InsectRepellentSpray

همه چیز درباره ماءالشعیر

امتیاز دهید

ماءالشعیر را می توان از جمله خوش خوراک ترین و محبوب ترین نوشیدنی های روزگار ما دانست. نوشیدنی بدون الکل که طعمی دلچسب و خواصی منحصر به فرد دارد. ماءالشعیر لازم به ذکر است که در عصاره مالت، که ماءالشعیر از آن درست می شود، مقداری ویتامین های گروه B  وجود دارد که از مواد […]

همه چیز درباره ماءالشعیر
Oralyte

ماءالشعیر را می توان از جمله خوش خوراک ترین و محبوب ترین نوشیدنی های روزگار ما دانست. نوشیدنی بدون الکل که طعمی دلچسب و خواصی منحصر به فرد دارد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ماءالشعیر

لازم به ذکر است که در عصاره مالت، که ماءالشعیر از آن درست می شود، مقداری ویتامین های گروه B  وجود دارد که از مواد مغذی محسوب می شوند، اما هنگامی که به نوشابه های گازدار تبدیل می گردد، مقداری از خواص آن ها کاهش می یابد.

همه چیز درباره ماءالشعیر

گفتنی است محتویات ماءالشعیر که سرشار از ویتامین B می باشد، باعث می شود که بسته بندی این محصولات همیشه تیره رنگ باشد، چرا که در صورت تابش مستقیم نور، تمام خواص این نوشیدنی از میان می رود.

ماءالشعیر و افراد دارای سنگ کلیه

افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند، در حالی که سنگ در حال خروج از مجرای ادراری است، نوشیدن ماءالشعیر می تواند برایشان موثر و مفید باشد؛ این در حالی است که اگر سنگ همچنان داخل کلیه باشد، نوشیدن این محصول تاثیری در روند درمانی نخواهد گذاشت.

می توان بهترین نوشیدنی برای افراد دارای سنگ کلیه را آب آن هم به مقدار زیاد و قبل از خواب دانست.

ماءالشعیر و اضافه وزن

گفتنی است مصرف زیاد این نوشیدنی موجب چاقی در افراد شده و عوارض چاقی را نیز تشدید می کند.

ترکیبات

این نوشیدنی دارای چند نوع ترکیب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز و ویتامین C، ویتامین های گروه B، اسیدهای آلی، انواع آمینواسیدها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار است؛ مزه تلخ ماءالشعیر، مربوط به رازک می باشد. رازک همچنین خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد که به پایداری ماءالشعیر کمک می کند.

همه چیز درباره ماءالشعیر

 فواید

عصاره مالت جو حاوی فیبرهای غذایی محلول می باشد که در رفع التهاب روده، یبوست، فتق معده بسیار موثر است. فیبرها اثرات زیادی در بدن دارند، از قبیل باعث تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر بیماری های قلبی و بعضی انواع سرطان می گردند.

مطالب مرتبط
دسته بندی: مقالات گوناگون
بحث و تبادل نظر
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها