mosbatesabz

در مورد ویژگی های ضد آفتاب مدیلن چه می دانید ؟

امتیاز دهید

در تمام فصول سال استفاده از کرم ضد آفتاب امری ضروری است اما در طول فصل تابستان ضرورت نیاز به مصرف این محصول بیش از هر فصلی احساس می‌شود. نکته مهم اینجاست که باید در تمام روزها از این محصول متناسب با پوست هر فردی استفاده شود. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت […]

در مورد ویژگی های ضد آفتاب مدیلن چه می دانید؟
Oralyte

در تمام فصول سال استفاده از کرم ضد آفتاب امری ضروری است اما در طول فصل تابستان ضرورت نیاز به مصرف این محصول بیش از هر فصلی احساس می‌شود. نکته مهم اینجاست که باید در تمام روزها از این محصول متناسب با پوست هر فردی استفاده شود. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز پیرامون انواع ضد آفتاب مدیلن به بحث خواهیم پرداخت. اما پیش از آن مضرات نور خورشید را برای شما شرح خواهیم داد.

واکنش دفاعی پوست در برابر نور خورشید چیست ؟

پوست انسان به عنوان اولین سد دفاعی بدن در برابر مضرات خورشید به مرور، یک مکانیسم دفاعی پیدا می‌کند. زمانی که پوست، تحت تاثیر تابش اشعه آفتاب قرار می‌گیرد شروع به آزاد کردن رنگ‌دانه اصلی پوست (ملانین) می‌کند. ملانین در لایه‌های سطحی پوست جایگزین شده و از نفوذ پرتوها به قسمت‌های عمقی پوست جلوگیری می‌کند.

بر اثر تابش آفتاب، تغییراتی زودرس در پوست مشاهده می‌شود؛ مثلا لکه‌هایی به نام کک و مک ظاهر می‌شود که پوست را تیره‌تر می‌کند. این فرآیند واکنش دفاعی پوست محسوب می‌شود.

UVA  و UVB چیست؟

UVA و UVB  انواع اشعه ماورای بنفش خورشید هستند. UVA از طریق تشکیل رادیکال‌های آزاد با اختلال در روند طبیعی تجدید ساختار پوست، سبب ایجاد علائمی نظیر پیری زودرس پوست و بروز لک‌ها و تیرگی‌های آن می‌شود. UVB نفوذپذیری کمتر در لایه‌های پوستی داشته و عوارض مستقیمی نظیر قرمزی، التهاب و آفتاب‌سوختگی ایجاد نموده و در موارد برخورد طولانی‌مدت با آن احتمال بروز انواع سرطان‌های پوستی افزایش می‌یابد. انواع کرم ضد آفتاب مدیلن حاوی فیتلرهای UVA و UVB هستند و در حفاظت از پوست با فاکتورهای حفاظتی بالا بسیار موثر عمل می‌کنند.

مضرات نور خورشید برای پوست

چروک و لک، پیری زودرس پوست و انواع سرطان پوستی جزء مشکلات ناشی از اشعه UVA است که نسبت به عوارض اشعه UVB دیرتر بروز می‌کند و در بلند مدت آثار خود را نشان می‌دهد. اشعه ماورای بنفش از شیشه عبور کرده و میزان آن ارتباطی به ساعت روز ندارد. با توجه به عوارض ناشی از این دو اشعه، کرم ضد آفتاب یک لایه روی سطح پوست ایجاد و از نفوذ اشعه‌های ماورای بنفش جلوگیری می‌کند. ضد آفتاب‌هایی مناسب هستند که هم جلوی اشعه UVA و هم UVB را بگیرند تا مضرات نور آفتاب را کاهش دهند. با خرید کرم ضد آفتاب و مصرف مداوم آن می‌توانید از مضرات آفتاب در امان بمانید.

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس ۲۰۰ میلی لیتر
قیمت: 143.000 تومان
قیمت با تخفیف:119.000 تومان

در مورد ویژگی های ضد آفتاب مدیلن چه می دانید؟

نور خورشید و سرطان پوست

بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل از سن ۲۰ سالگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ملانوما را افزایش دهد. سرطان سلول پایه‌ای نیز نوعی سرطان پوست شایع است. این نوع سرطان به طور محلی گسترش می‌یابد و متاستاز نمی‌دهد در حالی که کارسینوم سلول سنگفرشی می‌تواند متاستاز بدهد، اما این سرطان پوست به اندازه ملانوما شایع و خطرناک نیست. خطر ابتلا به کارسینوم سلول سنگفرشی و سرطان سلول پایه‌ای با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و حفاظت از رنگ‌دانه‌ها افزایش می‌یابد.

ضد آفتاب مدیلن و مقدار مصرف آن

اگر از ضد آفتاب مدلین به مقدار کم استفاده شود از اثر محافظتی ضد آفتاب کاسته خواهد شد. به طور مثال اگر به جای یک بند از نیم بند انگشت آن را استفاده کنید، SPF آن یا به عبارتی میزان محافظت در برابر اشعه B به نصف کاهش پیدا می‌کند. ضد آفتاب باید سطح پوست را به طور کامل پوشش دهد تا وظیفه محافظتی آن به طور کامل صورت گیرد. در مصرف ضد آفتاب دست و دلباز باشید زیرا به طور مستقیم با سلامت پوست شما در ارتباط است.

ضد آفتاب مدیلن مناسب پوست های معمولی و خشک

کرم ضد آفتاب رنگی SPF50 مدیلن یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی با پوست خشک و معمولی است که علاوه بر حفاظت کامل پوست در برابر اشعه ماورای بنفش، پوست را مرطوب کرده و در برابر آب و تعریق نیز مقاوم عمل می‌کند. همچنین دارای Parsol با خاصیت جذب آفتاب و جلوگیری از آسیب اشعه آن به پوست است. این ضد آفتاب با رنگ بژ روشن می‌تواند جایگزین کرم پودر شما نیز باشد و علاوه بر حفاظت از پوست موجب پوشش عیوب صورت، یکدست شدن پوست و زیبایی چهره نیز شود. به علاوه این محصول ویتامین E و C نیز دارد. این ویتامین‌ها که به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های قوی شناخته می‌شوند سبب خنثی سازی رادیکال‌های آزاد شده و مانع از چروک پوست می‌شوند. بنابراین از پیری زودرس جلوگیری کرده و با خاصیت رطوبت رسانی خود به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند.

خرید کرم ضد آفتاب رنگی SPF50 مدیلن مناسب پوست های معمولی و خشک

ترکیبات و نحوه مصرف ضد آفتاب مدیلن مناسب پوست نرمال و خشک

از جمله مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این کرم می‌توان به اوره اشاره کرد. اوره یکی از موثرترین مواد در رطوبت‌رسانی به پوست است و از آنجایی که محصول فوق نیز برای پوست‌های معمولی و خشک فرموله شده وجود این ماده در ترکیبات کرم می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از بروز خشکی و حساسیت پوستی داشته باشد.

این محصول باید نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در برابر نور خورشید به صورت مالیده شده و هر 3 تا 4 ساعت تجدید شود.

در مورد ویژگی های ضد آفتاب مدیلن چه می دانید؟

ضد آفتاب مدیلن مناسب پوست های چرب و آکنه ای

این نوع کرم ضد آفتاب SPF60 مدیلن فاقد چربی و غیرکومدون‌زا بوده و مناسب برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای است. کرم ضد آفتاب مدیلن حاوی ویتامین‌های E و C است که با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، مانع از ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. با وجود اینکه این کرم برای پوست‌های چرب فرموله شده اما حاوی عوامل مرطوب کننده جهت جلوگیری از بروز خشکی نیز هست. افرادی که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارند، بهتر است از محصولات ویژه نوع پوست خود استفاده کنند تا از بروز چربی بیشتر و افزایش جوش‌ها پیشگیری شود. محصول فوق رنگ بژ روشن دارد و با به کارگیری از آن دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر نیز نخواهید داشت. این ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی 60 از پوست شما محافظتی کامل در برابر اشعه مضر خورشید به عمل می‌آورد.

نکته حائز اهمیت در رابطه با این محصول فاقد چربی بودن آن است به طوری‌که احساس سنگینی و چربی روی پوست ایجاد نخواهد کرد.

خرید ضد آفتاب مدیلن SPF60 مناسب پوست های چرب و آکنه ای

ترکیبات و نحوه مصرف ضد آفتاب مدیلن مخصوص پوست چرب

روغن دانه ماکادمیا یکی از ترکیبات گیاهی موجود در این محصول است که منبعی غنی از اسیدهای چرب و پتاسیم بوده و به منظور حفظ سلامتی پوست و مو کاربرد بسیاری دارد. روغن ماکادمیا سرشار از ویتامین E بوده و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود ضد چین و چروک پوست عمل می‌کند. به عنوان یک جوان‌کننده طبیعی پوست از مزایای این روغن می‌توان بهره گرفت.

نحوه مصرف این ضد آفتاب نیز دقیقا همانند ضد آفتاب پوست خشک آن است یعنی نیم ساعت پیش از قرار گرفتن در برابر نور خورشید باید مورد استفاده قرار بگیرد و حدوا هر 3 یا 4 ساعت یکبار تجدید شود.

سخن پایانی

کرم ضد آفتاب مدیلن یکی از ضد آفتاب‌های مرغوب ایرانی در بازار است که در دو نوع یکی برای پوست‌های معمولی و خشک و دیگری برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای تولید شده است. هر دوی این ضد آفتاب‌ها رنگی بوده و پوششی مناسب همراه با رنگی جذاب به پوست می‌دهند. در تهیه ضد آفتاب حتما نوع پوست خود را در نظر بگیرید و بعد انتخاب خود را انجام دهید. امیدواریم توانسته باشیم آن‌طور که شایسته شما خواننده عزیز است در این مقاله اطلاعات مناسبی را در اختیارتان قرار دهیم.

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیدا
شیدا

سلام وقت بخیر
برای پوست های نرمال کدوم ضد آفتاب خوبه؟

سالاری
سالاری

درمورد تعداد دفعات تمدید ضدافتاب در روز برای پوست چرب، نوع کرم فرقی نمیکنه ؟

مجله مثبت سبز
مجله مثبت سبز
پاسخ به  سالاری

دوست عزیز در مورد تمدید ضد آفتاب ها همه یکسان هستند و باید ضد آفتاب های تا 50 درصد 2 ساعت یکبار و ضد آفتاب های 100 درصد 4 ساعت یکبار تمدید شود .

رویا میرافشاری
رویا میرافشاری

آیا درسته که برای بچه ها هم از سن 6 ماهگی باید ضد آفتاب بزنیم؟