mosbatesabz

آموزش طرز تهیه کالباس خانگی

3/5 - (1 امتیاز)

با توجه به علاقه کوچکترها، بزرگترها و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مبنی بر اشتیاق به خوردن کالباس و سوسیس در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز بر آن شدیم تا طرز تهیه کالباس خانگی را برایتان شرح دهیم. همانطور که می دانید همه جا صحبت از غیر بهداشتی و مضر بودن […]

کالباس خانگی
Oralyte

با توجه به علاقه کوچکترها، بزرگترها و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مبنی بر اشتیاق به خوردن کالباس و سوسیس در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز بر آن شدیم تا طرز تهیه کالباس خانگی را برایتان شرح دهیم.

همانطور که می دانید همه جا صحبت از غیر بهداشتی و مضر بودن فست فودها به گوش می خورد. اما چه کنیم با علاقه و اشتیاقمان برای خوردن؟

لازم نیست از علاقه خود بگذرید، فقط کافیست تا پایان این مطلب با مجله پزشکی مثبت سبز همراه باشید تا ثابت کنیم که می توان با تهیه کالباس خانگی از این مواد خوراکی نهایت لذت را برد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

طرز تهیه کالباس خانگی

در تمام دستورات خانگی کالباس، یک سری ادویه جات وجود دارد که بسیار ذائقه ای بوده و بسته به میل شخص اضافه می شود و اما آنچه که در تمامی این دستورات ثابت است را در ادامه برایتان شرح خواهم داد و البته دستورات گوناگونی وجود دارد که بنده بنا به تجربه شخصی این دستور را خدمتتان ارائه می کنم.

کالباس خانگی

گوشت: مرغ، گوشت گوساله و گوشت گوسفند و البته بدون استخوان و به صورت فیله شده و بنا به دلخواه از هرکدام که تمایل دارید، 1 کیلوگرم

سیر، 5 حبه که می تواند بیشتر و یا کمتر باشد اما نباید حذف شود.

برای جلوگیری از وارفتگی کالباس، یا شیر خشک نستله، 1 فنجان، یا آرد، نصف فنجان و یا خرده نان 3 قاشق غذاخوری. در حین تهیه با توجه به میزان شل بودن مواد مجاز هستید، از هریک از این مواد استفاده نمایید.

  • زرده تخم مرغ: 3 عدد
  • یخ: چند تکه
  • روغن مایع: 2 ق غ
  • تخم کرفس: یک دوم ق چ
  • فلفل سیا: نصف ق م
  • نمک: 2 ق م
  • دارچین: یک سوم ق م
  • زنجبیل: یک پنجم ق م
  • هل: نصف ق م
  • میخک: نوک ق م
  • جوز هندی: بسته به میزان تمایل خود
  • آویشن: یک چهارم ق م

علاوه بر ادویه های مذکور که همگی می توانند بسته به دلخواهتان مصرف شوند، می توانید از تخم گشنیز، زعفران و رازیانه نیز در این ترکیب استفاده نمایید.

از دیگر موادی که می توانید در کالباس خانگی خود استفاده کنید، هویج پخته شده، جعفری، قارچ و پسته نیز می باشد.

طرز تهیه

گوشت ها را به همراه سیر دو تا سه مرتبه چرخ کنید و حسابی ورز دهید. از طرف دیگر تمامی مواد خشک را با یکدیگر الک کرده و به مخلوط گوشت اضافه می کنید. در این زمان مانند مایع کتلت تخم مرغ ها را اضافه می کنید و مجددا مواد را در غذا ساز ریخته و به مدت 5 دقیقه دستگاه را روشن می کنید. در این لحظه یخ های تکه ای و روغن مایع را نیز اضافه می کنید، اکنون مایه کالباس ما حاضر شده است. حال نایلون سلفون را بر روی میز پهن کرده و موادمان را بر روی آن می ریزیم و مانند شیرینی رولت آن را لوله می کنیم و در انتها دو سر رول را محکم می بندیم.

کالباس خانگی

طرز پخت

برای پخت، هم می توانید بخار پز کنید و هم می توانید رول را درون ظرفی پر از آب جوش بگذارید تا مدت زمان لازم سپری شود. اگر کالباستان از گوشت مرغ بود 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان پخت کافیست و اگر گوشت گاو یا گوسفند بود 1 ساعت تا 1 ساعت و 45 دقیقه اجازه دهید بپزد.

پس از اتمام پخت رول کالباس را درون کیسه یخ قرار داده و اجازه دهید به آرامی در یخچال خنک شود و در نهایت برش داده و نوش جان کنید.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها