کرم‌ های ترمیم کننده زخم

5/5 - (1 امتیاز)

به منظور درک موضوع کرم های ترمیم کننده زخم بهتر است از تعریف زخم و روند طبیعی بدن شروع کنیم! کرم‌ های ترمیم کننده زخم چگونه عمل می‌کنند؟ ابتدا لازم به ذکر است زخم عبارت است از آسیب به سطحی از فیبرهای بدن که زیر لایه اولیه پوست واقع شده‌اند. لایه های سطحی پوست به […]

کرم های ترمیم کننده زخم

به منظور درک موضوع کرم های ترمیم کننده زخم بهتر است از تعریف زخم و روند طبیعی بدن شروع کنیم!

کرم‌ های ترمیم کننده زخم چگونه عمل می‌کنند؟

ابتدا لازم به ذکر است زخم عبارت است از آسیب به سطحی از فیبرهای بدن که زیر لایه اولیه پوست واقع شده‌اند.

لایه های سطحی پوست به طور طبیعی دایما ریخته و تعویض می‌شوند. در صورت زخم شدن، بسته به شدت جراحت، پوست با تمام قوا وارد عمل شده و ترمیم‌ کنندگی طبیعی را آغاز می‌کند.

قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف:97.600 تومان
قرص هیرویت
قرص هیرویت هلث اید 60 عددی
قیمت اصلی: 147.200 تومان
قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

معمولا این روند چند روزی به طول انجامیده و پس از چندین هفته مرتب با تعویض پوست، زخم نیز بهبود می‌یابد.

ترمیم اثر زخم، فرآیند طبیعی بدن ما برای بازسازی است. زمانی که درم، که زیر سطح پوست است، آسیب می‌بیند، بدن فیبرهای کلاژن تولید کرده که نوعی پروتئین است. این پروتئین زخم و اپیدرم را پر نموده و اپیدرم (سطح پوست) می‌تواند دوباره خود را ساخته و ترمیم کند.

Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف:1.100.000 تومان
Ordinary-Caffeine-Solution-5-Serum-30
سرم دور چشم کافئین 5% اوردینری
قیمت اصلی: 1.370.000 تومان
قیمت با تخفیف: 1.100.000 تومان

نکته جالب این است که این تغییرات به قدری اساسی هستند که زخم ها هر چقدر هم که عمیق باشند، حداکثر پس از یک یا دو سال تقریبا محو می‌شوند.

پوست همه انسان‌ها در این ترمیم و بازسازی یکسان عمل نمی‌کنند. بسته به سن و دیگر شرایط بدن این عمل بازسازی تفاوت دارد. در افراد جوان زخم مشخص‌ تر بوده اما جای زخم به سرعت التیام می‌یابد.

اما در افراد کهنسال، جای زخم‌ ها کمتر آشکار هستند، اما فرآیند درمان زخم در بین آنها کندتر بوده و حتی احتمال مزمن شدن برخی از جراحات هم در میان آنها وجود دارد.

جالب است بدانید افرادی که در آسیا و آفریقا زندگی می‌کنند، به دلیل داشتن رنگدانه‌ های بیشتر در پوست، جای زخم‌هایشان آشکارتر است.

برخی بیماری‌ها چون دیابت و… در هر سنی ممکن است روند ترمیم زخم را کند و یا قطع نماید. در بیشتر افراد بخصوص افراد مسن که بیمار هستند و توان حرکت ندارند، زخم بستر موجب آزارشان می‌گردد.

به طور کلی زخم بستر از تهدیدهای بیمارانی است که در طولانی مدت در جایی ساکن بوده و حرکت نداشته باشند.

چه زخم‌هایی نیاز به کرم‌ های ترمیم کننده زخم دارند؟

افرادی که به روند طبیعی بدنشان دیگر امیدی برای بازسازی زخم نیست و یا عجله برای بهبود زخم‌هایشان دارند، می‌توانند از محصولاتی که زیر نظر متخصصان تولید شده‌اند برای بهبود زخم‌هایشان و برطرف نمودن جای آنها استفاده کنند.

همان طور که مطرح شد، افراد مبتلا به دیابت و مریضی‌ های طولانی در صدر درخواست‌ کنندگان کرم‌ های ترمیم  کننده زخم هستند.

زخم بستر

زخم بستری در نقاطی از بدن که فشار وزن بدن بیمار بیشتر است دیده می‌شود. زخم بستر به طور شایع در لگن، ستون مهره ها، قسمت تحتانی کمر، شانه ها و… بیشتر دیده می‌شود.

این فشار موقتی جریان خون پوست را متوقف می‌نماید که در نتیجه سلول‌های پوستی صدمه دیده و می‌میرند. با برداشتن فشار جریان خونرسانی به پوست بهبود یافته و پوست روند بهبود را شروع می‌ کند.

اگر فرد دارای بیماری مزمن و طولانی مدت باشد و سن بالایی هم داشته باشد، این روند بهبودی طولانی شده و ممکن است فرد را آزار دهد.

بهترین توصیه در مورد این عارضه، پیشگیری است. بسیاری از محصولات در بازار به شما کمک می‌ کند که با رساندن کمک به بدن در ایجاد نشدن این زخم موثر باشید. از جمله کرم های ترم کننده زخم

در صورت ایجاد نیز سعی نمایید با توصیه پزشک از محصولاتی که برای درمان به شکل کرم، ژل و… موجود هستند، استفاده کنید. در این رابطه خواندن مقاله “درمان و ترمیم زخم بستر” را در مثبت سبز به شما پیشنهاد می‌ دهیم.

 دیابت

دیابت از جمله بیماری هایی است که گاهی اوقات به دنبال آن نیاز به کرم های ترمیم کننده زخم می شود. دیابت یک بیماری مزمن بوده که در این بیماری بدن قادر نیست از گلوکز یا قند خون به نحوه مطلوب استفاده نماید.

لذا میزان قند خون بالا رفته و با ایجاد مشکلاتی باعث می‌شود که زخم ها دیرتر و سخت‌ تر بهبود یابند.

همان‌طور که می‌دانید عسل طبیعی تاثیر شگرفی بر درمان زخم‌ ها دارد، از این ماده جادویی محققان برندهای معتبر در بازار استفاده نموده و محصولاتی را روانه بازار نموده‌اند که روند درمان و بهبود را تسریع بخشیده است.

کرم‌ های ترمیم کننده زخم دارای عسل از پرتقاضاترین محصولات برای بیماران دیابتی و دیگر امراض می‌ باشند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها