mosbatesabz

محلول های پاک کننده چشم

امتیاز دهید

محلول های پاک کننده چشم در راستای حفاظت از پوست حساس و آسب پذیر دور چشم، مصرف محلول های پاک کننده چشم در سال های اخیر در میان خانم ها رواج بیشتری داشته است. آرایش بخصوص آرایش چشم جز اتفاقاتی است که خانم ها یا به صورت روزانه و یا در مراسم های خاص به […]

محلول های پاک کننده چشم
Oralyte
آنچه در این مقاله می خوانیم

محلول های پاک کننده چشم

در راستای حفاظت از پوست حساس و آسب پذیر دور چشم، مصرف محلول های پاک کننده چشم در سال های اخیر در میان خانم ها رواج بیشتری داشته است.

آرایش بخصوص آرایش چشم جز اتفاقاتی است که خانم ها یا به صورت روزانه و یا در مراسم های خاص به سمت آن خواهند رفت.

ما به خوبی می دانیم که نباید ذره ای لوازم آرایش به خصوص در زمان خواب روی پوست صورت باقی بماند. خیلی وقت ها استفاده از محلول های شستشو مثل شامپو یا صابون کافی نیست و باید سراغ محلول های پاک کننده چشم برویم. اگر شادابی پوست برایتان مهم است حتما می دانید که حداقل روزی یک بار به این شوینده ها (پاک کننده) احتیاج پیدا خواهید نمود تا پوستی شفاف و عاری از جوش و آکنه داشته باشید.

نکته مهم در آرایش بخصوص آرایش چشم، بحث زدودن آن از روی پوست است. به دلیل حساسیت بالای پوست نازک دور چشم باید با مواد خاص و اصطلاحا دارای چربی آرایش ها را به خوبی از چشم و اطراف آن پاک کرد.

بهترین محلول های پاک کننده چشم

محلول های پاک کننده چشم

چشم ها بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛ بنابراین اگر همیشه آرایش چشم دارید حتما از پاک کننده هایی به همین منظور استفاده کنید.

از بهترین نمونه های محلول های پاک کننده چشم محلول های دوفاز هستند که با داشتن مایع مناسب که چربی لازم را هم دارد، می تواند بدون آن که به پوست اطراف چم آسیب وارد کند، آن را به خوبی از انواع آرایش های حتی ضد آب تمیز کند.

قبل از استفاده از این پاک کننده ها محلول را به خوبی تکان دهید کمی از آن را بلافاصله بر روی تکه ای پنبه ریخته و به آرامی بر روی چشم بکشید. پس از زدودن تمام مواد آرایشی، صورتتان را با آب خنک شسته و پس از آن از کرم دور چشم (ضد چروک) مناسب با حرکات آرام و ضربه ای بهره ببرید.

اهمیت پاک کردن آرایش دور چشم

محلول های پاک کننده چشم

بر روی پلک ها غدد کوچکی وجود دارد که باعث تولید اشک می شود. یک لایه اشک نازک به طور پیوسته چشم را می پوشاند و آنها را برای حفاظت مرطوب نگه می دارد.اگر شما آرایش چشم را به صورت صحیح پاک نکنید، این غدد در معرض خطر انسداد قرار می گیرند. در پی آن اشک دیگر نمی تواند سطح چشم را بپوشاند و در نتیجه خشک می شود.

این عامل باعث حساسیت چشم شده و حتی در زمانی که از لنز های تماسی استفاده می کنید در چشم احساس ناراحتی می کنید.

برخی از زنان پاک کننده های طبیعی را ترجیح داده و برخی دیگر پاک کننده های فوری را استفاده می کنند. به هر حال در هر دو مورد باقی مانده های پاک کننده مخلوط با آرایش همچنان بر روی پلک ها باقی می ماند. وقتی چشم های خود را باز و بسته می کنید، پلک بالایی تمام آنها را در چشم پخش می کند. این مورد می تواند آسیب جدی به چشم بزند.

بهتر است پس از پاک کردن آرایش چشم با انواع محلول های پاک کننده چشم، پوست خود را به خوبی بشویید.

مجله پزشکی مثبت سبز

مطالب مرتبط
دسته بندی: سلامت پوست
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها