بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل را می دانید؟

3/5 - (34 امتیاز)
برای رفع مشکلات کبدی یکی از بهترین قرص‌های گیاهی که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، قرص لیورگل است. آیا می‌دانید برای اینکه لیورگل در بدن شما بهترین جذب را داشته باشد، چه زمانی باید آن را بخورید؟ همراه با غذا یا بدون غذا؟
بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل را می دانید؟

کبد از اعضایی در بدن است که به‌راحتی با تغذیه ناصحیح تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته اختلالات کبدی انواع بسیار متفاوتی دارد که هرکدام، می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. خداوند متعال درمان تمام بیماری‌ها را در طبیعت در دسترسمان قرار داده است. یکی از موثرترین و بهترین داروهای بیماری‌های کبد گیاه خار مریم است. از دیرباز این گیاه به‌عنوان یک سم‌زدای قوی مورداستفاده بوده است. قرص گیاهی لیورگل در حقیقت همان عصاره طبیعی این گیاه محسوب می‌شود که تاثیر بسیار زیادی بر سم‌زدایی کبد دارد. اگر می‌خواهید بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل را بدانید، تا پایان با ما در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه باشید.

تاثیر گیاهان دارویی و معرفی عملکرد کبد

بهتراست بدانید در مراحل اولیه، برخی از بیماری‌های کبدی علائم خاصی ندارند و این موضوع می‌تواند درمان را سخت‌تر کند. در این راستا گیاهان دارویی همواره نقش بسزایی در درمان بیماری‌ها داشته‌اند. ایران به‌عنوان یکی از کشورهایی که همواره از این گیاهان برای درمان بیماری‌ها استفاده کرده، در جهان معروف است. درست است که درمان با گیاهان دارویی کمی زمان‌بر است اما عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. داروی لیورگل یکی از این داروها است که از عصاره گیاه خار مریم تهیه می‌شود. بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل نیز طبق نظر پزشک با توجه به مشکلی که فرد دارد، مشخص خواهد شد.

کبد که فیلتر بدن محسوب می‌شود اگر بیمار شود مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کرده و حتی منجر به مرگ می‌شود. بهتراست بدانید که هر آنچه از طریق خوردن، آشامیدن، تماس با پوست و حتی تنفس وارد جریان خون شود به کبد می‌رود تا در آنجا متابولیسم شود، درواقع کبد مانند فیلتر عمل می‌کند و مواد مازاد مانند چربی‌ها، مواد شیمیایی، سموم، فلزات سمی و برخی مواد معدنی مازاد و غیره را از طریق صفرا دفع خواهد کرد.

حال ما ممکن است در اثر بی‌توجهی این عضو پرکار و مهم بدن را با بی‌تحرکی و رژیم غذایی بد و خوردن الکل بیش‌ازاندازه بیمار کنیم. شاید بیماری‌های کبد دلایل بسیار متفاوتی داشته باشد، اما چاقی و خوردن الکل از مهم‌ترین دلایل برای کبد چرب محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک کبد سالم رژیم غذایی‌تان را سرشار از میوه و سبزی‌ها کنید.

  لیورگل برای کبد2

بیماری های کبدی و راه های تشخیص آن

کبد بزرگترین اندام درونی بدن محسوب می‌شود. این عضو در خون‌سازی و مقاومت در برابر عفونت‌ها، فراهم ساختن سریع انرژی در هنگام ضرورت، ذخیره آهن و پروتئین‌سازی، ذخيره قند به‌صورت گليكوژن و نيز تنظيم سوخت‌وساز قند و چربي نقش مهمی ایفا می‌کند. بسیاری از بیماری‌ها و شرایط می‌توانند بر کبد تأثیر منفی بگذارند. به‌عنوان‌مثال، داروهای خاصی مانند مقادیر زیاد استامینوفن و داروهای ترکیبی از استامینوفن مانند ویکودین و نورکو و همچنین استاتین ها به کبد آسیب وارد می‌کند.

علائم و نشانه‌های مربوط به بیماری کبد متفاوت هستند و به نوع دقیق بیماری کبدی که وجود دارد بستگی دارد. اما به‌طورکلی علائم بیماری‌های کبدی شامل ضعف و خستگی، کاهش وزن، حالت تهوع، و تغییر رنگ پوست (زردی) است. متأسفانه بیماری‌های کبدی در مراحل اولیه قابل‌تشخیص نیستند و این موضوع درمان را کمی مشکل می‌کند.

برای تشخیص بیماری‌های کبد با آزمایش خون و سونوگرافی تا حد زیادی بیماری‌ها قابل‌تشخیص هستند. اما در موارد شدیدتر بیوبسی کبدی انجام می‌شود. در این روش از بافت کبد نمونه‌برداری خواهد شد. در ادامه به روش‌های درمانی و بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل که یکی از راه‌های درمانی است اشاره خواهیم کرد.

فواید استفاده از گیاه خار مریم در درمان بیماری های کبد

یکی از بهترین راه‌های درمان بیماری‌های کبدی که در طبیعت وجود دارد، گیاه خار مریم محسوب می‌شود. گیاه خار مریم درواقع بومی کشورهای اروپایی است اما اکنون در سراسر جهان کشت می‌شود. گل‌ها این گیاه به رنگ قرمز مایل به بنفش هستند. از میوه‌های براق، پودر شده، سیاه یا خاکستری‌رنگ آن در تهیه عصاره استفاده می‌کنند. این گیاه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی که دارد، یک دارو بی‌نظیر کبد محسوب می‌شود. جالب است بدانید که گیاه خار مریم علاوه بر سم‌زدایی کبد، باعث کاهش قند خون، کاهش کلسترول و کاهش بیماری‌های قلبی می‌شود.

 عصاره خار مریم می‌تواند اثر مهاری بر رشد سلول‌های سرطانی و تومورهای پوست داشته باشد و همچنین می‌تواند به جلوگیری از رشد سرطانی پروستات، پستان و کبد کمک کند. این گیاه را می‌توانید به‌طور روزانه مانند چای دم‌کرده و مصرف کنید. برای درست کردن دم‌نوش خار مریم 5 گرم دانه را در ۱۵۰ سی‌سی آب جوش ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم‌کرده و می‌توانید روزانه ۳ الی ۴ دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

 دقت کنید که خانم‌های باردار و کودکان زیر 1 سال منع مصرف این دم‌نوش گیاهی را دارند. عصاره گیاه خار مریم ممکن است مانند استروژن عمل کند. اگر شرایطی دارید که با قرار گرفتن در معرض استروژن بدتر می‌شود از این گیاه استفاده نکنید. لیورگل نیز از دیگر محصولات حاوی خار مریم است که در ادامه بیشتر در مورد آن و بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل صحبت خواهیم کرد.

  خار مریم

قرص گیاهی لیورگل چیست؟

قرص گیاهی لیورگل درواقع قرصی است که عصاره گیاه خار مریم را در بر دارد. لیورگل در دو دوز 70 و 140 میلی‌گرم و در بسته‌بندی‌های مقوایی 30 عددی عرضه می‌شود. قرص لیورگل 70 میلی گرم گل دارو و همچنین دوز 140 این قرص باهدف افزایش اثربخشی گیاه خار مریم به این صورت تولیدشده است. این قرص یک داروی بی‌نظیر برای بازسازی کبد محسوب می‌شود. داروی یادشده معمولا در درمان بیماری‌های کبدی مانند: سیروز کبدی، هپاتیت، کبد چرب، یبوست و بی‌اشتهایی تجویز می‌شود.

 گیاه خار مریم و درنتیجه قرص لیورگل اثربخشی خوب خود را مدیون وجود ماده‌ای به نام سیلیمارین است. سیلیمارین در حقیقت مجموعه ترکیبات پلی فنلی گیاه خار مریم است. سیلیمارین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی و مستقیم عمل نموده و رادیکال‌های آزاد سمی را از بین می‌برد. گلوتاتیون داخل سلولی و سوپر اکسید دیس موتاز را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که در درمان بیماری‌های کبدی، قرص گیاهی لیورگل نسبت به داروهای شیمیایی بسیار اثربخش‌تر بود. همچنین توجه به بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل نیز بر اساس نظر پزشک نیز نکته قابل‌توجه دیگری در تأثیرگذاری این دارو است.

فواید استفاده از قرص گیاهی لیورگل

با توجه به توضیحاتی که در مورد گیاه خار مریم تاکنون داده‌ایم، شاید به‌راحتی بتوانید فواید مصرف قرص گیاهی لیورگل را حدس بزنید. باید بدانید که این قرص فاقد ماده شیمیایی بوده و می‌توانید با خیال راحت آن را مصرف کنید. ما در ادامه در مورد بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل صحبت خواهیم کرد. اما پیش از آن خوب است لیستی از فواید این قرص را مشاهده کنید. این فواید عبارتند از:

  • مناسب در درمان هپاتیت حاد ویروسی، کبد چرب و سیروز کبدی
  • محافظت‌کننده کبد
  • از بین برنده رادیکال‌های آزاد به دلیل آنتی‌اکسیدان قوی که دارد
  • کاهش‌دهنده عوارض سمی داروهای ضد سرطان
  • صفرا آور
  • بهبود سلامت قلب
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش کلسترول خون
  • کنترل قند خون

بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل

شاید بتوانید قرص گیاهی لیورگل را بدون تجویز پزشک از داروخانه‌ها تهیه‌کرده و مصرف کنید، اما بهتر است قبل از شروع مصرف این قرص با پزشک خود مشورت کنید. بهترین زمان خوردن قرص لیورگل 140 میلی گرم گل دارو و همچنین 70 میلی‌گرم 1 ساعت بعد از غذا است. این دارو را می‌توانید روزانه 3 نوبت به همراه یک لیوان آب استفاده کنید. دوز 140 در هر نوبت 1 عدد و دوز 70 در هر نوبت 2 عدد باید میل شود. برای درمان بیماری‌هایی مانند کبد چرب، بهتر است قرص گیاهی لیورگل را حداقل 3 ماه مصرف کنید. با این حال بهتر است در این مورد نظر پزشک را نیز جویا شوید.

عوارض مصرف قرص گیاهی لیورگل

هر دارویی می‌تواند با توجه به تمام فوایدی که بر بدن دارد، عوارض ناخواسته‌ای به همراه خود داشته باشد. قرص گیاهی لیورگل که درواقع به‌عنوان یک قرص بازسازی‌کننده کبد است، در برخی موارد می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. مشکلات گوارشی یکی از علائمی است که تاکنون گزارش‌شده است. این قرص اثر ملینی دارد. البته اثر ملینی آن بسیار خفیف بوده و اسهال شدید به وجود نمی‌آورد.

عوارض دیگری که ممکن است در برخی از افراد ایجاد شود، عوارض آلرژیکی هستند. مانند هر گیاه دیگری، ممکن است افراد به گیاه خار مریم حساسیت داشته باشند. با شروع علائم آلرژیکی مصرف قرص را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید. اگر به این گیاه حساسیت دارید و یا اگر انسداد شدید لوله صفراوی دارید، این قرص را مصرف نکنید.

همچنین این قرص گیاهی، ممکن است با برخی از داروها تداخل دارویی داشته باشد، درنتیجه حتما قبل از مصرف و برای دانستن بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل با پزشک خود مشورت کنید. در این راستا خوب است بدانید، داروهایی که ممکن است با قرص گیاهی لیورگل تداخل داشته باشند داروهایی همچون فلوواستاتین، گلیپیزید، دیازپام، دیکلوفناک، ایبوبروفن، آمیتریپتیلین و تولبوتامید هستند.

سخن پایانی

درمان تمام دردهای بشر در دل طبیعت نهفته و ایران نیز از گذشته‌های دور معروف به درمان بیماری‌ها از طریق استفاده از گیاهان دارویی بوده است. گیاه خار مریم یکی از بهترین گیاهانی است که طبیعت برای بازسازی کبد به ما ارزانی داشته است. داروسازان با استفاده از عصاره این گیاه قرص لیورگل را تولید کرده‌اند.

اگر از چاقی رنج می‌برید، الکل مصرف می‌کنید و یا با هر دردی سراغ خوردن استامینوفن می‌روید، بدانید که به کبد خود آسیب‌زده‌اید. اولین قدم برای داشتن کبد سالم، داشتن یک سبک زندگی سالم است. همچنین مصرف قرص لیورگل نیز می‌تواند مؤثر باشد، که بهتر است تحت نظر پزشک آن را استفاده کنید. بهترین زمان خوردن قرص گیاهی لیورگل یک ساعت بعد از خوردن غذا است.

مطالب مرتبط
برچسب: سلامت بدن
دسته بندی: کلیه و کبد
بحث و تبادل نظر
guest

160 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان شیرازی
ایمان شیرازی

درود برشما
یکی از بدترین دستگاه‌های موجود در بازار ویپ هست خانم فراهانی این پیام بنده رو به دختران و پسران و هرکسی که ویپ میکشه برسانید

من سیگار رو خواستم با ویپ کنار بزارم و گذاشتم اما بعدش هم مشکل تعوذ و هم مشکل خواب و هم مشکل کلسترول بالا در خونم شدم و حتی مقداری هم روی قلبم تاثیر گذاشت
عزیزان ویپ نکشید

فا طمه
فا طمه

از تو ضحاک شما که خیلی کامل و جامع بود تشکر میکنم آیا فیروز کبدی هم با این درمان میشود

مربی بدنسازی
مربی بدنسازی
پاسخ به  فا طمه

سلام دوست عزیز
این امر نیاز به بررسی و تجویز پزشک دارد
ممکن است همراه با داروی دیگری لیورگل را نیز برایتان تجویز نمایند
ممنون از همراهی شما

جواد
جواد

باسلام من باتشخیص دکتروازمایش خون کردم چرب تشخیص دادن واینکه چون کاشت موانجام دادم بایدتایکسال قرص هرویت بخورم ایاضرری ندارد

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  جواد

سلام کاربر گرامی
لطفا با پزشک خود مشورت نمایید تا با توجه به گرید کبد شما درباره خوردن مکمل های تقویت کننده ی مو شما را ارهنمایی کنند.
سپاس از همراهی شما

محمدعلی
محمدعلی

سلام دکتر روزی ی دونه برام تجویز کرد

اسماعیل
اسماعیل

سلام من 44سالمه سونو گرفتم گرد کبدم 2به 3,چرب هست دکتر به من گفت روزی یک عدد قرص لیور 70,بخورم ولی شما میگید روزی چندتا باید بخورم چجوریه؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  اسماعیل

سلام کاربر گرامی
پزشک شما بنابر شرایط شما و با توجه به آزمایش ها این دوز را صلاح دانسته اند لطفا دستور مصرف ایشان را ادامه دهید.
سپاس از همراهی شما

Star
Star

سلام
لیورگل و میشه تو آب حل کرد برای کودک ؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  Star

سلام کاربر گرامی

لطفا در مورد مقدار و نحوه ی مصرف با متخصص اطفال مشورت نمایید.
سپاس از همراهی شما

رامین
رامین

سلام وقت بخیر دکتر
من چند ماهی هست الکل را ترک کردم
والان ک ازمایش دادم انزیم کبدم بالا هست 44 هست
و ریزش مو زیاد دارم ،ایا میتونم از قرص لیورگل استفاده کنم و روزی چند تا مصرف کنم ،ممنونم

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  رامین

سلام کاربر گرامی
لطفا به متخصص گوارش مراجعه نمایید تا گرید کبد شما مشخص شود و به صورت مداوم تا زمان کاهش آنزیم های کبدی به حد نرمال تحت نظر باشید.
سپاس از همراهی شما

زهرا
زهرا

سلام خسته نباشید
هم قرص لیورگل بخوریم هم دمنوششو ضرر نداره؟

دکتر سیدی زاده
دکتر سیدی زاده
پاسخ به  زهرا

سلام کاربر گرامی
اگر لیور گل 140 مصرف می کنید روزانه نهایتا 3 عدد کافی است و نیازی به مصرف دمنوش نیست اما اگر مقادیر کمتر مصرف می کنید مشکلی ندارد.
سپاس از همراهی شما

1 4 5 6