InsectRepellentSpray

آب معدنی بنوشیم یا آب معمولی؟

امتیاز دهید

ورود آب معدنی در بطری های کوچک و بزرگ در اکثر مغازه ها و حتی دکه های روزنامه فروشی، بخصوص در روزهای گرم سال، باعث شده است که همه ما از این آب به ظاهر معدنی استفاده کرده باشیم. واژه عظیم آب شاید هیچ عبارتی نتواند اهمیت آب را در زندگی انسان به طور کامل […]

آب معدنی بنوشیم یا آب معمولی؟
Oralyte

ورود آب معدنی در بطری های کوچک و بزرگ در اکثر مغازه ها و حتی دکه های روزنامه فروشی، بخصوص در روزهای گرم سال، باعث شده است که همه ما از این آب به ظاهر معدنی استفاده کرده باشیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

واژه عظیم آب

شاید هیچ عبارتی نتواند اهمیت آب را در زندگی انسان به طور کامل شرح دهد. آب مایه حیات بوده و تمام زندگی را به جریان می اندازد. درصد بالایی از کره زمین و بدن انسان، از آب تشکیل شده است و این یعنی اهمیت آب!

چه بر سر آب آمده؟

افزایش روزافزون جمعیت زمین، صنعتی شدن و آلودگی بیش از حد هوا و به دنبال آن گرم شدن زمین و کم شدن بارش ها، همگی خبر تلخ کم شدن آب را می دهند.

همه ما خطرات نوشیدن آب های لوله کشی و حتی آب های معدنی را شنیده ایم، حقیقتا میان بد و بدتر باید کدام را انتخاب کنیم؟

کپسول فست ران
قیمت: 59.300 تومان
قیمت با تخفیف:47.400 تومان

در این مطلب در داروخانه آنلاین مثبت سبز، قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم…

سوال اول؟

تا به حال برایتان سوال شده است که چرا بطری های آب با تاریخ انقضای یک هفته ای در کشورهای اروپایی به فروش می رسند، در حالی که آب معدنی های کشور ما یک ماه انقضا دارند و حتی سال ها هم به فروش و مصرف می رسند؟

جوابتان اینجاست

آب سالم آبی است که وقتی در یک ظرف قرار بگیرد و در یک محیط راکد مانند اتاق بماند، ظرف ۴۸ ساعت بو گرفته و شروع به گندیدن کند.

خب اکنون یک بطری آب معدنی بگیرید و داخل یک ظرف ریخته و کنار اتاق قرار دهید و ماه ها صبر کنید! بله درست است؛ کوچکترین بویی نمی گیرد!!

متاسفانه شرکت های سازنده آب های معدنی برای ماندگاری بیشتر آب ها، داخل آن به ازای هر یک لیتر، نیم میلی گرم فلوراید می زنند که این ماده نگهدارنده و بدون بو بوده و برای بدن انسان، بسیار خطرناک وسرطان زا می باشد.

خطرات فلوراید

هنگامی که فلوراید وارد بافت بدن انسان می شود، درون بافت قرار گرفته و آب خارج می گردد و بدن به طور خودکار دور آن لایه لزج محافظ ایجاد می کند که به مرور بافت های بدن بزرگ تر و حتی سرطانی می شوند.

بحث ظروف آب های معدنی

ظروف آب معدنی تنها برای یک بار مصرف طراحی شده اند و دمای مناسبی که به بطری ها آسیب نمی زند، دمای طبیعی یخچال بین صفر تا چهار درجه می باشد.

پس در صورتی که بطری آب معدنی به دفعات منجمد و ذوب شود و یا در معرض تابش نور خورشید در جلوی سوپرمارکت ها و دکه های روزنامه فروشی قرار گیرد، ترکیبات سرطان زا از بطری جدا شده و وارد آب می شود. از طرفی میکروارگانیسم هایی که بعد از نوشیدن آب به دیواره بطری می چسبند، با شستن از بین نمی روند. پس همین حالا بطری های یخ زده فریزر را دور ریخته و در مورد مصرف آب معدنی کمی تجدید نظر کنید!

آب معدنی بنوشیم یا آب معمولی؟

آیا آب معدنی مرغوب برای مصرف همگان مناسب است؟

جواب سوال منفی است، حتی اگر آب معدنی مرغوبی که از چشمه های زیر زمینی پر شده باشد را هم تهیه کنید، با توجه به این که آب های معدنی املاح و سختی زیادی دارند، مصرف آب های معدنی برای بیماران کلیوی و افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند، خطرناک است و زمینه ایجاد سنگ را فراهم می کند. همچنین بیشتر آب های معدنی سرشار از سدیم هستند و به همین دلیل هم مصرف آنها به بیمارانی که فشار خون بالایی دارند، توصیه نمی شود.

آب های لوله کشی و دستگاه های تصفیه کننده چطور؟

آب های لوله کشی که پرونده ای همچنان مفتوح و دل خراش دارند، در این بین افرادی که به سلامتی خود و خانواده خود اهمیت می دهند، دست به سوی خرید دستگاه تصفیه آب می برند. به طور کلی دستگاه های تصفیه کننده آب به دو گروه عمده تقسیم می شوند؛ گروه اول که ارزان قیمت ترند و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند؛ این دستگاه ها کار مهمی انجام نمی دهند و فقط ذرات جزئی آب را می گیرند که البته مصرفشان هم مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما تصفیه کننده هایی که با نام دستگاه های تصفیه کننده سخت آب به فروش می رسند، علاوه بر تصفیه کامل آب، برخی مواد معدنی را به آب شرب اضافه می کنند.

آب معدنی بنوشیم یا آب معمولی؟

نتیجه گیری

پس اگر برایتان سلامتی آبی که می نوشید، اهمیت دارد، حتما از دستگاه های مرغوب برای تصفیه آب استفاده نمایید. این ضرورت برای افرادی که در خانه، بیمار کلیوی، کودک و فرد مسن دارند، پررنگ تر می شود.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها