرف مکمل‌های تقویت میل جنسی موجود در داروخانه آنلاین مثبت سبز استفاده نمایید.

در صورتی که راهکارهای ارائه شده در مقاله برای افزایش میل جنسی چه بخوریم کمکی به افزایش میل جنسی شما نکرد بهتر است به پزشکان متخصص مراجعه نمایید تا زندگی زناشویی خود را از عواقب جبران ناپذیر آن حفظ نمایید؛ متشکریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطالب مرتبط
بحث و تبادل نظر
guest

12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahdi
mahdi

جینسینگ از کجا تهیه کردی؟

سید محسن
سید محسن

بنظر من خوردن غذاهای وتند خیلی تاثیر داره.مثل زنجبیل یا حتی دمنوشش.یا استفاده از جنسینگ یادمنوش آن استفاده از ادویه های مثل فلفل ،دارچین .استفاده از ویتامین هائ مثل امگا 3 ویتامین ایی .یا حتی خوردن مویز همون کشمش های سیاه بزرگ .وحتی بادام کوهی وعسل وتخم بلدرچین وحتی خوردن خرمای خشک یاهمان دهی یری .وهفته ای یک بار دنبلان بره رویک مقداری ازش استفاده کنیم هم هزار یک خاصیت داره وغیره…که زیاد وقت می بره من امتحان کردم دیگه دیگه😎

علی
علی
پاسخ به  سید محسن

ممنون

علی
علی

سلام…من به مدت 9 ماه قرص سیتالوپرام 20 میلی گرم استفاده کردم ولی الان 7 ماه هست که دیگه مصرف نمیکنم. قبل از مصرف این قرص میل جنسیم خیلی زیااااااد بود ولی با مصرف این قرص میل جنسیم خیلی کم شد و با توجه به اینکه 7 ماه هست مصرف این قرصو ترک کردم اما میل جنسیم باز کم هست…چیکار کنم میل جنسیم مثل قبل زیاد شه؟؟؟؟؟؟پسر 29 ساله هستم و هیچ بیماری ندارم و هیچ دارویی مصرف نمیکنم

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  علی

سلام کاربر گرامی…عارضه ی کاهش میل جنسی ناشی از سیتالوپرام به راحتی برگشت پذیر بوده و جای نگرانی ندارد. در مورد مشکل اصلی که بابت آن برای شما سیتالوپرام تجویز شده است اشاره میشود که داروهای دیگری با همین اثربخشی و از همین دسته ی دارویی وجود دارد که کمترین عارضه را از این جهت دارند میتوانید مجدد با پزشک خود مشورت نمایید.

علی
علی

من بابت فشار و استرس کنکور رفتم دکتر.الان کنکور تموم شده اون قرصم دیگه مصرف نمیکنم.ولی نمیدونم چرا میل جنسین مثل قبل نمیشه…داروه های گیاهی مثل لیبیمکس باریج افاقه نمیکنه؟؟؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  علی

سلام کاربر گرامی… در مورد تاثیر داروهای گیاهی نمیتوان قطعی صحبت کرد ولی در صورتی که داروی دیگری مصرف نمیکنید آن را امتحان نمایید. متخصص هایی در این زمینه وجود دارند مثل سکسولوژیست که پیشنهاد میشود در صورت ادامه ی مشکل با ایشان مشورت نمایید.

علی
علی

ممنون

علی
علی
پاسخ به  علی

کپسول لیبیمکس باریج میتونه موثر باشه؟؟؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  علی

پاسخ داده شد.

امین
امین

جینسنگ را از کجا میشه تهیه کرد؟

دکتر داروساز
دکتر داروساز
پاسخ به  امین

سلام کاربر گرامی…اگر منظور شما خود ریشه ی گیاه جینسنگ میباشد نمیتوان در ایران آن را تهیه کرد…چون گیاهان دارویی علی رقم رشد در مناطق مختلف، معمولا در آب و هوا و خاک برخی مناطق جغرافیایی کره ی زمین میتوانند ترکیبات موثر را در حداقل دوز ممکن تولید نمایند.