mosbatesabz

همه چیز درباره خواص گوشت شتر

1/5 - (1 امتیاز)

کمی قبل تر صدای درای یا همان زنگ و جرس کاروان شتر کمابیش به گوشمان می خورد. شتر علاوه بر اینکه وسیله رفت و آمد در صحراست، حیوانی تنومند از خانواده شتران و نشخوارکنند گان است که در دین اسلام گوشت او حلال بوده و توصیه شده است هر از گاهی خورده شود. در این […]

خواص گوشت شتر
Oralyte

کمی قبل تر صدای درای یا همان زنگ و جرس کاروان شتر کمابیش به گوشمان می خورد. شتر علاوه بر اینکه وسیله رفت و آمد در صحراست، حیوانی تنومند از خانواده شتران و نشخوارکنند گان است که در دین اسلام گوشت او حلال بوده و توصیه شده است هر از گاهی خورده شود. در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به توضیح کامل خواص گوشت شتر خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت گوشت شتر

همانطور که می دانید گوشت ها در زمره مواد غذایی بسیار مفید و با ارزش غذایی بالا و سرشار از مواد مغذی و ضروری برای بدن و حفظ سلامت هستند. گوشت شتر هم از این امر مستثنا نبوده و گوشتی بسیار گرم و خشک دارد که تقویت کننده قوای جنسی و مقوی برای انسان می باشد. گوشت آن در مقایسه با سایر حیوانات از سدیم، آهن، روی و پتاسیم بالاتری برخوردار است، اما میزان پروتئین آن نسبت به سایر گوشت ها کمتر بوده و بهتر است از گوشت شتر زیر دو سال استفاده شود زیرا نرم تر بوده و مزه بهتری دارد.

خواص گوشت شتر

دیگر خواص گوشت شتر

ویتامین های گروه B؛ به دلیل وجود مقادیر بالای این ویتامین، گوشت شتر برای اعصاب، فقدان هورمون، دردهای روماتیسمی، پا درد و کمر درد بسیار مفید است.

کالری بالا

خواص گوشت شتر سرشار از کالری و بسیار سودمند برای افراد لاغر و ورزشکار می باشد.

ویژگی برجسته گوشت شتر

این گوشت با سایر گوشت ها تفاوتی عمده دارد و آن، عدم وجود مواد هورمونی و آنتی بیوتیک در آن است.

کوهان شتر

این قسمت از بدن شتر بسیار خوش خوراک بوده و وزن این چربی در حدود 82 درصد از وزن کل چربی بدن شتر را تشکیل می دهد. اما برای افرادی که چربی خون بالا دارند بسیار مضر است.

توصیه های مثبت سبز

این گوشت به دلیل کالری بالا و افزایش استقامت و قوای بدنی، بهتر است مورد مصرف زنان باردار، دانش آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال قرار گیرد. همچنین وجود مواد طعم دهنده و معطر در این گوشت موجب تحریک و ترشح غدد بزاقی و شیر شده و در نتیجه قدرت جذب را بالا می برد.

خواص گوشت شتر

مطالب مرتبط
دسته بندی: رژیم غذایی
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها