رابطه بین سفید شدن و ریزش مو چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

خیلی از افراد بر این باورن که با سفید شدن مو دیگه اون مو ریزش پیدا نمی کنه، برخی افراد هم به دلیل زود سفید شدن موهاشون، مجبورن که اونها رو رنگ کنن و این رنگ کردن رو دلیلی بر ریزش موهاشون می دونن. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم […]

رابطه بین سفید شدن و ریزش مو چیست؟

خیلی از افراد بر این باورن که با سفید شدن مو دیگه اون مو ریزش پیدا نمی کنه، برخی افراد هم به دلیل زود سفید شدن موهاشون، مجبورن که اونها رو رنگ کنن و این رنگ کردن رو دلیلی بر ریزش موهاشون می دونن. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز سعی داریم به این موضوع بپردازیم که تا چه حد ریزش مو و سفید شدن اون با هم در ارتباطن و چجوری می شه از سفید شدن زودرس مو قبل از 40 سالگی جلوگیری کرد؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

دلایل سفید شدن مو

محققان بر این باورن که سفید شدن مو قبل از چهل سالگی بیشتر به ژنتیک و عامل وراثت برمی گرده اما در این بین تاثیر عامل اعصاب و استرس رو هم نمی شه کتمان کرد.

همون جوری که توی مطلبی تحت عنوان “علت سفیدی موی سر چیست؟” گفتیم، سفید شدن مو می تونه به دلیل تراکم هیدروژن پیروکسید توی سلول های مو باشه. سلول ها به طور طبیعی مقدار کمی هیدروژن پیروکسید دارن که از طریق آنزیمی به نام کتالیز کنترل می شن؛ با افزایش سن این آنزیم کمتر تولید می شه و به این تریتیب، تراکم هیدروژن پیروکسید افزایش پیدا می کنه و ساخت طبیعی ملانین که رنگدانه طبیعی مو هست، رو محدود کرده و مو به مرور سفید می شه.

می تونید برای تکمیل اطلاعاتتون مطلب “هر آنچه که درباره علل و راه های درمان ریزش مو باید دانست” رو هم مطالعه کنید.

پاسخ به دو سوال و ابهام

اگه مو سفید شه دیگه نمی ریزه؟

برخی افراد با دیدن تار موهای سفید به شدت ناراحت و سعی در پوشاندن اون دارن، در عوض بعضی دیگه اعتقاد دارن که با سفید شدن مو، مو دیگه نمی ریزه؛ باید بگیم که این تصور درست نیست و سفیدی مو دلیل بر ریزش نداشتن اون نیست.

روی ریزش مو دلایل زیادی تاثیرگذاره و تغییر توی رنگدونه های مو نمی تونه جلوی هیچ کدوم از اونها رو بگیره، تنها به دلیل اینکه موی سفید ضخیم تره، در برابر ریزش مقاومت بیشتری به خرج می ده و در نتیجه این فکر به نظر میاد که موی سفید نمی ریزه!

رابطه بین سفید شدن و ریزش مو چیست؟

ابهام بعدی اینکه آیا رنگ کردن مو باعث سفید شدن مو می شه؟

این فکر درسته، سلول های رنگساز مو در مجاورت سلول های زاینده مو قرار دارن به همین دلیل هم هر آسیب شدیدی می تونه باعث آسیب دیدن سلول های رنگساز مو هم بشه، در نتیجه ممکنه این شرایط باعث رویش موهای سفید شه. آسیب های شدیدتر مثل دکلره می تونه سلول های زاینده مو رو به کلی از بین ببره و حتی باعث ریزش شدید مو هم بشه.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت مو
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها